Gå til innhold

Omtale av Need for Speed: Carbon (Multi)


Anbefalte innlegg

Nå er jeg en godfan er zelda spillene, men at det er nye ting hele tiden i zelda er å ta litt i. Og det blir litt for dumt når de er bundet til en verden.

 

Hvis en går utfra at likt som gamle spill er lik slakt, så skulle aldri zelda OoT hatt 10 av 10 (noe det bør være) slik det er blitt ratet mange steder, for det er omtrent som å spille a link to the past i 3d.

 

Det blir for dumt å trekke ned så mange karaktere fordi vi har sett mye av det før. Er heller ingen fan av EA, men dette blir usaklig. 6/10 fett nok, men 4/10 av 10, da er det som om terningen er kastet på grunn av hat mot EA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok at NFS C baserer seg på Most Wanted, NFSU2 og NFSU. Men det har vært en utvikling i alle spillene. Og at drifting er borte og kommer tilbake - sånt skjer i de fleste spill. Forskjellen er bare at når folk liker det, hedres det som en genistrek. Men når det ikke funker, nei, da er det bare teit og lite nyskapende.

 

Hva med Battlefield 2142, som forøvrig også er et fett spill? Hva er nytt der? Titan? Er det så innmari revolusjonerende da? At man skal ta over siloer i stedet for flagg? Yay, man skal ødelegge noe i en svær flygende hangar i stedet for nede på bakken.

 

Og hvor mange er det av de spillene? BF1942, BF: V, BF2, BF2: Special Forces og nå til sist BF2142. Samme med COD1, COD2 og COD3. Hva er nytt? Hva er nytt i first-person-shooters generelt? Jeg kan også dra fram C&C, Age of Empire og Ringenes Herre som eksempler på det samme i andre sjangre.

 

Likevel får Battlefield 2142 7/10 på gamer og NFS C får 4/10. Er det fordi BF2142 er "bra"? Eller er det fordi NFS C er "dårlig"? Eller er det fordi Kristian ikke er med i markedssegmentet NFSC henvender seg mot og Marius er i markedssegmentet Battlefield henvender seg mot?

 

Jeg liker begge spillene. Kanskje jeg fortsatt er fjortis? Kanskje jeg er i markedssegmentene "glorete-og-style" spill og "skyte-og-sprenge-alt-som-ikke-er-på-ditt-lag" spill. Men jeg klager da for f**n ikke på alle sjangre jeg ikke liker.

 

Jeg klager ikke over at Pokemon og Digimon selger som hakka møkk. Det er jo ikke gøy - for meg! Men jeg er klar over at noe er for noen, andre ting er for andre. Tidenes kanskje dårligste klisje uttrykk, men dere skjønner tegninga. Ting som folk vil ha, selger. Hvis mange vil ha det, selger det veldig bra. Hvis dere ikke er de som vil ha det, så ikke whine over det.

 

EDIT: ett par skrivefeiler

Endret av CrazyOne
Lenke til kommentar

Hvem sier at BF2142 er et bra spill? Det er jo knapt satt opp klan-spill til det enda. Ingen klaner som gidder å spille det fordi det er så tragisk.

 

Om du tenker på anmeldelsene... det er forskjellige folk som skriver anmeldelsene. Da blir det selvsagt forskjellige anmeldelser. Jeg tror forresten de ikke ansetter folk til å anmelde spill av en sjanger de ikke synes noe om. De er såpass profesjonelle.

Lenke til kommentar
Om du tenker på anmeldelsene... det er forskjellige folk som skriver anmeldelsene. Da blir det selvsagt forskjellige anmeldelser. Jeg tror forresten de ikke ansetter folk til å anmelde spill av en sjanger de ikke synes noe om. De er såpass profesjonelle.

7330182[/snapback]

 

Ja, og det er forskjellige folk som spiller spillene, poenget mitt er at folk liker forskjellige ting. Den siste uka har jeg lest på diverse fora om hvordan EA skuffer nok en gang med NFS C - "de burde ha kommet opp med noe nytt". Samtidig dukker EA opp med BF2142 og Activision med COD3 - som er mye likt som forgjengerne. Men det blir ikke lagt merke til hvordan det også er samme greia som NFS C.

 

Hva faen? Er det omtalen du sikter til eller noen av kommentarene her? Skal han gi spillet 7/10 elns fordi massene og deriblant du liker det?

 

Jeg sikter til begge. Jeg sier heller ikke at de respektive karakterene er feil. Poenget mitt er at det er forskjellige folk som liker forskjellige spill - som er helt greit! Men folk ser ikke at EA og Activision slipper COD 3 og BF2142 og ikke får noe pepper for det. Det virker som om folk ikke ser BF-sammenhengen, men ser NFS C-sammenhengen veldig klart.

 

Nå har jeg lest alt av fora rundt om på internett, det er bare mitt inntrykk av hvordan stemninga er på diskusjon.no-forumet.

 

Så vi som ikke liker dette spillet får med andre ord ikke lov til å uttale oss om saken?

