Gå til innhold

Omtale av Need for Speed: Carbon (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes absolutt at dette spillet fikk omtale karakteren som fortjent...

 

Siden Underground serien som har bare spill serien gått nedover..Har ikke vært noe annet enn bling bling etter/fra underground serien...har ikke vært fokusert på kjøring,grafikken har mer eller mindre fått små kosmetiske inngrep..Som en gammel hore som skulle ut på jobb og måtte smøre godt på med sminke men som ser like jævla ut under..hehe

 

Dette reagerer jeg også på. Spesielt driftingen som har forandret seg fra "OK" som den var i første NFSU til "idiotisk" i det siste spillet. I det første spillet så måtte man faktisk holde høyt turtall og styre i mot sladden. I Carbon så har de fått til noe så utrolig som drifting uten "counter steer" noe som er ganske fysisk umulig.

 

Jeg må innrømme at drifting i spill er ikke min ting..Noe man må igjennom for å gjennomføre spillet. Jeg merket selv at drifting i carbon har gått helt av sporet i forhold til de andre spillene i serien..

7334118[/snapback]

 

Jeg skjønner absolutt ikke hva dere prater om når det gjelder driftingen.. Dette er det første NFS spillet hvor man faktisk kan justere vinkelen på bilen og gasspådrag, for å lage/holde/justere en sleng. Driftingen er blidd mye bedre, og faktisk underholdende. Nei det er ingen simulator, men den virket fortsatt mye mere "ekte" enn i Underground 1/2.

 

Carbon var en enorm skuffelse. Jeg er delvis enig i noen av poengene i testen, men for meg virket det som om det fikk en ekstra dårlig karakter som en "straff", og dette blir bare for dumt. Rett og slett useriøst av det som vel er norges største side for spill-tester!? Hvis dette var det første NFS spillet som kom ut, ville det aldri fått så lav karakter.

 

Og testen tok heller ikke opp det som virker mest spekulativt med Carbon; Grafikken har ikke blitt spesielt bedre siden Most Wanted, alikevel er det mye mere krevende. Og av en eller annen grunn fungerer det veldig mye bedre på ATI kort enn NVIDIA kort. Har ikke prøvd siste patchen, men det står ikke nevnt noe om dette problemet i release notes-ene.

Lenke til kommentar
Men hvorfor har dere ikke tatt med xbox utgaven?

Jeg har det til den gamle gode xboxen :p

7334718[/snapback]

Grunnen er rett og slett at vi ikke har fått spillet til Xbox fra EA.

7335299[/snapback]

Jeg kan jo si at det ikke var noe bedre enn 360 utgaven :thumbdown:

 

*hadde jeg betalt for det hadde jeg krevd penga tilbake...*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Samme med COD1, COD2 og COD3. Hva er nytt? Hva er nytt i first-person-shooters generelt?

Det er forskjell mellom COD1 og 2. Saken er at etterfølgeren ikke bare ER en ren kopi av den gamle.

 

Du kan ikke sammelikne to forskjellige spill og trekke konklusjonen "siden BF2 og BF2142 er bra så NFS C også være bra".

7333522[/snapback]

 

NFS C er ikke ren kopi. Ja, samme grafikk motor med noen endringer her og der. Men i gamleplayet har det kommet forbedringer. Og jeg trekker ikke konklusjonen BF2 og BF2142 er fett, da må også NFS C være fett.... Altså hvis du tror det.... DÆVEN! Jeg har spilt NFSU -> NFSC og synes at det blir bedre og bedre, samme gjelder BF1942 -> BF2142 (utenom BF: V). Seff mye likt, men jeg liker gameplayen.

 

Til de som har spilt igjennom spillet på to kvelder osv. Har dere spilt HELE career? Altså alle tre gjengene, eller bare én gjeng? En gjeng er vel røfflig 1/3 av spillet - ikke rart det går raskt da. Hvis dere har spilt igjennom samtlige gjenger - Veldig imponerende!! Det er også en challengedel av spillet som kan fullføres.

 

Ja, greit NFS har hatt ørten spill i rekka. Og mange som har bygget på en forgjenger - men denne tråden går vel strengt tatt på bling-bling faktoren i NFS serien de siste 4 spillene...? Derfor er det de jeg baserer argumentene mine på, ikke de ørten før det igjen.

 

Noen nevnte også at politi og trafikk kjører i motgående felt og tar av- og påkjøringer og dette er bugs. Vanskelig å kontrollere andre førere, spesielt blir det vanskelig å lese hvor en annen bil skal når man selv ligger i flere hundre km/t. Men at man stopper opp ved å snidde en vegg - DET suger.

 

Jeg merker at postene mine blir lengre og lengre. Derfor kommer det ikke flere innlegg av denne lengden. :)

 

EDIT: Ble noen lange setninger inni der og noen leifer

EDIT2: en del av teksten ble borte - fordi posten var gampelang, kutta derfor en del ned

Endret av CrazyOne
Lenke til kommentar
Veldig god anmeldelse som passer utmerket. Dette spillet er et makkverk. Og ja jeg er sadist nok til at jeg har spilt igjennom hele spillet. De forrige spillene har ihvertfall hatt en omfattende karriere modus. Tilogmed den har de punktert i carbon.

7329898[/snapback]

Skikkelig valuta for pengene med andre ord? :!:

 

Dette var en skikkelig slakt omtale. Takker og bukker for at noen tør å si det de virkelig mener. Bra så slipper en å tabbe seg ut når en skal grave fram 350 - 550 kroner som de fleste nye spill legger seg på.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er faktisk ganske enig karaktern. Det som jeg derimot likte med denne var at man ikke trengte å pøse på med nye fangere, eksospotter, vinduer og klistemerker for å få mere "recognition" eller nå hva det var på de tidligere spilla. Husker man fikk flere stjerner jo mere man pøste på med bodykits :p

 

Helt elendig styring i spillet, helt enig. Jeg syns det er for 'seigt' og det er ikke så gøy som jeg syns det kunne vært.

