Gå til innhold

Diskusjon innen Luftforsvaret


femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-161766

Da skal jeg også inn den 28.september på Madlaleiren. Blir spennende, og jeg har blitt bedt om å ta med sokker for 2.uker. Det skal vel gå fint? Hvor blir billigst sokker kjøpt? :p

Lenke til kommentar
Da skal jeg også inn den 28.september på Madlaleiren. Blir spennende, og jeg har blitt bedt om å ta med sokker for 2.uker. Det skal vel gå fint? Hvor blir billigst sokker kjøpt? :p

Absolutt ikke ta med type hvite tennissokker. Da legger du opp til å ødelegge beina dine etterhvert som minusgradene kommer. Da er ull det eneste som funker. Jeg kommer til å ta med noen par med ullsokker når jeg skal inn i PBN i januar. Mine er 70% ull 30% nylon. Veldig gode!

Lenke til kommentar
Glemte å spørre tidligere.

 

Hvordan er det med PC tilgang i militæret?.

 

Tenker på ting og tank som man må få betalt eventuelt via nettbank osv.

Velferden har alltid PC-er tilgjenglig med internett. På noen steder blir det trådløset nettet på kassera stengt under rekrutten. VIl ikke anbefale deg å ta med bærbar maskin opp under rekrutten. Det du eventuelt kan gjøre er å la foreldrene betale regningene den første ukene før du kommer hjem på første perm. Eller så tar du med nettbanknøkkelen og får de hjemme til å videresendre de regningene som eventuelt skulle komme.

Lenke til kommentar

Jaja, gleden min varte ikke lenge den :thumbdown: .

 

Ble send hjem på grunn av dette:

 

1: Har mest sannsynligvis migrene.

2: Jeg mer eller mindre strøyk på farge testene i militæret.

3: For høyt blod trykk.

 

Så når jeg snakket med legen der, så sa han til meg om jeg virkelig ville gjennomføre militæret. Jeg ville selvfølgelig det, men visste liksom ikke hva jeg skulle si til det pga de problemene over. Så jeg sa at det hadde jeg rett og slett ikke peiling på hva jeg skulle svare.

 

Men så tok legen og snakket med en annen type lege, for å drøfte hva som var best. Så vi kom frem til at det var best bare å dimmitere meg og sende meg hjem.

 

Og jeg var ikke serlig glad for det, MEN, i dag er jeg egentlig glad for at jeg ble sendt hjem i går. For natt til i dag fikk jeg visst problemer med nyrestenene. Så å være i militæret med det er ikke noe serlig bra.

Lenke til kommentar

Me vart alle tildelte båtlua ved innrykk, og me hadde den i heile rekruttperioden. Eg tykkjer faktisk båtlua er ganske kul! :yes: Etter rekrutten var det ein del av troppane som måtte gjennomføre anten eit berret-løp eller ein hard øvelse for å gjera seg fortjent med berretten. Troppen min derimot fekk den berre utdelt sånn utan vidare. Det er uansett litt prestisje knytta til å kunne gå med den blå berretten, ein skal gjera seg fortjent til den.

 

Eg vil anta at du skal bruke berrett ettersom du skal tjenestegjera som journalist i luftforsvaret (er base viken luftforsvaret forresten??).

Lenke til kommentar
Hvordan er det med tester om man har tatt narkotiske stoffer? Tar de blodprøve/urinprøve/hårprøve eller noe i den duren når man skal inn i militæret. Tenker da spesielt på opptaket til luftkrigsskolen og sesjon.

Dette er det skrevet masse om i den store militærtråden. Søk og du vil finne masse masse masse svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...