Gå til innhold

VLC 0.8.6 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Berg: Hvorfor det? 7489028[/snapback]
Fordi prosjektet har blitt litt større enn det gutteroms/hybel-prosjektet det en gang var..?

7489491[/snapback]

Tja, skal ikke si noe på størrelsen på prosjektet. Men jeg mener nå det at så lenge det fortsatt utvikles av en gjeng som først og fremst lager en mediaspiller, streamserver og omkoder for seg selv, og det produktet vi andre presenteres med er summen av alle utviklernes egoistisk motiverte bidrag så blir det litt feil å kritisere prosjektet for at det mangler en funksjon som en selv godt kan bidra med eller be om gjennom riktige kanaler dersom en behøver den.

 

Med egoistisk motivert mener jeg at utviklerne motiveres til å legge til funksjoner de selv savner i spilleren.

 

Det finnes absolutt ingen komserielle krefter bak VLC og det blir ikke utviklet for å tjene penger overhodet. Det er fortsatt et hobbyprosjekt for utviklerne.

 

Edit:

Det ser også ut til at mange her glemmer at VLC ikke først og fremst er en mediespiller for desktop, men en streaming server som man kan gjøre enormt mye mer med via kommandolinjen enn via GUIet. At VLC har fått et GUI er dessuten en relativt ny ting. Man kan for eksempel bruke VLC som en nettradio/tvkanal og styre den gjennom en webserver.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Selv om VLC er et "gutteromsprosjekt" for "eget bruk" og "uten kommersielle baktanker", mener jeg vi fortsatt må ha lov til å ytre våre meninger om programmet. Om meningene både er subjektive og ukonstruktive, spiller ingen rolle. Dette er tross alt et forum for diskusjon og meningsutveksling.

Lenke til kommentar
Har slitt med min at spilleren ble lilla når jeg spilte av ting. Über fornøyd med VLC jeg ^^

Jeg og, men det er kun etter at jeg har spilt HL2:TDM og HL2 har fått gjort et eller annet med driverne ellerno. Ordner seg alltid etter en restart, men sier du at det er fiksa i 0.8.6?

7492428[/snapback]

 

Nei tror ikke det er helt fikset. Er fremdeles lilla mens source motoren kjører. Men det ordner seg med en gang man slår den av. Så med andre ord jeg kan ikke se film mens jeg er dau i CSS.. :ermm:

Lenke til kommentar
Selv om VLC er et "gutteromsprosjekt" for "eget bruk" og "uten kommersielle baktanker", mener jeg vi fortsatt må ha lov til å ytre våre meninger om programmet. Om meningene både er subjektive og ukonstruktive, spiller ingen rolle.  Dette er tross alt et forum for diskusjon og meningsutveksling.

7489577[/snapback]

Ja, Skulle de over 600.000 som allerde hadde lastet ned 0.8.6 gitt tilbakemelding til utvikleren(e) som HavarN foreslår? Tror ikke det nei. Det må være lov til å ytre sine meninger om et program offentlig, samma beng om det er saklig eller ei.

7489630[/snapback]

Jeg har aldri sagt at over 600.000 skulle gi tilbakemeldinger, men dersom man er spesielt misfornøyd med spilleren så kan man gjøre det og som de fleste kan tyde av denne tråden så er det vel rundt 3 stk her som er misfornøyde med VLC mot 20 som er storfornøyde. Enten kan man ta misnøyen med de som har bruk for å høre hvorfor du er misfornøyd eller så kan man slutte å bruke programmet.

 

Å drive å klage ut for alle de som liker et program over hvor mye man misliker det er rett og slett bare teit.

Lenke til kommentar
Ja skjønner ikke helt hva folk skal med et fancy gui. Jeg pleier å se mer på filmen enn guiet når jeg ser film...

7492165[/snapback]

Siden jeg var en av de første som nevnte vil jeg utdype hva jeg mente. Det er ikke et "fancy" GUI jeg etterlyser, men et funksjonelt ett. Tilgang til forskjellige avanserte valg på et-to klikk, lett start/stopp og annet syntes jeg mangler i VLC.

 

Å drive å klage ut for alle de som liker et program over hvor mye man misliker det er rett og slett bare teit.

7493197[/snapback]

Siden dette er et diskusjonsforum i en tråd om nyeste versjon av et program er det vel ganske logisk at vi skal diskutere hva vi liker og ikke liker i denne tråden enn å måtte rette det mot utviklerne.

Lenke til kommentar

Føyer meg til gjengen som er veldig fornøyd med VLC :) Jeg bruker flere plattformer stort sett daglig og da er det praktisk å (stort sett) ha én stk. spiller å forholde seg til med visshet om at denne støtter det meste. Ellers som nevnt er det et veldig kraftig verktøy hvis man utnytter kommandolinja litt. Her kan man streame, transcode og lagre til fil mm. Gjerne samtidig! Blir nesten som et lite script-språk.

 

Skulle bare ønske at forumene på hjemmesida var mer aktive, men innser at mailing-lister er kanskje det beste stedet foreløpig.

 

edit: leif

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
Er det bare meg som elsker GUI'et til VLC? det er jo herlig simplistic (skrivefeil?)

7489482[/snapback]

<3

 

VLC er simpelt, det spiller alt. Hva mer trenger man?

 

Bruker hurtigtaster på tastaturet for volumet + ekstra forsterker som har fjærnkontroll når jeg ser filmer.

 

Det at man kan "ta av" rammen fra bildet er bare kos, så har man kontrollene i et lite vindu på en skjerm og filmen på den andre. (kjør opp fullskjerm, klikk en gang, flytt kontrollene, finn en fin størrelse på ramma)

 

Innstillinger? Skal man med det? Har klart meg uten til nå så ser ingen grunn til å stille inn noe særlig...

 

Det at den spiller .img og .iso er genialt!

 

Den tar ca 0 plass. Og 0 sekunder på å starte.

 

Brukergrensesnittet har det man trenger, Start og pause.

 

Sa jeg at den spiller alt?

 

<3 VLC <3

Lenke til kommentar
Er det noen settings/mulighet for å få VLC-playeren til å avspille .avi, .3gp, etc. i IE vinduet? (slik som Windows media player f.eks. gjør med .wmv filer)
Det skulle holde å innstallere ActiveX-plugin under installasjonen.

7496203[/snapback]

Så ikke noe issue om det og ikke forandret jeg på noe heller ved installasjon. Har forsåvidt opplevd det samme med Quick Time, dvs. jeg får ikke streamet, men må laste ned filen (på sider som tilbyr den mulighten) på maskin og deretter avspille den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...