Gå til innhold

Diskusjon innen Luftforsvaret


femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veit ikke hva som gjelder på flyskolen nei.

 

Men om man ikke kommer inn der er det ikke dermed sagt man ikke er tjenestedyktig som sagt over her.

 

Tror det er dårligere enn 4 på de fysiske testene på sesjon man ikke blir tjenestedyktig, usikker på kunnskapstesten.

Du har vel til dels rett. Når jeg tenker meg om var det vel flere (3) grader av tjenestedyktighet. Men jeg er 100% sikker på at 5 var et minimum, selv om 4 ikke betyr at man er tjenesteudyktig. Mulig det er slik at man stort sett ikke blir kalt inn hvis man får karakteren 4.

 

Det er vel tjenestedyktig, tjenesteudyktig i fredstid, og totalt tjenesteudyktig eller noe lignenden vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Veit ikke hva som gjelder på flyskolen nei.

 

Men om man ikke kommer inn der er det ikke dermed sagt man ikke er tjenestedyktig som sagt over her.

 

Tror det er dårligere enn 4 på de fysiske testene på sesjon man ikke blir tjenestedyktig, usikker på kunnskapstesten.

Du har vel til dels rett. Når jeg tenker meg om var det vel flere (3) grader av tjenestedyktighet. Men jeg er 100% sikker på at 5 var et minimum, selv om 4 ikke betyr at man er tjenesteudyktig. Mulig det er slik at man stort sett ikke blir kalt inn hvis man får karakteren 4.

 

Det er vel tjenestedyktig, tjenesteudyktig i fredstid, og totalt tjenesteudyktig eller noe lignenden vil jeg tro...

Stemmer ganske bra det ja.

Lenke til kommentar

Hei, er 17, gutt, har veldig gode psykiske egenskaper, elsker høy fart mer enn noe annet, er god i matte, norsk og engelsk og har kjappe reaksjonsevner. Men er desverre nærsynt (-1.25 i styrke) og har astma + allergi mot pelsdyr. Tror dere dette vil hindre meg i å bli jagerfly pilot? Er i ellers topp form, er idrettsutøver på topp nivå.

Lenke til kommentar
Hei, er 17, gutt, har veldig gode psykiske egenskaper, elsker høy fart mer enn noe annet, er god i matte, norsk og engelsk og har kjappe reaksjonsevner. Men er desverre nærsynt (-1.25 i styrke) og har astma + allergi mot pelsdyr. Tror dere dette vil hindre meg i å bli jagerfly pilot? Er i ellers topp form, er idrettsutøver på topp nivå.

Hvorfor ikke sende en søknad, så finner du ut? Verste som kan skje er at du får et nei. :)

Lenke til kommentar
Hei, er 17, gutt, har veldig gode psykiske egenskaper, elsker høy fart mer enn noe annet, er god i matte, norsk og engelsk og har kjappe reaksjonsevner. Men er desverre nærsynt (-1.25 i styrke) og har astma + allergi mot pelsdyr. Tror dere dette vil hindre meg i å bli jagerfly pilot? Er i ellers topp form, er idrettsutøver på topp nivå.
For å bli vurdert som søker må du være mellom 18 og 24 år (ikke eldre enn 24 år i opptaksåret). God helse betyr at du må få en flymedisinsk godkjennelse. Det innebærer prosent normalt, ukorrigert syn. Briller, linser og laseroperasjoner vil være diskvalifiserende.

Kilder

Lenke til kommentar
Hei, er 17, gutt, har veldig gode psykiske egenskaper, elsker høy fart mer enn noe annet, er god i matte, norsk og engelsk og har kjappe reaksjonsevner. Men er desverre nærsynt (-1.25 i styrke) og har astma + allergi mot pelsdyr. Tror dere dette vil hindre meg i å bli jagerfly pilot? Er i ellers topp form, er idrettsutøver på topp nivå.

Både synet og astmaen hindrer deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det mulig her, som i visse andre utdannelser, å komme inn uten generell studiekompetanse?

 

Tror det skal gå an ja. Da melder du deg i førstegangstjenesten i 12 mnd og blir deretter flyttet ut til noen av de flybasene vi har i Norge. Der skal du ha muligheten til å fly, hvis formen og psyken tåler det.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som skal på pilotcamp på Ørlandet denne måneden?

 

Jeg var en av de heldige som fikk være med, men det står at man kan ta med seg en venn, og har spurt flere med det passer ikke for grunnet jobb og stresset skolehverdag. Da tenker jeg kansje at det er kjipt å komme alene, da kansje de andre har med seg en bekjent. :ermm: Også fordi kansje blir delt inn i grupper i ulike øvelser osv. Men det kan også hende at flere kommer alene til campen, men som sagt er litt kjipt så gruer meg. Har forferdelig lysst til å bli med, men vurderer å droppe pilot campen av den grunn. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Noen som skal på pilotcamp på Ørlandet denne måneden?

 

Jeg var en av de heldige som fikk være med, men det står at man kan ta med seg en venn, og har spurt flere med det passer ikke for grunnet jobb og stresset skolehverdag. Da tenker jeg kansje at det er kjipt å komme alene, da kansje de andre har med seg en bekjent. :ermm: Også fordi kansje blir delt inn i grupper i ulike øvelser osv. Men det kan også hende at flere kommer alene til campen, men som sagt er litt kjipt så gruer meg. Har forferdelig lysst til å bli med, men vurderer å droppe pilot campen av den grunn. :dontgetit:

Jeg synes du burde bli med likevel, du finner alltids noen å snakke med. Jeg og et par andre flyelever skal være der en stund, se på flyene, fortelle om Flyskolen, og litt sånt. Kan love deg det blir et bra opplegg, det blir mye fly å se på, du får sitte på med enten Orion, Jet Falcon, eller Bell 412, ++.

Lenke til kommentar
parleur: hæ?

Jeg gjentar.

 

Tror jeg er på villspor.... :hmm:

 

Hei!

 

Noen som skal på pilotcamp på Ørlandet denne måneden?

 

Jeg var en av de heldige som fikk være med, men det står at man kan ta med seg en venn, og har spurt flere med det passer ikke for grunnet jobb og stresset skolehverdag. Da tenker jeg kansje at det er kjipt å komme alene, da kansje de andre har med seg en bekjent. :ermm: Også fordi kansje blir delt inn i grupper i ulike øvelser osv. Men det kan også hende at flere kommer alene til campen, men som sagt er litt kjipt så gruer meg. Har forferdelig lysst til å bli med, men vurderer å droppe pilot campen av den grunn. :dontgetit:

Jeg synes du burde bli med likevel, du finner alltids noen å snakke med. Jeg og et par andre flyelever skal være der en stund, se på flyene, fortelle om Flyskolen, og litt sånt. Kan love deg det blir et bra opplegg, det blir mye fly å se på, du får sitte på med enten Orion, Jet Falcon, eller Bell 412, ++.

 

Takker for svar :!: Gleder meg litt til å se og forhåpenlighvis sitte på flyene da :p

Lenke til kommentar
Hva var det du mente da?

 

Har hørt at man går 3 måneder på rekruttskolen i Madla, for så å bli plassert ut 9 måneder på for eksempel Ørlandet eller Bardufoss i luftforsvaret sine baser. Trodde i løpet av den perioden at sikret seg bakgrunn for å flyutdannelse..... :)

Endret av parleur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...