Gå til innhold

Diskusjon innen Luftforsvaret


femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hey!

Jeg har utrolig lyst til å jobbe i skvadron 330 og jobbe som redningsmann ( damn høres så sykt sært ut etter at nesten alle andre her vil bli piloter :p ), men hva skal til?

har ikke vært inne i førstegangstjeneste fordi jeg på det tidspunktet hadde astma og litt allergi. Har vokst meg av det meste av det liss, og bruker ikke medisiner. løper 3000 på ca 11min akkuratt nå.

har jeg en sjangse?

hvis ikke, noe annet jeg kan bli "brukt" til?

 

Du må enten være utdannet sykepleier, eller ha ambulansefag. Det er faglige kvalifikasjoner som du MÅ ha for å komme inn. I tillegg er det egene fysiske krav. Er vel 12.00 på 3000m mener jeg, og en del styrkeprøver + svømming som jeg ikke husker på rappen. Kan sjekke det opp for deg om det er aktuelt.

 

 

Trudde tråden var hovedsaklig for luftforsvaret. Så hvordan er det å verne i de forskjellige vernetingene? :p

 

Tråden omhandler egentlig flygerutdannelse i luftforsvaret. Den hadde en litt dårlig tittel, og så endret en moderator tittelen til noe som egentlig er like dårlig......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

mine innlegg!

veldig intressant lesning, har hatt litt drømmer om helikopter pilot yrket innenfor forsvaret jeg da. det frister så sykt!

 

men bare sånn, hvilke oppgaver og skvadroner finnes det i norge? kan jeg velge hvis jeg ikke vil fly redningshelikopter, eller blir det litt sånn at jeg ikke kan bestemme selv? :p

bare lurer jeg egentlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gratulerer Turin, da har du fått deg gratis utdannelse, og med enda mer hard jobbing så har du et yrke som virker utrolig morsomt og utfordrende, og som de fleste vil misunne deg for, samme om du skulle velge Jager, Heli, eller Flermotor. :)

 

Hvor gammel er du forresten? :)

 

Edit: Bare for å legge til, jeg hadde så absolutt valgt F-16, av den enkle grunn at skulle du på noen måte angre, så har du muligheten til å "omskolere" deg til å fly både helikopter og flermotor etter endt plikttjeneste, mens sjansen til å fly en F-16 kommer nok aldri til å by seg igjen :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Nei, jeg satt på opp hit. Var en crew-chief som satt på tilbake til Bodø. Turen var i hvert fall sykt fet! Fikk prøve å fly litt selv, tok blant annet en split-s, en halv roll etterfulgt av en halv loop. Fra uti Lofoten fløy vi low-level til Bardufoss, mellom 100 og 1100 fot cirka. Tok blant annet en low-pass over Evenes i 520 knop! Helt vanvittig... :love:

Alderen er 21 år forøvrig.

Lenke til kommentar

Hallo

har fulgt med på denne tråden en stund nå, må si gratulerer til turin_turambar :thumbup: !

 

skal forøvrig på Bodø Airshow til helgen, er flyinteressert som få og sikter på karriere i luftforsvaret om noen år :D

Endret av totro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...