Gå til innhold

Omtale av Need for Speed: Carbon (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"De hadde rukket å finpusse spillet"? Carbon trenger ikke finpuss, det trenger en seriøs redesign. Noen hos EA burde formatere disk-racket som lagrer alt av materiale til NFS siden Porsche Unleashed. Om de starter helt på nytt har de kanskje sjangs å lage noe bra.

7387212[/snapback]

 

kunne ikke vært mer enig. :)

Lenke til kommentar
Fordi de vil jo ha best mulig spill, eller?

De vil ikke at vi skal gi dem karakteren 4, så hvis de hadde ventet til etter lanseringen av PS3 i europa, kunne de ha rukket å finpusse spillet.

Da hadde de sluppet å høre om misfornøyde brukere!

 

Ingen som skjønner poenget mitt? Geez!

7386215[/snapback]

 

Poenger at EA aldri hadde lagt ein finger på arbeidet for å finpusse noe som helst i form av ein multiplatform tittel.Dette koster penger.Men spillet selger jo faen meg som hakka møkk uansett,bare det er kule biler,discolys og mye yoyo-musikk i spillet. :) Og det har EA skjønnt for 3 NFS spill siden, klart dem kjører videre på denne da.

 

Fight Night er jo eit annet kapittel sånn sett da.

Lenke til kommentar
Synes absolutt at dette spillet fikk omtale karakteren som fortjent...

 

Siden Underground serien som har bare spill serien gått nedover..Har ikke vært noe annet enn bling bling etter/fra underground serien...har ikke vært fokusert på kjøring,grafikken har mer eller mindre fått små kosmetiske inngrep..Som en gammel hore som skulle ut på jobb og måtte smøre godt på med sminke men som ser like jævla ut under..hehe

 

Dette reagerer jeg også på. Spesielt driftingen som har forandret seg fra "OK" som den var i første NFSU til "idiotisk" i det siste spillet. I det første spillet så måtte man faktisk holde høyt turtall og styre i mot sladden. I Carbon så har de fått til noe så utrolig som drifting uten "counter steer" noe som er ganske fysisk umulig.

 

Jeg må innrømme at drifting i spill er ikke min ting..Noe man må igjennom for å gjennomføre spillet. Jeg merket selv at drifting i carbon har gått helt av sporet i forhold til de andre spillene i serien..

7334118[/snapback]

 

Jeg skjønner absolutt ikke hva dere prater om når det gjelder driftingen.. Dette er det første NFS spillet hvor man faktisk kan justere vinkelen på bilen og gasspådrag, for å lage/holde/justere en sleng. Driftingen er blidd mye bedre, og faktisk underholdende. Nei det er ingen simulator, men den virket fortsatt mye mere "ekte" enn i Underground 1/2.

 

Carbon var en enorm skuffelse. Jeg er delvis enig i noen av poengene i testen, men for meg virket det som om det fikk en ekstra dårlig karakter som en "straff", og dette blir bare for dumt. Rett og slett useriøst av det som vel er norges største side for spill-tester!? Hvis dette var det første NFS spillet som kom ut, ville det aldri fått så lav karakter.

 

Og testen tok heller ikke opp det som virker mest spekulativt med Carbon; Grafikken har ikke blitt spesielt bedre siden Most Wanted, alikevel er det mye mere krevende. Og av en eller annen grunn fungerer det veldig mye bedre på ATI kort enn NVIDIA kort. Har ikke prøvd siste patchen, men det står ikke nevnt noe om dette problemet i release notes-ene.

7335320[/snapback]

 

 

 

...og du har aldri kjørt en bil...

7341999[/snapback]

 

 

Har kjørt bil i over 10 år. Hvis du ikke vet hva du prater om så kan du heller vennligst holde kjeft.

Lenke til kommentar
Synes absolutt at dette spillet fikk omtale karakteren som fortjent...

 

Siden Underground serien som har bare spill serien gått nedover..Har ikke vært noe annet enn bling bling etter/fra underground serien...har ikke vært fokusert på kjøring,grafikken har mer eller mindre fått små kosmetiske inngrep..Som en gammel hore som skulle ut på jobb og måtte smøre godt på med sminke men som ser like jævla ut under..hehe

 

Dette reagerer jeg også på. Spesielt driftingen som har forandret seg fra "OK" som den var i første NFSU til "idiotisk" i det siste spillet. I det første spillet så måtte man faktisk holde høyt turtall og styre i mot sladden. I Carbon så har de fått til noe så utrolig som drifting uten "counter steer" noe som er ganske fysisk umulig.

