Gå til innhold

VLC 0.8.6 sluppet


Anbefalte innlegg

tAno16, Theo343 og [-GoMp-]:Hvis dere bytter fra 'Default' til 'Directx 3D Video Output' og haker bort 'Overlay Video Output' kan tAno16 se video på begge skjermer, og The343 og [-GoMp-] kan utnytte grafikk-kortet til å rendre videoen.

Mar1us: Nå har jeg aldri brukt spdif selv, men jeg tror du kan tvinge VLC til å sende surround over spdif.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,12/12-2006 : 15:25]2. Jo jeg har vært nok borti VLC til å vite det. Ikke det at det hjelper stort her jeg sitter nå, lyden er fortsatt "borte" eller har kun "bakgrunnslydene" uten tale på HD-filene mine (både .wmv og .ts). Bruker SPDIF til Yamaha reciever, har 5.1 høyttalere. Er ikke helt dum da:-)

Jeg har opplevd at nesten ingenting kommer i surround over spdif fra hovedkortet. Maskina mi kan bare spille av ting og putte det på spdifen, men ikke kode egen lyd dit. Da må jeg bruke 3 stereo-kabler, og det gidder jeg ikke. No drit det der. Kanskje det kan løses med et dyrere lydkort?

7485014[/snapback]

Greia med SPDIF er jo at lyden blir sendt til recieveren, som dekoder lyden til f.eks. 5.1. PC'en skal ikke dekode lyden først.

Bruker du AC3filer? -Kjekt å ha, huk av på "spdif"...

Du trenger ikke et dyrere lydkort til SPDIF, siden du ikke trenger et lydkort til dekoding av lyden - det gjør recieveren, som nevnt. Lyden blir sendt i "rått" format fra PC til recieveren. Du må også ha en kabel som støtter SPDIF.

Må gjøre deg oppmerksom på at ikke alt av spill støtter 5.1 eller surround lyd, i alle fall ikke over SPDIF..men de bli vel flere og flere...

Lenke til kommentar
Ang. tidslinjeklikk.. Når en klikker på tidlinjen så hopper den vel ofte ikke presist der hvor en trykker; men hvis en derimot drar den dit en vil ha den, så lander den presist.. Slik var det iallefall i foregånde versjon,, håper det er slik i den nye også....

Er kanskje litt irreterende å vende seg til det,, men,,,, en vender seg til det :D Funker grisefett for meg :)

7484908[/snapback]

Aha, nå skjønner jeg hva de snakker om anngående tidslinje-søkeren. Du må selvsagt dra slideren isteden for å trykke. Husker vagt at jeg også irriterte meg over det da jeg først prøvde VLC, men nå tenker jeg aldri over at jeg må dra slideren lenger :)
Lenke til kommentar
,12/12-2006 : 16:58]Må gjøre deg oppmerksom på at ikke alt av spill støtter 5.1 eller surround lyd, i alle fall ikke over SPDIF..men de bli vel flere og flere...

7485176[/snapback]

Det er ikke mange spillprodusenter som gidder å betale Dolby for lisens for å bruke AC3 codec / Dolby Digital 5.1 til spill. Det er svindyrt og det er også grunnen til at encoding av DD forsvant fra nVidia sine chipsets etter nForce2. Endret av HavarN
Lenke til kommentar
VLC er en OK spiller, men foretrekker selv WMP+ffdshow.  Syns GUI'et til 0.8 er direkte dårlig.  Får håpe det er sterkt forbedret i 0.9.

7485288[/snapback]

Du kan da laste ned skins da ;)

 

Dessuten syns jeg GUI'et på VLC er greit, et avansert GUI gjør oftest at programmet blir tregere ...

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar

Sapphire56: Er det mulig å få skins til å funke skikkelig? Her hos meg hopper videoen plutselig ut av skinnet hvis jeg gjør noe så "eksotisk" som å maksimere vinduet. Jeg må så restarte VLC for å få videoen inn i skinnet igjen. Det er så halveis implementert syns jeg, og det er så synd siden spilleren ellers er så veldig god. Med skins merker jeg også at man faktisk kan hoppe hvor man vil i filmen slik man burde kunne, så hvis spilleren bare kunne brukt skinnet hele tiden så ville alt vært fint ser det ut som (uten at jeg har testet så veldig mye med skins).