7330200[/snapback]

Whine = klage <- er irriterende i lengden

Uttale seg = si sin mening <- skal aksepteres og tolereres

 

Seff kan dere uttale dere! Men det går mest i whining om hvordan EA er ei melkeku når det gjelder NFSC. Hva med BF og COD og alle de andre spillene der ute som har 2'ere og 3'ere osv?

 

Blei mye likt her på alle tre svarene, men jeg klarte ikke skrive alt i étt svar til tre poster...

 

For å summere opp.

Noen liker NFS C og andre ikke, noen liker BF-serien og andre ikke. Men få med at NFS C, BF og COD seriene har likhetstrekk sammen med mange andre spill - det som skiller de fra å være melkekuer alle sammen er den subjektive oppfattelsen. I NFS sammenheng er EA en melkeku, i BF sammenheng er DICE dyktige folk som veit å lage gode spill og tilfeldigvis tjener fett på det samtidig. Dette var satt på spissen med vilje for å vise poengene.

Lenke til kommentar

Need For Speed: Carbon var i grunn grei underholdning, men spille var fortsatt dårlig med tanke på kjørefølelsen. Dessuten er det litt teit at bilen så og si aldri slipper taket på veien når man kjører ordinære løp, mens når man skal drifte så er så og si umulig å ta en sving uten at man får en sladd som lett kunne vunnet Gatebils breisladd konkuranse på Våler. Det hadde også vært kult om de kunne sluppet et program som lar deg lage og importere egene vinyler til bilen selv på en enkel måte.

 

Jeg sikter til begge. Jeg sier heller ikke at de respektive karakterene er feil. Poenget mitt er at det er forskjellige folk som liker forskjellige spill - som er helt greit! Men folk ser ikke at EA og Activision slipper COD 3 og BF2142 og ikke får noe pepper for det. Det virker som om folk ikke ser BF-sammenhengen, men ser NFS C-sammenhengen veldig klart.

 

Nå er det jo "bare" sluppet 4 battlefield spill (uten ekspansjoner), mens det er sluppet 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Need For Speed spill. Så hvis man sir at Need For speed serien er melket lyver man ikke med tanke på at første NSF spill kom i 1996 så vidt jeg vet. Det kan jo også nevnes at gameplayet i de 3 siste NSF spillene ikke har endret seg spesielt mye i forhold til BF spillene.

 

Jeg tviler sterkt på at NSF serien har hatt spesielt vondt av at man går litt tilbake til røttene i serien, slik at man kunne få en helt ordinær arkade-racer uten masse glitter og glor.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Vel, _jeg_ likte spillet. Betydelig bedre enn de siste. Most wanted orka jeg ikke spille mer enn en time eller to. NFSU2 var bare dritt, og Underground (1) var middelmådig, men teit.

 

Har spillt til rundt 50% av spillet nå, og jeg synes det funker fint. Selvfølgelig ikke likebra som NFS spillene fra tiden før Underground, men det funker. Nå har ikke jeg kjøpt klistremerker og dritt til bilen da det ikke er nødvendig i dette spillet, men det plager meg heller ikke dersom noen leker seg med det.

 

Driftingen synes jeg funker mye bedre her enn det gjorde sist gang EA hadde det med.

 

Jeg ville gitt spill KUN basert på hvor underholdene de var (og - okay - kanskje hvor lang levetid de har) og da hadde dette spillet fått 7/10 av meg.

 

Dette er ikke en kritikk av testen på gamer.no, men bare ment som en kommentar til de andre innleggene i tråden.

Lenke til kommentar

Høres nesten ut som om det er bare jeg som liker dette spillet. Som den bil-fanen jeg er, så synes jeg dette er gøy.

 

Har bare spilt en halvtime da, men likevel kjenner jeg at dette spillet vil jeg holde på mer med. Grafikken er utsøkt, lyden (med surround) likens og gameplayet er der som det alltid har vært: det får meg til å "bare" kjøre et løp til, når det egentlig er mer enn nok.

 

Nei, dette er et spill jeg rett og slett vil kose meg med, som jeg alltid har gjort med nfs-spill i ukene før jul. Det har på mange måter blitt en tradisjon å spille nfs i denne tiden, nærmest som jula i seg selv (kanskje litt å ta i :)). Uansett, jeg tror spillet kommer til å tilfredsstille meg, i så måte som de tidligere har gjort. Min mening.

 

PD :)

 

Edit: Leif

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar

"Politiet spyr ut biler, og alle bryter lydmuren om nødvendig"

 

hahahaha, så fantastisk bra, det er akkurat det de gjør. :D Synes dette spillet var helt forferdelig dårlig, værste NFS spillet noensinne. Synes nesten 4/10 var en snill karakter, jeg hadde tenkt mer 2/10 eller noe sånt. Runda det på to små kvelder, gørr kjedelig. Lite motstand etc, helt enig med hele anmeldelsen. Og jeg LASTA ned spillet på pc'n, gidda ikke å kjøpe dritten, bortkasta penger. Så EA fikk ikke mine penger for møkkaspillet deres, hahaha, synd for dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...