 

Jeg må innrømme at drifting i spill er ikke min ting..Noe man må igjennom for å gjennomføre spillet. Jeg merket selv at drifting i carbon har gått helt av sporet i forhold til de andre spillene i serien..

7334118[/snapback]

 

Jeg skjønner absolutt ikke hva dere prater om når det gjelder driftingen.. Dette er det første NFS spillet hvor man faktisk kan justere vinkelen på bilen og gasspådrag, for å lage/holde/justere en sleng. Driftingen er blidd mye bedre, og faktisk underholdende. Nei det er ingen simulator, men den virket fortsatt mye mere "ekte" enn i Underground 1/2.

 

Carbon var en enorm skuffelse. Jeg er delvis enig i noen av poengene i testen, men for meg virket det som om det fikk en ekstra dårlig karakter som en "straff", og dette blir bare for dumt. Rett og slett useriøst av det som vel er norges største side for spill-tester!? Hvis dette var det første NFS spillet som kom ut, ville det aldri fått så lav karakter.

 

Og testen tok heller ikke opp det som virker mest spekulativt med Carbon; Grafikken har ikke blitt spesielt bedre siden Most Wanted, alikevel er det mye mere krevende. Og av en eller annen grunn fungerer det veldig mye bedre på ATI kort enn NVIDIA kort. Har ikke prøvd siste patchen, men det står ikke nevnt noe om dette problemet i release notes-ene.

7335320[/snapback]

 

 

 

...og du har aldri kjørt en bil...

7341999[/snapback]

 

 

Har kjørt bil i over 10 år. Hvis du ikke vet hva du prater om så kan du heller vennligst holde kjeft.

7398003[/snapback]

 

 

 

Å sitte i olabilen mens pappaen din dytter bak kvalifiserer ikke..

 

Jeg har hatt lappen 9 år og kjørt biler som Lancer Evo 6 TME, Porsche 911 og Lotus Elise Type 2, osv.. To sistnevnte har jeg også kjørt på Arctic Circle Raceway. Har selv eid Porsche og kjørt sidelengs både på grus, tørr og våt asfalt, snø og is. Jeg kan har aldri opplevd at noen biler har hoppet ut 90 grader sidelengs det øyeblikket jeg svingte litt på rattet. Videre er det fysisk umulig at en bil som sklir 90 grader sidelengs øker hastigheten kraftig, slik det kan skje i NFS. I tillegg går aldri bilen rundt på Carbon, uansett om du slenger bilen kraftig fra side til side.

 

Det er svært lite til felles mellom drifting i Carbon og drifting i den virkelige verden. De som påstår noe annet har ikke peiling, det er så enkelt.

Lenke til kommentar
Synes absolutt at dette spillet fikk omtale karakteren som fortjent...

 

Siden Underground serien som har bare spill serien gått nedover..Har ikke vært noe annet enn bling bling etter/fra underground serien...har ikke vært fokusert på kjøring,grafikken har mer eller mindre fått små kosmetiske inngrep..Som en gammel hore som skulle ut på jobb og måtte smøre godt på med sminke men som ser like jævla ut under..hehe

 

Dette reagerer jeg også på. Spesielt driftingen som har forandret seg fra "OK" som den var i første NFSU til "idiotisk" i det siste spillet. I det første spillet så måtte man faktisk holde høyt turtall og styre i mot sladden. I Carbon så har de fått til noe så utrolig som drifting uten "counter steer" noe som er ganske fysisk umulig.

 

Jeg må innrømme at drifting i spill er ikke min ting..Noe man må igjennom for å gjennomføre spillet. Jeg merket selv at drifting i carbon har gått helt av sporet i forhold til de andre spillene i serien..

7334118[/snapback]

 

Jeg skjønner absolutt ikke hva dere prater om når det gjelder driftingen.. Dette er det første NFS spillet hvor man faktisk kan justere vinkelen på bilen og gasspådrag, for å lage/holde/justere en sleng. Driftingen er blidd mye bedre, og faktisk underholdende. Nei det er ingen simulator, men den virket fortsatt mye mere "ekte" enn i Underground 1/2.

