Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få pengene fra Directmedia?


morra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du får tilbake det varen kostet. Vis meg hvor det står at butikken skal dekke fraktkostnadene når en kunde benytter seg av angrerett!

9372001[/snapback]

Ok, hvis lovteksten i seg selv ikke er nok til å overbevise deg, så:

 

http://forbrukerportalen.no/rettighetsarti...tte_angreretten

 

... Dette innebærer at både kjøpesummen samt andre faktiske kostnader som porto, ekspedisjonsgebyr og tollavgifter skal tilbakebetales av selger.
Lenke til kommentar
Jeg jobber selv i nettbutikk, så jeg vet hva jeg snakker om. Du får tilbake det du betalte for varen. Hvis noen butikker tilbakebetaler frakten, så er det en ekstratjeneste, de er ikke pålagt til å gjøre det

9371193[/snapback]

Dersom kunde returnerer alt på fakturaen,så skal HELE kjøpesummen,inkludert frakt krediteres kunde.

 

Men,riktig som du sier,returporto til butikken dekkes av kunde.

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar

Jeg hadde rundt 500 kr da jeg plutselig ikke fikk logga inn lenger :(

 

En god stund hadde jeg neesten 300 kr, fortsatte å få mailer fra dem, men bare med forskjellige tilbud, sånn som mange andre her. Så jeg sendte en epost og spurte om hvorfor de har begynt å sende ut sånne eposter i stedenfor, og en stund etter det hadde jeg rundt 500 kr (hvis ikke mer). Så jeg ble glad og sendte en epost hvor jeg bad om å få utbetalt pengene, men hørte ikke noe.

Så gikk det plutselig ikke an å logge inn lenger.. Det går heller ikke an å få nytt passord. Virker som de har sletta brukeren min også..

Jeg er med på en sak til Forbrukerrådet!

Lenke til kommentar

Har nettopp havnet i samme situasjon, Mist 500w tok kvelden etter 2 år og 5 måneder. Microplex nekter på at en strømforsyning til nesten en tusenlapp skal vare vesentlig lenger enn to år, så det blir vel gjerne forbrukerrådet neste. :(

 

Er det ingen måte å bestemme hvem som har rett? Hvem bestemmer om en vare bør vare vesentlig lenger enn to år eller ikke? Slitsomt å grave frem lovsitater og uttalelser fra forbrukerrådet når Microplex bare svarer med det samme som i første mail, "strømforsyninger har 2 års reklamasjon".

Lenke til kommentar
da går det nesten opp i opp vel?

du må jo betale frakten tilbake, og du får kun refundert det som varen kostet. Så da må du betale frakt 3 ganger

9368825[/snapback]

 

Les svarene i den andre tråden du forfekter dette synet, og innse at du (og butikken du jobber i) tar feil.

 

Riktig svar er at kunde ved bruk av angrefrist og påfølgende "gjenkjøp" må betale frakt to ganger, ikke tre..

Lenke til kommentar

Hør med forbrukerrådet. De har vel en formening om det, evnt kan vise til lignede saker.

 

En strømforsyning i den prisklassen bør en forvente 5år på, så lenge ikke skyldes brukerfeil.

 

Det er jo de produsentene og, som nå gir 5 års garanti. De får jo igjen pengene av Mist, og gjør de ikke det burde de bytte leverandør.

 

Etter min mening burde vi være mye mer bevisste på å kreve det vi har krav på, for det er mange som rett og slett ikke gidder, da det blir mye styr for småting. Så viser det seg at en PSU har 5 års reklamasjonsrett etter norsk lov, så er det bare å holde på til de lærer :-)

Lenke til kommentar

Førstkommende torsdag (30. august) behandler Høyesterett lengden på den absolutte reklamasjonsfristen i forbrukerkjøpsloven § 27 annet ledd for en mobiltelefon. Saken kan komme til å få stor betydning for om mobiltelefoner og tilsvarende elektroniske gjenstander må antas å ha 2 eller 5 års absolutt reklamasjonfrist.

