Gå til innhold

Omtale av Need for Speed: Carbon (Multi)


Anbefalte innlegg

Har sett mange bra anmeldelser fra Aasgaard, men dette var en unødvendig slakt. 4/10 er absolutt feil karakter for dette spillet - underholdningsverdien alene gjør den verdig til mer enn det.

7329019[/snapback]

 

Er 4/10 slakt?

 

"Et spill som får denne karakteren, er et noe svakt spill, med enkelte vesentlige utformingsmessige feil eller mangler. Disse spillene vil evne å underholde til en viss grad, men kan i lengden lett bli litt kjedelige."

 

Jeg vil ikke si det er slakt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som forsvarer NFS carbon fordi andre oppfølgere har fått bra karakter; NFS har siden underground blitt overvurdert av anmeldere. Det holder da i massevis med ett spill i serien som har hovedtyngen av spillbaheten sin basert på styling, når selve bilkjøringa i utgansgpunktet har vært bedriten hele veien. Anmeldere av tidligere NFS spill har blitt blendet av bling-bling faktoren. 4/10 er absolutt fortjent, antakeligvis skulle forrige spill i serien fått dårligere karakter også. Lite nyskapende og kjedelig, kjørte ikke en runde engang før jeg la det fra meg. NFS har siden underground vært en boble, eller en bimbo som anmelderen kalller det.

Lenke til kommentar
De som uttaler at "kjøreopplevelsen er helt okei" og at "driftingen er mye bedre nå enn i de forrige NFS spillene" bør fylle 18 og kjøre en bil selv. Da opplever dere hvor tåpelig uttalelsene deres er.

7333081[/snapback]

 

Dette reagerer jeg også på. Spesielt driftingen som har forandret seg fra "OK" som den var i første NFSU til "idiotisk" i det siste spillet. I det første spillet så måtte man faktisk holde høyt turtall og styre i mot sladden. I Carbon så har de fått til noe så utrolig som drifting uten "counter steer" noe som er ganske fysisk umulig. Hvor gøy er det liksom å ta en sving som normalt og få "drift points" for det? Men men, det matcher i alle fall resten av kjørefølelsen i spillet.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar

Synes absolutt at dette spillet fikk omtale karakteren som fortjent...

 

Siden Underground serien som har bare spill serien gått nedover..Har ikke vært noe annet enn bling bling etter/fra underground serien...har ikke vært fokusert på kjøring,grafikken har mer eller mindre fått små kosmetiske inngrep..Som en gammel hore som skulle ut på jobb og måtte smøre godt på med sminke men som ser like jævla ut under..hehe

 

Dette reagerer jeg også på. Spesielt driftingen som har forandret seg fra "OK" som den var i første NFSU til "idiotisk" i det siste spillet. I det første spillet så måtte man faktisk holde høyt turtall og styre i mot sladden. I Carbon så har de fått til noe så utrolig som drifting uten "counter steer" noe som er ganske fysisk umulig.

 

Jeg må innrømme at drifting i spill er ikke min ting..Noe man må igjennom for å gjennomføre spillet. Jeg merket selv at drifting i carbon har gått helt av sporet i forhold til de andre spillene i serien..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Litt morro det der med at de har "satt tilbake" drifting som noe nytt, men samtidig tatt vekk dragracing, som i vertfall min krets er noe de fleste syns var dødskult. Litt enig i karakteren, men må si verdien i å kjøre rundt i en by, modde bilen, tjene penger, få politiet på nakken etc etc er morro nok det. Skulle ønske de kunne lage samme "frie" byen i NFS mot racing metoden i "Street Legal: Redline", det kunne faktisk vært en stor hit. Og da selvfølgelig uten dette nye dumme systemet for modde biler, unlocking og alt det drittet der.. Priser er en fin ting..

 

Edit: En god andmeldelse og fortjent karakter etter min mening, da selv om jeg alltid har vært betatt av ideen NFS prøver å føre. Og hvorfor måtte de ha med lambo bilder og dritt her??

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Syns jeg bør belage meg til å svare litt ang spillet, jeg og, som enhver annen forumbruker :)

Jeg må virkelig si det står respekt av å skrive en slik omtale, og jeg er tildels enig.

Og det er jo et halvgreit spill. Men EA har tapt seg en god del siden f.eks NFS Porshe, første Underground osv.

At kjørefysikken er herpa, kunne jeg ikke vært mer enig i. Det er bare ikke moro, da det ikke finnes realistisk overhodet, måten de styrer på osv.

Men klart, for de som aldri har kjørt en bil, vil de sikkert syns det er morsomt.

Satt med dette i 3-4t fordelt over noen dager, og det gav meg absolutt ingenting. Gav meg rett og slett når jeg nærmet meg 60%, for dette fant jeg overhodet ikke underholdene på samme måte som tidligere spill, desverre. Så må konkludere med at karakteren er absolutt riktig!

Ser frem til flere slike gode omtaler, virkelig!

