Gå til innhold

VLC 0.8.6 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger man i det hele tatt noen filtre til VLC? Eller skal det liksom være bra rett etter install?

 

Prøvde forøvrig med noen 1080 klipp jeg har liggende nå, Får samme j*vla problemet med VLC som med WPM/MPC...nemlig det at 5.1 lyden ikke henger på greip - all tale er inteteksisterende.. Arg.

 

VLC spilte et av klippene jeg hadde smoothere enn WMP. Til gjengjeld var det mye dårligere bildekvalitet.. Urk.

 

En del av filene mine hang seg, og ble pixellated i forkjellie farger innimellom.

 

Mmja.. Vet ikke helt jeg:/ Leter fortsatt etter den perfekte mediaavspilleren..hehe.

Lenke til kommentar
VLC har sine positive sider. Selv irriterer jeg meg grønn over at tidslinjeslideren ikke plasseres der jeg klikker men hopper gjerne langt forbi.

Noen fiks på det?

7483769[/snapback]

Det kommer vel an på hva slags media du spiller av det. MPEG4 basert media er jo KEY-frame basert slik at det ikke er ideelt å spole til andre bilder enn nøkkelbildene. De avspillerne som ikke tar hensyn til det gir deg en useelig smørje i opptil 10 sekunder isteden for den videoen du egentlig ville se (avhengig av keyframe intervallet i filen).
Lenke til kommentar
1. Trenger man i det hele tatt noen filtre til VLC? Eller skal det liksom være bra rett etter install?

 

2. Prøvde forøvrig med noen 1080 klipp jeg har liggende nå, Får samme j*vla problemet med VLC som med WPM/MPC...nemlig det at 5.1 lyden ikke henger på greip - all tale er inteteksisterende.. Arg.

 

3. VLC spilte et av klippene jeg hadde smoothere enn WMP. Til gjengjeld var det mye dårligere bildekvalitet.. Urk.

7484063[/snapback]

1. VLC behøver ingen codecer, den er basert på ffmpeg om det er det du mener med filter.

 

2. Antageligvis er det fordi du ikke har vært nok borti VLC ennå til at du vet at du kan høyreklikke på bildet, velge "Audio Device" -> "SPDIF" eller "STEREO" - dersom du kun har et stereo oppsett. Velger du "5.1" med stereohøytalere, får du antageligvis høre bak-kanalene.

 

3. Dersom du tenker på bildekvalitet i MPEG4 så er ffmpeg (VLC) og xvid-codecen soleklare enere på windowsplattformen. - Du vet at slike ting som postprocessing kun reduserer bildekvaliteten og burde bare brukes dersom filmen i utgangspunktet har spesielt lav bitrate (kavlitet).

Lenke til kommentar

Synes også det med tidslinjeslideren er irriterende. Funker bedre i de fleste andre spillere jeg har prøvd. Er vel stort sett det som gjør at jeg ikke gidder å bruke VLC oftere enn jeg må. Det jeg liker best med den, er vel at den kan spille av dvd-images direkte, uten å måtte mounte dem først.

Lenke til kommentar
1. VLC behøver ingen codecer, den er basert på ffmpeg om det er det du mener med filter.

 

2. Antageligvis er det fordi du ikke har vært nok borti VLC ennå til at du vet at du kan høyreklikke på bildet, velge "Audio Device" -> "SPDIF" eller "STEREO" - dersom du kun har et stereo oppsett. Velger du "5.1" med stereohøytalere, får du antageligvis høre bak-kanalene.

 

3. Dersom du tenker på bildekvalitet i MPEG4 så er ffmpeg (VLC) og xvid-codecen soleklare enere på windowsplattformen. - Du vet at slike ting som postprocessing kun reduserer bildekvaliteten og burde bare brukes dersom filmen i utgangspunktet har spesielt lav bitrate (kavlitet).

1. Det var det jeg trodde jeg visste..hehe...takk=)

 

2. Jo jeg har vært nok borti VLC til å vite det. Ikke det at det hjelper stort her jeg sitter nå, lyden er fortsatt "borte" eller har kun "bakgrunnslydene" uten tale på HD-filene mine (både .wmv og .ts). Bruker SPDIF til Yamaha reciever, har 5.1 høyttalere. Er ikke helt dum da:-)

 

3. Er DVD MPEG4? For var først og fremt DVD jeg tenkte på, og forsåvdt HD-klippene jeg har i .wmv og .ts format. Sammenlignet som sagt nå nettopp, WMP11+PureVideo decoder vs VLC. Vanskelig å forklare.. men VLC hadde liksom sånne linjer som liksom gikk "litt inn i ansiktet på folk".. skulle gjerne ha tatt screenshot om noen forteller meg hvordan (printscreen blir jo bare svart).

 

Hvis du titter på PR-videoen for PureVideo så ser du effekten jeg beskriver.. Distortions kaller de det.

 

Noen av HD-filene mine hang seg litt i VLC også, og det ble pixellated av at pixler hang igjen noen sekunder, på en måte.. Veldig irriterende.

Lenke til kommentar
MPC+ffdshow+koepi XviD er alt jeg trenger hvertfall og gjør opplevelsen mye bedre enn når jeg har prøvd å bruke VLC.

7483875[/snapback]

 

Aldri brukt koepi, ffdshow tar jo alt xvid jeg har prøvd.

7484418[/snapback]

Grunnen til at jeg lar Koepi XviD dekode XviD/DivX5 er fordi den bruker mye mindre CPU-kraft hos meg, omtrent 50% i noen tilfeller om jeg husker rett. XviD i 960x500 på et Matrox G450 PCI i 1600x1000 som også driver en til skjerm i 1280x1024 er tungt.

Lenke til kommentar

Ang. tidslinjeklikk.. Når en klikker på tidlinjen så hopper den vel ofte ikke presist der hvor en trykker; men hvis en derimot drar den dit en vil ha den, så lander den presist.. Slik var det iallefall i foregånde versjon,, håper det er slik i den nye også....

Er kanskje litt irreterende å vende seg til det,, men,,,, en vender seg til det :D Funker grisefett for meg :)

Lenke til kommentar
2. Jo jeg har vært nok borti VLC til å vite det. Ikke det at det hjelper stort her jeg sitter nå, lyden er fortsatt "borte" eller har kun "bakgrunnslydene" uten tale på HD-filene mine (både .wmv og .ts). Bruker SPDIF til Yamaha reciever, har 5.1 høyttalere. Er ikke helt dum da:-)

Jeg har opplevd at nesten ingenting kommer i surround over spdif fra hovedkortet. Maskina mi kan bare spille av ting og putte det på spdifen, men ikke kode egen lyd dit. Da må jeg bruke 3 stereo-kabler, og det gidder jeg ikke. No drit det der. Kanskje det kan løses med et dyrere lydkort?

 

Selv har jeg store problemer med VLC. Kjører XP64, og får ikke bilde i det hele tatt. Prøvd på to maskiner med identisk OS, ene er ganske ny. Er dette et kjent problem med OS, eller er det sannsynligvis hw-feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...