 

Carbon var en enorm skuffelse. Jeg er delvis enig i noen av poengene i testen, men for meg virket det som om det fikk en ekstra dårlig karakter som en "straff", og dette blir bare for dumt. Rett og slett useriøst av det som vel er norges største side for spill-tester!? Hvis dette var det første NFS spillet som kom ut, ville det aldri fått så lav karakter.

 

Og testen tok heller ikke opp det som virker mest spekulativt med Carbon; Grafikken har ikke blitt spesielt bedre siden Most Wanted, alikevel er det mye mere krevende. Og av en eller annen grunn fungerer det veldig mye bedre på ATI kort enn NVIDIA kort. Har ikke prøvd siste patchen, men det står ikke nevnt noe om dette problemet i release notes-ene.

7335320[/snapback]

 

 

 

...og du har aldri kjørt en bil...

7341999[/snapback]

 

 

Har kjørt bil i over 10 år. Hvis du ikke vet hva du prater om så kan du heller vennligst holde kjeft.

7398003[/snapback]

 

 

 

Å sitte i olabilen mens pappaen din dytter bak kvalifiserer ikke..

 

Jeg har hatt lappen 9 år og kjørt biler som Lancer Evo 6 TME, Porsche 911 og Lotus Elise Type 2, osv.. To sistnevnte har jeg også kjørt på Arctic Circle Raceway. Har selv eid Porsche og kjørt sidelengs både på grus, tørr og våt asfalt, snø og is. Jeg kan har aldri opplevd at noen biler har hoppet ut 90 grader sidelengs det øyeblikket jeg svingte litt på rattet. Videre er det fysisk umulig at en bil som sklir 90 grader sidelengs øker hastigheten kraftig, slik det kan skje i NFS. I tillegg går aldri bilen rundt på Carbon, uansett om du slenger bilen kraftig fra side til side.

 

Det er svært lite til felles mellom drifting i Carbon og drifting i den virkelige verden. De som påstår noe annet har ikke peiling, det er så enkelt.

7398099[/snapback]

 

Oi så mange flotte biler du har kjørt, får jeg ta på deg? Og hva du skryter på deg av kjøreferdigheter er totalt uinteresant, vi prater om ett spill. Du burde heller tatt med om du har spillt de andre NFS spillenes drifte modus. For det er det det er snakk om her. Poenget mitt er at drifte modusen i Carbon er mye bedre enn tidligere. Jeg har ALDRI sagt at den er realistisk. Det er jo HELT irrelevant hvilke biler du har kjørt, og sammenligner med. Nfs har aldri vært i nærheten av å være en simulator. Og du skal bare drite i å komme med de kvalme, usaklige spekulasjonene dine. Hvis du ikke kan være saklig så vennligst la vær å kommentere mine innlegg.

Endret av j0lly
Lenke til kommentar
Ro ned på quotingen da...ta bort all quoting som er over det innlegget dere skal svare på, ellers blir det så vannskelig å lese...!

 

Driftingen skulle vært som i Gran Turismo 3! Da hadde det straks vært mye morsommere! :)

7399570[/snapback]

 

skulle heller vært som på Live For Speed, der er driftinga mye mer realistisk, og du må øve en god stund før du klarer å drifte litt.

Lenke til kommentar
Oi så mange flotte biler du har kjørt, får jeg ta på deg? Og hva du skryter på deg av kjøreferdigheter er totalt uinteresant, vi prater om ett spill. Du burde heller tatt med om du har spillt de andre NFS spillenes drifte modus. For det er det det er snakk om her. Poenget mitt er at drifte modusen i Carbon er mye bedre enn tidligere. Jeg har ALDRI sagt at den er realistisk. Det er jo HELT irrelevant hvilke biler du har kjørt, og sammenligner med. Nfs har aldri vært i nærheten av å være en simulator. Og du skal bare drite i å komme med de kvalme, usaklige spekulasjonene dine. Hvis du ikke kan være saklig så vennligst la vær å kommentere mine innlegg.

7398465[/snapback]

 

 

Det er relevant da jeg har opplevd hvordan mange forskjellige biler på mange forskjellige underlag oppfører seg i sladd / drifting. Carbon ligner ikke i det hele tatt. Modusen burde dermed ikke hatt betegnelsen "Drifting" men kanskje "Let's mount the wheels 90 degrees sideways and ignore physics.", men tror den lange tittelen blir vanskelig for EA å selge.