Lenke til kommentar

Er ganske uenig i karakteren på en måte, men på en annen måte er jeg enig.

 

Hvis man er ny i NFS Serien så vil man like dette spillet godt, og gi det en god karakter som for eksempel oppimot 8/10.

 

Hvis man derimot vert med i NFS serien siden Underground (og gjerne før det og) vil man ikke gi det stort mere enn 4/10 fordi det rett og slett er samme spillet om og om igjen (de 4 siste), med bare en liten oppdatering mellom hvert spill.

 

Jeg igjen litt uenig i en ting i omtalen. Det er nemlig at Drift modusen på landeveien var dårlig!? Jeg syntes dette er det mest realistiske NFS har hatt på en stund, men det må jo bemerkes at jeg kjører som om det skulle vert en simulator, og det kan jo hende det går like bra om man kjører som i arcade spill, altså styre imot eller ikke styre imot midt i "sladden", vet ikke hvor mye dette har å si siden jeg ikke har prøvd meg fram der.

 

Noe som ødela hele spillet var den nye gate driften, det er rett og slett voldtekt, av den forholdshvis gode, og realistiske drift moden som var på Underground spillene.

 

Og spillets karriæremodus var litt for kort i forhold til åssen det har vert på NFSU(2) og NFSMW.

 

Så totalt karakter av meg blir nok 4/10 :thumbdown:

Og det må merkes at jeg har spilt igjennom hele spillet.

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte og begripe hvorfor dere som ikke liker NFS Underground -> NFS Carbon sitter og spiller disse spillene i det hele tatt?

 

Hvis dere er ute etter god kjørefølelse osv osv så velg et spill som har det. Nyeste NFS spilla er ikke laget for å være realistiske, kanskje derfor det eneste som skjer når man kjører i 300km/t+ og treffer en betong vegg er at bilen hopper litt og mister fart.

 

Kan være enig i at det har kommet lite nytt i de siste spillene, men NFS Carbon har jo faktisk en del nytt/nye variasjoner av det gamle (i forhold til NFS Underground 1 & 2 og Most Wanted).

 

Fartsfølelse får man jo også til en hvis grad i spillet med at alt på siden av bilen blir blurry ved høye hastigheter, finnes mange bilspill som ikke har noe sånt. GT4 f.eks. har ingen ordentlig fartsfølelse mener nå jeg.

 

Men men, sånn er nå verden blitt at hvis det er mange som ikke liker en ting så må man regne med at de fleste andre kjører videre på samme holdningen for å ikke stikke seg ut :roll:Edit: Her gjelder det som har blitt sagt om BattleField spilla også. "Alle" elsker disse spillene fordi det er så mye snakk om det osv. Samme gjelder CounterStrike (:sick:).

 

Jeg tør i allefall å si at jeg likte NFS Carbon! Greit nok at det er visse ting jeg ikke liker der men all-in-all så hadde jeg det gøy når jeg spilte det. Savner faktisk politihelikopteret fra NFS - Most Wanted. :)

Endret av AL3X
Lenke til kommentar
høyreklikk på exe fila til porsche, trykk på egenskaper, se under kompatibilitet og kjør under kompatibilitets-modus for windows 2000 eller 98. burde fungere da :)

7333382[/snapback]

sist gang jeg installerte spillet, gjorde jeg dette og det funket ikke. Noen som har fått det til?

7333518[/snapback]

 

 

1. Last ned og installer Microsoft Application Compatibility Toolkit her: Microsoft ACT

 

2. Start "Compatibility Administrator" fra "Microsoft Application Compatibility Toolkit 4.1" -> "Tools" på startmenyen.

 

3. Klikk på "Fix" på menybaren øverst for å lage en ny kompabilitets-fix

 

4. Fyll ut feltene, Porsche Unleashed i det øverste feltet, EA i neste, og velg så "Porsche.exe" fra NFS:PU katalogen i det nederste feltet. Trykk next.

 

5. Velg "Windows 98/ME" under "Operating Systems". Trykk next.

 

6. I dette vinduet får du ei laaang liste med "Compatability Fixes". Se til at "EmulateHeap" og "HeapPadAllocation" er VALGT. Trykk next.

 

7. I den siste ruta er det bare å trykke finish.

 

8. Nå har du laget en kompabilitetsfiks som fungerer. Denne må så installeres, dette gjør du ved å gå på "File" menyen og velge "Install".

 

9. Nå kan du lukke Compatability Administratoren og nyyyte Porsche Unleashed!

 

 

- Unyttig fakta: Jeg har spillt samtlige NFS spill. Favorittene er NFS Porsche Unleashed og det originale første NFS (i den rekkefølgen).

 

 

 

Administrator: Beklager at denne er off-topic. Flytt den om nødvendig.

Lenke til kommentar

AL3X

 

Hvis du tolker min post som at jeg ikke liker spillet? så mener jeg ikke at jeg ikke liker det. Det er et godt og spillbart spill, som du ser gir jeg personlig spillet god karakter, men iogmed at det ikke er noe serlig bedre enn NFSU(2) og NFSMW, så vil jeg gi det dårligere karakter.

