Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (På 21.4.2023 den 15.48):

Da var det tid for flere 4k blurays i posten.

Backdraft, Hunt for the Red October og Blade Runner 2049

IMG_0037.thumb.jpeg.75e7d62d08236d95f1ddc581b7c60a46.jpeg

Ser at Platekompen holder Flammehav til 129 kroner for øyeblikket i samme utgave som den ovenfor. Nesten litt frista til å hoppe på, selv om den kjipe trenden med fæle Blu-ray photoshoppa cover virker å aldri ta slutt, men så er jo innholdet det viktigste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes den Backdraft var en veldig kul actionfylt thriller. Anbefaler den mest pga kult skuespill og stunts.

Dagens leveranse av film fra Cdon.

166kr filmen i pakkesalg pluss 229 for Inglorious Steelbook som jeg synes var bra pris for en kul 4k Tarantino med sjefscoverart..

Er medlem så gratis frakt.

20230726_104922.thumb.JPG.f2fa18a9f82d885c57a2f8644d1c0715.JPG

 

Lenke til kommentar

Halloween filmen er kanskje en av de beste i serien, på alle måter. Jeg så den på filmfestivalen/kinodagen men siden det er litt maraton så sovnet jeg i store deler av midten. (Midt på natten).

Men bildet er superbra, syk detalj, og skuespillere er top notch, genial slutt..

Tror denne disken har forskjellige avslutninger også inkludert, som er litt spennende.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Litt bummer med Scarface er at bluray har Dts-HD master audio 7.1


Min har DTS-X iallefall...

"Scarface's new DTS:X Master Audio soundtrack is a terrific bit of audio engineering. The track is full bodied and boasts excellent dynamics and detail." 

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (5 minutter siden):


Min har FDTS-X iallefall...

"Scarface's new DTS:X Master Audio soundtrack is a terrific bit of audio engineering. The track is full bodied and boasts excellent dynamics and detail." 

Mulig det står feil bakpå filmen, stas med litt surre rundt film, ellers blir det Dolby pro Logic II.

Lenke til kommentar

Dolby pro Logic fungerer faktisk overraskende godt på hodetelefoner. Dette er jo et signal som er faseforskjøvet for bakhøyttalerene.

Det siste av filmer/serier som er shoppet er The Walking Dead 6 & 7
og Avatar II samt Doctor Strange Multiverse of Madness

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Her er siste flatpakkede Blu-Ray (lookalike) DVD9 som ble kjøpt. China spechial, only for you fwiend.
Skal jeg gjette tar den ca 1/4 - 1/8 av en ensides DVD og er en DVD-R plate.

Edit: Det var faktisk "ekte" DVDer, men ingen av dem var større en 4,35 GB noe som tilsvarer en enlags DVD (DVD-spilleren leste dem med ca 1,25 MB/s på rå-kopiering). Kvaliteten var noe av det beste jeg har sett av falske produksjoner. Det morsomme er at Blu-Ray pappcoveret passer i et vanlig DVD-cover.

spacer.png

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

20231108_135545.thumb.jpg.edfe8d84c1608c65b2ebe37a85da42ea.jpg

Noe av det som har kommet inn døra i det siste:

4K:
In the Mood for Love (2000)
Double Indemnity (1944)
Le Cercle Rouge (1970)
The Red Shoes (1948)
Devil in a Blue Dress (1995)
The Night of the Hunter (1955)
Crimes of the Future (2022)
The Howling (1981)
The Silence of the Lambs (1991)


BD:
Cure (1997)
Deep Cover (1992)
L'argent (1983)
A Man Escaped (1956)
The Dead Zone (1983)
Johnny Guitar (1954)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Siste innkjøpet var Equalizer 3 med Denzel Washington. Brukes på en 65" som jeg sitter forholdsvis nært, så selv med det opplever jeg ikke noe spesielt ekstra med 4K-versjoner av filmer, så gidder ikke betale for det med mindre det noe ekstra som veldig gode farger med BT.2020 eller spesiell HDR eller spektakulær 4K (det meste er oppskalert nesten like dårlig som i ditt eget utstyr uansett). Fikk den for 99,- fraktfritt.

Første filmen i serien var et virkelig solid håndverk, film nr.2 droppet litt kvalitetsmessig helhetlig, men nr.3 får meget god kritikk igjen, så den gleder jeg meg til å se. Generelt en severdig trilogi.

Edit: Har sett 11 kapitler og den er ganske på høyde med første filmen selv om den er vanskelig å toppe. Skarpheten og kontrasten i bildet er helt top notch. Plot er ganske enkelt, men kvalitetsmessig bra nok uten at du må lime øynene til skjermen og følge med som en hauk, så det er en god publikumsfilm som greit funker som standalone.

The-Equalizer-3-The-Final-Chapter.webp&f

Endret av vidor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Woff skrev (På 24.4.2024 den 1:15 PM):

The Abyss havnet i postkassa her i går.. Denne i 4k, kinoversjon og extended, begge i Dolby Vision med Dalby Atmos lyd!
Meeget fornøyd selv om jeg selvsagt hadde denne både på dvd og blu ray..
 

The Abyss hadde vel ikke bluray?? Jeg har den på dvd bare og ikke funnet den på bd.

Uansett kult med the Abyss i 4k og Dolby Vision og Atmos.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...