 

Drifting i NFS Underground er mye mer realistisk og NFS:PU er best på bilkontroll / realistisk oppførsel i NFS-serien. Ellers er det spill som LFS / Forza Motorsport / GT-serien / osv som er best på realistisk bilkontroll, du burde kanskje prøve et av dem og se hvordan bilen oppfører seg der.

 

Bilfysikken og spesiellt drifting i Carbon er søppel. Rett og slett. Og et nytt lavmål for NFS-serien.

 

 

Forøvrig vil jeg ha meg frabedt trusler om represalier fra admin via privat melding.

Lenke til kommentar

Jeg syns jeg må legge til at de var hvertfall flinke å klare å bli kvitt den følelsen av at bilen "flyr" ide du gir bånn gass kontra Most Wanted. Men ikke i forhold til U og U2 imho. Har jeg skjønt det riktig, har jeg ikke jeg rett å kritisere her uansett, da jeg har prøvd samtlige spill i serien uten å kjøpe de fysisk i butikken.

 

Men for å skyte inn en siste ting, da alle ser ut til å kritisere dette spillet sm en slags mote. Er det ikke litt artig å kunne ha et så bredt utvalg med biler? Kunne style de opp eller la være, kjøre en variert mengde løp, fri kjøring i byer etc? Dette må jo veie opp for noe i spill som Live For Speed og Forza og alle de andre titlene?

Lenke til kommentar
Men for å skyte inn en siste ting, da alle ser ut til å kritisere dette spillet sm en slags mote. Er det ikke litt artig å kunne ha et så bredt utvalg med biler? Kunne style de opp eller la være, kjøre en variert mengde løp, fri kjøring i byer etc? Dette må jo veie opp for noe i spill som Live For Speed og Forza og alle de andre titlene?

7403873[/snapback]

 

ja, synes modifiseringene på bilene og det er helt grei, du kan jo velge om du vil ha bilene stock eller ikke. Også det å kjøre fritt i byen er en god ide, men problemet er at byen er så gørr å kjøre i at du til slutt ikke gidder. Har du for eksempel prøvd å kjøre i byen på midnight club 2 eller 3? synes det var bedre i de spillene, fikk frem byatmosfæren, noe som jeg synes mangler i carbon. Byen er stor og slik, men det føles som noe mangler, alt føles så tomt og falskt.

 

Men det er selve kjørefølelsen som trekker kraftig ned, grafikken også forsåvidt. Hvis du har prøvd NFS Porshe så vil du merke at et så mye eldre spill har bedre kjørefysikk en carbon. gir du gass med en kompressormata 911 i svingene der, så spinner du faktisk rundt. Og du må BREMSE før svingene, ikke bare slippe litt på gassen.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
skulle heller vært som på Live For Speed, der er driftinga mye mer realistisk, og du må øve en god stund før du klarer å drifte litt.

 

LOL..Nå må du gi deg...LFS er ikke realistisk når det gjelder kjøringen...Samme gjelder driftingen i spillet..vel drift egenskapene i det spillet er ikke mye å skryte over.Som f.eks at når du vil drifte/håndbrekk slide igjennom en sving men alikevel fortsetter rett fram eller sidelengs i en sving i 50-60 kmt..selv om du ikke engang holder bremsen inne eller ikke...totalt urealistisk...ja jeg har selv lappen og bil og sånn er det ikke...

 

Kjøreegenskapene i LFS er som gokarter..Det vet jeg godt..jeg kjørte mye gokart når jeg var yngre...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
skulle heller vært som på Live For Speed, der er driftinga mye mer realistisk, og du må øve en god stund før du klarer å drifte litt.

 

LOL..Nå må du gi deg...LFS er ikke realistisk når det gjelder kjøringen...Samme gjelder driftingen i spillet..vel drift egenskapene i det spillet er ikke mye å skryte over.Som f.eks at når du vil drifte/håndbrekk slide igjennom en sving men alikevel fortsetter rett fram eller sidelengs i en sving i 50-60 kmt..selv om du ikke engang holder bremsen inne eller ikke...totalt urealistisk...ja jeg har selv lappen og bil og sånn er det ikke...

7404015[/snapback]

 

men så var ikke det poenget heller. poenget var at LFS var mer realistisk enn Carbon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...