Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg du misforstår, jeg vet at The Abyss blir sluppet på 4K og blu-ray denne måneden. Det jeg stusset på var at du skrev at du hadde den på blu-ray fra før. Da lurer jeg på hvilken blu-ray du hadde? For som jeg skrev så har ikke jeg vært klar over at denne er blitt utgitt på blu-ray før nå.
 

  

Woff skrev (På 24.4.2024 den 1:15 PM):

The Abyss havnet i postkassa her i går.. Denne i 4k, kinoversjon og extended, begge i Dolby Vision med Dalby Atmos lyd!
Meeget fornøyd selv om jeg selvsagt hadde denne både på dvd og blu ray..
 

 

Lenke til kommentar

Og du har helt rett! Jeg har nok sett feil her ja, har kun spesialutgaven på dobbel dvd og så vel på Ghosts of the Abyss som den andre 'kandidaten' selv om den ikke hadde noe relevans. Den kom opp på søket Abyss... 😮

Lenke til kommentar

Godt å høre! Har ventet i åresvis på at The Abyss skulle utgis på noe annet enn DVD, skulle tatt seg ut om jeg hadde ventet på noe som allerede eksisterte. I ventetiden fikk jeg heldigvis mulighet til å se The Abyss på cinemateket, absolutt en film som er verdt å se på det største lerret. 

Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (Akkurat nå):

absolutt en film som er verdt å se på det største lerret

Absolutt en film det også er greit å eie selv, og å se den på 65" OLED er ikke ille det heller! Fordelene er at jeg slipper støy fra mindre seriøse tilskuere og slipper også alle de som tror mobiltelefoni er en livsnødvendighet hvert minutt av tiden!
Min tid med å betale DYRT for å måtte akseptere påtvunget støy (se film på kino) er nok over. Bruker heller pengene på en brukbar kopi til hjemmekinoen.
En annen stor fordel er at lyden her er tilpasset rommet og meg som film-seer. Og jeg kan tilpasse lydnivået selv etter det JEG liker! 😊

Lenke til kommentar

Dune 2 burde absolutt oppleves på kino!
Har selv 65" OLED, men store lerett som Odeon sin IMAX på 25 meter bredde eller Colosseum sin på 24 meter bredde er noe annet 65" som er snaue halvannen meter bred. Personlig er det lite som trumfer den størrelsen og innlevelsen man får av den størrelsen, men hver sin smak. Mulig det er du som er uheldig Woff eller jeg som er heldig, men har opplevd minimalt med støy og telefonbruk på kino den siste tiden. Unntaket var Barbie, men det var nok litt mer forventet at det ble litt barnestøy. Har vært 16 ganger på kino det siste året og det er eneste opplevelsen jeg har der jeg ble merkbart forstyrret av andre. Selvfølgelig en enorm uting at folk sjekker telefoner, men har ikke opplevd allverdens av det. 

Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (1 minutt siden):

Mulig det er du som er uheldig Woff eller jeg som er heldig, men har opplevd minimalt med støy og telefonbruk på kino den siste tiden

Det er nok du som er heldig da er jeg redd. Dette problemet har jeg opplevd alt for mye av fra dyre og seriøse teatre i London og New York som koster fletta å besøke.. 🤬
Men 65" på 2 meters seeravstand får holde.. 
Selvsagt kan det ikke måles mot hva du opplever på IMAX eller en kino for den saks skyld, men som en nød-erstatning så holder det så vidt. Jeg mener at lyden kanskje er det viktigste og koser meg med å nevne at lokal kino har SAMME subwoofer (SVS PB16 Ultra) som jeg har.. De har sin i 'lyd-salen' mens jeg har min i hula her (25 kvadrat).. 😊 

Lenke til kommentar

Fikk en pakka fra Arrow Films tidligere i uka:

 

He Came from the Swamp: The William Grefe Collection

Cold War Creatures: Four Films from Sam Katzman

The Count Yorga Collection

The Executioner Collection

The Bloodthirsty Trilogy

 

Utrolig lekre utgivelser som alltid fra Arrow.

Lenke til kommentar

Mange filmer fungerer helt fint på hjemmekino. Spesielt filmer med mye close-up shots. Dette var typisk på den tiden folk hadde relativt små skjermer og kanskje en VHS eller DVD-spiller med widescreen. Nå som utviklingen har høy oppløsning og folk sitter rimelig nær skjermen så kan man endre måten man filmer på slik at filmene tåler mer long-shots uten at det blir grøt og en gjør det som typisk før var close-up kan være mye lengre unna og fremdeles fremstå som relativt stort/skarpt og sånn sett fungere bedre på stort lerret i kino.

Enkelte filmer er som skapt for en spektakulær kino-opplevelse og mister litt av magien når man ser den hjemme. Det er ganske langt mellom slike filmer, men de kommer av og til.

Endret av vidor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Jeg mener at lyden kanskje er det viktigste og koser meg med å nevne at lokal kino har SAMME subwoofer (SVS PB16 Ultra) som jeg har.. De har sin i 'lyd-salen' mens jeg har min i hula her (25 kvadrat).. 😊 

Den er ganske heftig på 25 kvadrat ja, misunner deg der. Bor enda i leilighet, men flytter til tomannsbolig til sommeren så blir nok en oppgradering til bedre høyttalere på hjemmekinoen etterhvert. 

 

For å ikke bare drive med avsporing, her er siste innkjøp: 

20240428_115226.thumb.jpg.8fe29cd2b0dfdd085b7a59fa895e5cfd.jpg

Endret av Jonas2k
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Fikk denne i dag på blu ray:
https://www.imdb.com/title/tt8542964/?ref_=ttco_ov

Men har benyttet Platekompaniets salg på 4k og bestilt disse:

65
Aliens
Children of the Corn
Cool Hand Luke
Dear Evan Hansen
King Of New York
Love, Simon
Rio Bravo
Star Trek - First Contact
Star Trek - Insurrection 
Star Trek - Nemesis
Terminator 6
The Outfit
Twelve Monkeys 

Har følgende 4k i bestilling fra før:

The Way We Were
Queen: Rock Montreal + Live Aid
Mean Girls
Dune 2

Samt noen på blu ray:  8 stk. og DVD: 4 stk.

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...