 

Jeg har også runna Gran Turismo 4, og gir dette 9/10 pga det mangler noe i det, men kjørekomfort og realismen liker jeg. Jeg er også av dem som klarer å hoppe mellom GT4 og NFS og allikevel fort sette meg inn i det og ha det gøy, Ikke alle som klarer overgangen fra NFS til GT4, folk glemmer bremsen :p

 

Og jeg kan ambefale NFSC, men det er noe som jeg ikke liker ved spillet, men det stopper meg ikke i å spille det. Jeg liker sjangeren, men kunne godt vært litt mere realisme i drift modes og kjøre mode, med mulighet for å sette på "Arcade mode" for de som ikke takler realismen. :yes:

Lenke til kommentar
AL3X

 

Hvis du tolker min post som at jeg ikke liker spillet? så mener jeg ikke at jeg ikke liker det. Det er et godt og spillbart spill, som du ser gir jeg personlig spillet god karakter, men iogmed at det ikke er noe serlig bedre enn NFSU(2) og NFSMW, så vil jeg gi det dårligere karakter.

 

Jeg har også runna Gran Turismo 4, og gir dette 9/10 pga det mangler noe i det, men kjørekomfort og realismen liker jeg. Jeg er også av dem som klarer å hoppe mellom GT4 og NFS og allikevel fort sette meg inn i det og ha det gøy, Ikke alle som klarer overgangen fra NFS til GT4, folk glemmer bremsen :p

 

Og jeg kan ambefale NFSC, men det er noe som jeg ikke liker ved spillet, men det stopper meg ikke i å spille det. Jeg liker sjangeren, men kunne godt vært litt mere realisme i drift modes og kjøre mode, med mulighet for å sette på "Arcade mode" for de som ikke takler realismen. :yes:

7334500[/snapback]

Var ikke spesielt rettet mot deg det innlegget mitt, men litt mer til de andre her inne som har vist misnøye med spillet. Fatter bare ikke helt hvorfor de fleste som ikke liker et spill allikevel kjøper/spiller det. Litt merkelig det der.

 

Og ja, det er ganske likt de forrige spillene, men det er allikevel litt nytt som jeg sa. Liker ikke den nye driftinga egentlig, men er vel bare fordi jeg er vant til å styre andre veien fra tidligere og andre spill :) Men det hadde selvfølgelig ikke gjort noe med litt mer realisme i det spillet. Et spill blir aldri perfekt desverre :(

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Litt sånn utenom, blir helt feil å sammenligne NFS Underground osv. med de første NFS spilla ettersom det er helt forskjellige typer spill og de retter seg mot forskjellige kundegrupper/markeder.

Endret av AL3X
Lenke til kommentar

Dårligste NFS spillet noengang!

Spillet virker jo uferdig! Stopper spillet for å loade, resetter bilen uten grunn, bilen stopper om man kjører inntill veggen noen steder, trafikken og politi kjører i motgående felt og tar av på påkjøringer og mange andre teite bugs!!

Har klart å spille gjennom spillet, men har blitt rimelig forbanna mange ganger! Syns spillet er teit...eneste jeg likte var driftinga og autosculpt :p

Lenke til kommentar
La meg få aplaudere forfatteren.

 

NFS-spillene har ikke vært gode siden Porsche Challenge.

 

7333916[/snapback]

 

 

Hør Hør!!

 

Endelig ein som har forstått det.

 

NFS begynte som eit av dei bedre kjørespillene, og litt 'realisme' blei etterkvart introdusert.

 

Med Carbon opplever eg at her er det bare å peise på opp i 5 gir og holde hardt til høgre så går svingen fint den.

Dvs at NFS nå blir meir og meir eit arcade spill enn ein simulator.

Noe som sikkert mange syns er kjekkt, men som eg syns er dirkete kjipt.

 

Nei, det blir nok å installere NFS:PU igjen.

Lenke til kommentar

Feilen med Carbon er at det er så ufattelig dårlig gjennomført. Filmene er med ekte skuespillere, grafikken er dårligere enn tidligere NFS spill, AIen er dårligere, kjøringen er dårligere. Jeg avinstallerte spillet en halv time etter at jeg hadde installert det.

 

Etter all reklame drittet til EA så tenkte jeg dette var en storsatsing. Jeg kommer aldri til å få tilbake båndbredden jeg brukte på det spillet.

Lenke til kommentar

Når vi først snakker om filmene, ingen biler som går fra 0-100 på under et sek. hvertfall ikke de. Og sladdinga i filmene er utrolig dårlig!

 

Al3x: Han kan jo selvfølgelig klage på et spill om han har lastet det ned...skjønner ikke hvorfor han ikke skal få lov til å klage på grunnlag at han har lastet det ned...

 

Jeg har det på PS2

Endret av Intern
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...