Lenke til kommentar
Sapphire56: Er det mulig å få skins til å funke skikkelig? Her hos meg hopper videoen plutselig ut av skinnet hvis jeg gjør noe så "eksotisk" som å maksimere vinduet. Jeg må så restarte VLC for å få videoen inn i skinnet igjen.

7485455[/snapback]

Ja det er sant, har aldri tenkt på det før siden jeg ikke bruker skins til vanlig, var litt dårlig det der ja

 

Syns VLC standard GUI var ganske så stygt selv en stund, men det tror jeg er en vanesak

Lenke til kommentar
Til Tordenflesk: Ok, så da kan jeg utnytte GPU..flott:)

Men det gir fortsatt dårligere kvalitet enn med f.eks.Purevideo, mener jeg.

Fikk heller ikke til å tvinge VLC til å sende lyden over SPDIF.. ble bare en rar tikke-lyd.

7485189[/snapback]

Iallefall tidligere var det en bug med VLC i Windows når den brukte DirectShow til SPDIF, som gjorde at du måtte gå inn på Preferences -> Audio -> Output Modules (Advanced Options) og velge "Win32 waveOut extension" isteden for "Default".

 

Default brukte visst DirectX audio output eller noe, som førte til den klikkelyden. Den buggen ble innført etter versjon 0.82. Jeg vet ikke om standardinstillingene har blitt endret siden.

Lenke til kommentar
Aha, nå skjønner jeg hva de snakker om anngående tidslinje-søkeren. Du må selvsagt dra slideren isteden for å trykke. Husker vagt at jeg også irriterte meg over det da jeg først prøvde VLC, men nå tenker jeg aldri over at jeg må dra slideren lenger :)

7485185[/snapback]

 

Var det jeg mente. For å trekke den saken må man treffe den, og jeg er ikke like treffsikker med pad'en på laptopen som med game-musa på spillmaskina :p

Derfor er nok MPC'en min favoritt. Men på jobb har vi valgt å installere VLC på endel lab'er for å slippe codec-slitet.

 

edit: dessuten burde det ikke være "selvsagt". mesteparten av andre avspillere lar deg hoppe dit hvor pekeren klikkes, ikke i hytt og gevær.

Endret av 4-Dante
Lenke til kommentar
3. Er DVD MPEG4? For var først og fremt DVD jeg tenkte på, og forsåvdt HD-klippene jeg har i .wmv og .ts format. Sammenlignet som sagt nå nettopp, WMP11+PureVideo decoder vs VLC. Vanskelig å forklare.. men VLC hadde liksom sånne linjer som liksom gikk "litt inn i ansiktet på folk".. skulle gjerne ha tatt screenshot om noen forteller meg hvordan (printscreen blir jo bare svart).

Det er pga videoen du prøver å spille av er ment for Tv. Den er ikke proggresiv. Velg Video/DeInterlace og ett av alternativene der så vil strekene forsvinne.

Lenke til kommentar
Aha, nå skjønner jeg hva de snakker om anngående tidslinje-søkeren. Du må selvsagt dra slideren isteden for å trykke. Husker vagt at jeg også irriterte meg over det da jeg først prøvde VLC, men nå tenker jeg aldri over at jeg må dra slideren lenger :)

7485185[/snapback]

 

Var det jeg mente. For å trekke den saken må man treffe den, og jeg er ikke like treffsikker med pad'en på laptopen som med game-musa på spillmaskina :p

Derfor er nok MPC'en min favoritt. Men på jobb har vi valgt å installere VLC på endel lab'er for å slippe codec-slitet.

 

edit: dessuten burde det ikke være "selvsagt". mesteparten av andre avspillere lar deg hoppe dit hvor pekeren klikkes, ikke i hytt og gevær.

7486248[/snapback]

MacOSX-versjonen av VLC hopper dit du trykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...