 

Vurderingen av fristen må i utgangspunktet vurderes konkret for den enkelte gjenstand. Når denne saken først er sluppet inn, tyder imidlertid mye på at Høyesterett vil gi føringer for vurderingen slik at man i det minste kan trekke litt tydeligere linjer.

 

Dommerne i saken er:

 

Karenanne Gussgard

Hans Flock

Georg Fr. Rieber-Mohn

Bård Tønder

Hilde Indreberg

 

 

Selv har jeg sjelden sans for Gussgards vota, så jeg håper å slippe henne som representant for et flertall. Jeg har ikke sterke følelser hverken den ene eller annen vei for de andre dommerne. Dommen kan vel normalt ventes i løpet av et par uker etter behandlingen.

 

Edit: Skrivefeil og dato.

Endret av Nagel
Lenke til kommentar
du får tilbake det varen kostet. Vis meg hvor det står at butikken skal dekke fraktkostnadene når en kunde benytter seg av angrerett!

9372001[/snapback]

Ok, hvis lovteksten i seg selv ikke er nok til å overbevise deg, så:

http://forbrukerportalen.no/rettighetsarti...tte_angreretten

... Dette innebærer at både kjøpesummen samt andre faktiske kostnader som porto, ekspedisjonsgebyr og tollavgifter skal tilbakebetales av selger.

9372211[/snapback]

Ble det tyst..?

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Strømforsyningen min er også død etter 2.5 år. Sendte mail til Microplex og fikk beskjed om at "de" hadde 2 års reklamasjonsrett på strømforsyninger.

 

Jeg er av den oppfatning at "vi" har 5 års reklamasjonsrett på komponenter..

9383924[/snapback]

vil ve si at man kan trekke en linje fra denne saken i FTU: FTU: termostat i vinskap

i denne saken er det konstatert i FTU at en del av en enhet skal ha samme reklamasjonsrett som hele enheten. vel sånn som jeg har forstått det.

skal iallefall finnes et vedtak ang en IR-mottaker på en videospiller som burde være relevant i denne saken. men klarer ikke finne denne på hjemmesiden dems siden den henger hardt her. googlet det men kommer ikke inn på noe nå forbrukerportalen :(

Lenke til kommentar

Hvis de har konstruert en strømforsyning som krever helt spesiell behandling for å vare mer enn 2 år så er de forpliktet til å opplyse om dette. Hvis de ikke har opplyst om det så er det en grunn til å heve kjøpet med utgangspunkt i kjøpsloven da de ikke har levert den varen som var forventet.

 

NB! Jeg er ikke advokat eller jurist, dette er kun min personlige vurdering og har ingen juridisk vekt. Kontakt advokat for å få juridiske råd, ikke les på et forum.

Lenke til kommentar

Et ønske til Hardware.no.

 

Kan dere i fremtiden når dere tester PSU be om skriftlig dokumentasjon fra leverandørene på hvor lang levetid de anser at produktet deres skal vare?

 

Det er jo helt klart en faktor jeg vil ha med i beregningen når jeg skal velge mellom nesten likeverdige produkter.

Lenke til kommentar

Har det vært noe utvikling i saken eller xP4nD?

Ble det til at du leverer den til MP for kontroll, eller hva har du bestemt deg for?

 

Syns som tidligere nevnt det er en interessant sak, sånn rent prinsipielt.

Ikke minst syns jeg det er interessant fordi jeg selv har 2 stk Mist psu i bruk her, hvorav den første er litt over 2 år nå, og kommer fra MP. Den står atpåtil montert i en maskin som er på 24/7, nettopp pga den utmerkede støyegenskaper, og stabile strømlevering. Men har jo fått inntrykk av at det ikke er helt uvanlig at de dør disse Mist'ene...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...