Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva slags øl har Spar/Eurospar av den mer fyldige typen? Jeg har sett etter en oversikt som tilsvarer det som er på ølportalen.no, sånn som dette. Men, ser ikke ut som at det finnes

 

Det spørs vel hvilken Spar du er på det. Jeg har sett at selv i de mer grisgrendte strøk finnes det noe Ægir. Litt mer sentralt dukket det blant annet opp noen norske mikrobrygg på en annen Spar. Lindesnes eller noe? Det er vel opp til butikksjefene får en tro.

 

 

Trikset er å ta en preik med butikksjefen, eller den h*n har satt som ølansvarlig, ja.

De har blant annet Lervig som mulighet på spesial/lokale varer, i alle fall i Rogaland og deler av Hordaland. En skal imidlertid være klar over at det er forskjellige leveringsrutiner. Lervig leverer f.eks. selv i de to nevnte områdene.

 

Vi i Ølportalen vurderer en artikkel, eller serie, men informasjon om hva de forskjellige kjedene har i sine lister, som dermed er mulig å ta inn.

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags øl har Spar/Eurospar av den mer fyldige typen? Jeg har sett etter en oversikt som tilsvarer det som er på ølportalen.no, sånn som dette. Men, ser ikke ut som at det finnes

 

Det spørs vel hvilken Spar du er på det. Jeg har sett at selv i de mer grisgrendte strøk finnes det noe Ægir. Litt mer sentralt dukket det blant annet opp noen norske mikrobrygg på en annen Spar. Lindesnes eller noe? Det er vel opp til butikksjefene får en tro.

 

 

Trikset er å ta en preik med butikksjefen, eller den h*n har satt som ølansvarlig, ja.

De har blant annet Lervig som mulighet på spesial/lokale varer, i alle fall i Rogaland og deler av Hordaland. En skal imidlertid være klar over at det er forskjellige leveringsrutiner. Lervig leverer f.eks. selv i de to nevnte områdene.

 

Vi i Ølportalen vurderer en artikkel, eller serie, men informasjon om hva de forskjellige kjedene har i sine lister, som dermed er mulig å ta inn.

 

Jeg er ingen ølkjenner, har egentlig ikke vært glad i øl. Men, jeg har nylig begynt å få sansen for øl som stout og porter. Så, jeg vet ikke hva jeg skulle ha etterspurt i butikkene engang. Siden jeg bor på en liten plass midt i Norge så er det heller ikke noe stort utvalg. Så, en artikkel-serie som du nevner der, StoreMyen, hadde vært fantastisk

Lenke til kommentar

Det er vel gjerne slik at Ægir og slikt har blitt tatt inn fordi de begynner å få et navn der ute. Nøgne Ø eller Haandbryggeriet tror jeg ikke jeg har sett hos Spar selv om de finnes hos Kiwi, Meny, Ica og så videre.

Vil det si at denne listen ganske utdatert siden Nøgne Ø og Haandbryggeriet ikke er der? Jeg må vel se nærmere på ølet som er tilgjengelig neste gang. Sist gikk jeg bare inn, tok med meg Aass Gourmet Stout også gikk videre, hehe

Lenke til kommentar

 

Det er vel gjerne slik at Ægir og slikt har blitt tatt inn fordi de begynner å få et navn der ute. Nøgne Ø eller Haandbryggeriet tror jeg ikke jeg har sett hos Spar selv om de finnes hos Kiwi, Meny, Ica og så videre.

Vil det si at denne listen ganske utdatert siden Nøgne Ø og Haandbryggeriet ikke er der? Jeg må vel se nærmere på ølet som er tilgjengelig neste gang. Sist gikk jeg bare inn, tok med meg Aass Gourmet Stout også gikk videre, hehe

 

 

Listen er da også over et år gammel og i dagligvarebransjen har det skjedd mye på ølfronten på det året.

Lenke til kommentar

Det kan jo også simpelthen være at noen i Kiwi har fått mer frihet. I rettferdighetens navn må jeg si at jeg har sett Nøgne Ø i den lokale Kiwi-butikken, men ikke Haandbryggeriet. Haandbryggeriet har jeg vel sett mest av på ICA MAxi, men jeg mener også at jeg har sett det et annet sted også uten at jeg helt klarer å huske det.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har sett slike fat, bortsett fra de nevnte Heineken som ikke passer.

 

Om du derimot tar en kikk på f.eks bryggselv.no vil du finne masse tappeutstyr for hjemmebrygg. Dette utstyret kan også fint kobles på f.eks Keykegs fra bryggeriene så lenge man kjøper en slik kobling.

Lenke til kommentar

Okei, men da må man kjøpe store fat direkte fra bryggeriene?

 

Da er det snakk om 30-liters fat, stort sett. Jeg vet at noen øl fås på 20-litere også, men det er gjerne de sterkere og edlere dråpene.

 

Eventuelt kan man begynne å brygge selv. Det blir det billig og godt øl av. Tappeutstyr fås i mange varianter og prisklasser.

Lenke til kommentar

Fikk en morsom mail datert 1.April fra Innis & Gunn.

 

Treflasker liksom, tar det for å være en aprilspøk. Men veldig gjennomført da isåfall..

 

 

ImageProxymvc_zps21747ab3.jpg

 

Innis_zpsdc82095d.jpg

We're launching Original in wooden bottles

We've taken the bold decision to bottle our flagship beer, Original, in oak bottles. The idea came to our founder Dougal, after an acorn fell on his head during a weekend walk with his dog, Woody.

“It was quite incredible,” said Dougal. “In that moment, I knew exactly what I needed to do – it was a calling. We’re exploring new frontiers here, going where no other brewer has gone before: putting our best-selling beer in oak bottles and letting it mature on shelf! To be honest, anyone these days can release a beer matured in oak barrels, so this is really ground-breaking stuff.”

Read more about our new wooden bottle on our blog.

Commenting on the environmental impact of moving to wood, Dougal said: “This is a really positive step in lowering our carbon footprint. Think about it, in one fell swoop this will cut right back on road haulage and shipping because we will use the great British canal network and float the bottles over to Sweden, Canada and the US. Think how nicely chilled they’d be after a few weeks’ crossing the Atlantic!”

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...