Jeg, som mange andre lengter etter de gamle NFS-spillene, der man ikke trengte å oppgradere alle delene på bilen for at de skulle bli bedre! gosh. For slik spilling, spiller jeg GT, der det faktisk fungerer utmerket. Og hvor det er mere realistisk.

 

For meg er NFS et morospill (ikke det at det imponerer noe særlig..), ikke noe realistisk slik som GT fremstår. Derimot, Burnout 3 og revenge det eier NFS noe så sinnsykt. Greit, måten man styret bilen på er way off normal, men det fungerer som bare det, og det er skitgøy!

Husker jeg syns musikken var ganske bra på Burnout 3 også. liker det dårlig når det pøses på med negerrap på spill, kun fordi hvis man liker biler så liker man "liksom" gangster yoyo-rap også :(

 

Alle spillene jeg har nevnt har jeg spilt på enten PS1 eller PS2

Lenke til kommentar
Jeg kommer aldri til å få tilbake båndbredden jeg brukte på det spillet.

7335007[/snapback]

Hvis du lasta det ned så har du ikke noe klage over uansett da! :roll:

7335207[/snapback]

Ja, og kan du tenke deg, LIKEVEL føler jeg meg svindlet.

Hadde jeg betalt for det spillet hadde jeg tatt selvmord.

Lenke til kommentar
Veldig god anmeldelse som passer utmerket. Dette spillet er et makkverk. Og ja jeg er sadist nok til at jeg har spilt igjennom hele spillet. De forrige spillene har ihvertfall hatt en omfattende karriere modus. Tilogmed den har de punktert i carbon.

7329898[/snapback]

Skikkelig valuta for pengene med andre ord? :!:

 

Dette var en skikkelig slakt omtale. Takker og bukker for at noen tør å si det de virkelig mener. Bra så slipper en å tabbe seg ut når en skal grave fram 350 - 550 kroner som de fleste nye spill legger seg på.

7336036[/snapback]

Tror nok ikke flertallet her har kjøpt spillet for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Mulig at NFS C fortjener dårlig score, men det henger ikkje sammen å gi NFS C 4/10 når PGR3 fikk 8/10. PGR3 er det absolutt dårligaste bilspillet eg noken gang har prøvd. Gamer.no burde kanskje bli litt meir konsekvente i omtalane....

7338700[/snapback]

 

Kan det være det at en slik omtale alltid er subjektiv ?

Om man setter opp en avstemning over, er 4/10 til NFS Carbon fortjent? Så tror jeg det hadde blitt ett ganske greit flertall av ja.

Lenke til kommentar
men for meg virket det som om det fikk en ekstra dårlig karakter som en "straff", og dette blir bare for dumt. Rett og slett useriøst av det som vel er norges største side for spill-tester

 

Skjønner ikke hvorfor folk klager slik når dette er meningen til Aasgaard og ikke en straff som du tror. Omtaler er bare meninger til en person satt på papir, akkurat som vi har våre meninger her på forumet så har annmelderen sine meninger og. Ser ikke hvor straffen er henne, da Aasgaard i hele sin omtale nevner svake sider med spillet og oppsumerer dette i en score.

Lenke til kommentar

Synes at kritikken var ganske slem i forhold til de nye konseptene som ingen andre spill har enda...

En ny satsing som ea ikke får så veldig god kritikk for på noen steder.

 

Etter en har sett reklamene, screenshots og lest om "nfs:carbon", og prøver det etter på, føler man at spillet er litt oppskrytt etter man har prøvd spillet.

 

Det eneste jeg ikke var fornøyd med i denne utgaven av nfs var lengden av "carrer" mode og grafikken (ps2).

Ea har helt glemt balansen mellom nye ting og utseende.

Grafikken i custemize delen er ikke noe å skryte av, min første tanke var "dette var elendig" i forhold til muligheter, men siden den ba på nye styling utfordringer, større muligheter når det kom til visual options, med et enormt fargekart og mange muligheter når det gjelder sculpting så gjevner det seg når man bruker litt tid på spillet....

 

så jeg må si meg uenig og konkludere i at denne kritikeren ikke likte spillet personlig....

 

min karakter 6/10 (ps2)

hvis ikke det er noe mer muligheter på pc, får pc versionen en 8/10

Lenke til kommentar

Synes spillet var en 5/10.

Det var altfor kort. runda det på 3 veldig korte kvelder.

Så ikke noe særlig til politiet. Like greit, men bortkasta funksjon.

Derimot likte jeg chase-racene. De gav ihvertfall meg et snev av konkurranse, og jeg måtte faktisk stille meg skikkelig om fra NFS porsche (som jeg runder for nte gang) for å klare å følge med. Men denne delen av spillet var bra.

 

Sålangt en sterk 3'er.. MEN det var helt til hun lederen fra 21st Street begynnte å le... Hver gang jeg toucha murkanten, selv om jeg ledet med en runde og hun lå opp ned utenfor banen, så lo hun den styggeste og mest irriterende latteren i verden!! jeg utdeler herved skuddpremie på den fjøsnissen hos EA Black Box som lot dette slippe igjennom.

 

TERNINGKAST 1 !! Ikke kjøp !!

 

Jeg anbefaler derimot alle å kjøpe NFS 5 (Porsche). Etter min mening det beste NFS som noensinne er laga. Tar "lang" tid å runde, du har "uendelige" innstillingsmuligheter på bilen, og banene er koselige :)

 

 

 

Håper noen har nevnt at "tracktion control" blir skrudd av under drifting...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...