Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få pengene fra Directmedia?


morra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brus 15 kr vs. Mobil 3000 kr ?

 

En hjernecelle, popp. To hjerneceller, popp.

 

Edit: Du er uheldig og knuser ei rute til en butikk. Det var absolutt ikke med meninga. Du kan komme unna, men sjanes er relativt liten :...

9492126[/snapback]

 

Hva faen har en rute i en butikk med saken å gjøre? Hva kan en rute gjør?!

 

Poenget var at jeg var meget forbanna, og irritert. Og det var ikke bare meg som var det i klassen, tvert i mot.

Lenke til kommentar

Sist helg bestilte jeg en bæbar og en lcd-skjerm fra XD.no Den bærbare var jeg grunnet studier "avhengig" av å få innen torsdag - i går. Men vår alles kjære posten har vært like pålitelige som vanlig. Tirsdag ble den regitrert inn ved omlastningsterminalen i Oslo, og der har den ligget siden. Det trodde jeg ihvertfall, men etter å ha ringt dem både i går og i dag, har de nå funnet ut at de ikke aner hvor paken er. "Den burde vært på postkontret". Der har de allerede lett to ganger.

 

Xd.no sier at de ikke kan sende ut en erstatningsvare før tidligst midten av neste uke, iom. at de vil gi posten litt tid før de sender ut nye varer. Det er i og for seg greit, men så lenge har jeg ikke lyst til å vente. Jeg skulle gjerne ha bestilt fra en annen butikk i dag, slik at jeg hadde de sikkert i løpet av neste uke.

 

Spørsmålet blir da: Har jeg noen rett til å avbetille/heve kjøpet uten kostnader for min del når det ikke har gått lenger tid?

På sidene til XD står det:

"Leveringstid

 

1 – 3 dager for varer på lager. 2 - 6 dager for varer på fjernlager.

 

red: Bedre emnefelt og litt småplukk.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hvis dette er et postordrekjøp, kan du bare returnere varen innen 14 dager. Hvis du lar være å ta imot den, bare gir beskjed, regner jeg med at det fortsatt er sånn at du slipper å betale returporto.

 

Generelt: Har jobbet i Posten selv tidligere og erfarte at mange firmaer skylte ofte på den for sitt eget rot. Selv om de har en fakturadato, er det ikke sikkert at den ble sendt samme dag.

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Hvis dette er et postordrekjøp, kan du bare returnere varen innen 14 dager. Hvis du lar være å ta imot den, bare gir beskjed, regner jeg med at det fortsatt er sånn at du slipper å betale returporto.

 

Generelt: Har jobbet i Posten selv tidligere og erfarte at mange firmaer skylte ofte på den for sitt eget rot. Selv om de har en fakturadato, er det ikke sikkert at den ble sendt samme dag.

9493367[/snapback]

Postens eget sporingssystem, og de jeg har ringt og snakket med bekrefter innleveringsdatoen. Varene er forhånsbetalt.

 

Svenni212000: Kan jeg ikke hevde at de har brutt kjøpsavtalen når de ikke leverer innen lovet tid?

 

crimar: Om den ikke kommer i morgen, skal jeg ringe å høre.

Lenke til kommentar

sånn som jeg har skjønt det i norge så vil den som utfører handlingen som forårsaker skaden bli hovedansvarlig, gikk i klasse med en som ble tatt for å skyte en rakett så det forårsaket brann på en skole, selv om det var noen andre sin rakett og de andre pusha han til å gjøre det, fikk han skylden.

 

jeg mener det er han som knuste skjermen sin skyld.

 

vis du blir ertet på av en fyr, men han ikke gjør noe med deg fysisk og du slår. Da kan du enmeldes for legemsbeskadigelse, du slo nemlig først. sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

En annen ting: Vet ikke hvor gammel denne mobilen er, men ved kjøp av ny kan du ikke kreve at han betaler hele summen for den. Det blir den mobilen som ble ødelagt - og bruktverdien av den - han må erstatte eller du kan kreve at han betaler reparasjonen (kan bli dyrt). Jeg tror det vil være lurt av deg å finnes en slags kompromissløsning på dette og ikke tenkt bare på å få det optimale ut av situasjonen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ihvertfall nektet å betalt noe hvis det var meg.

 

Dette høres jo helt klart ut som et uhell og tror mobileier får betale dette selv...

9493958[/snapback]

 

Her er nok jussen og skyldsspørsmålet ganske klart så det er ikke bare å nekte for en skade man har forvoldt, kalle det et uhell og that's it.

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Jeg hadde ihvertfall nektet å betalt noe hvis det var meg.

 

Dette høres jo helt klart ut som et uhell og tror mobileier får betale dette selv...

9493958[/snapback]

 

Her er nok jussen og skyldsspørsmålet ganske klart så det er ikke bare å nekte for en skade man har forvoldt, kalle det et uhell og that's it.

9493996[/snapback]

 

Hvis han ikke straks sa unnskyld og tilbød seg å kjøpe en ny brus så fikk han vell som fortjent egentlig.

 

Han kan jo prøve seg med en anmeldelse men tror den hadde blitt raskt henlagt da politiet ikke kan bruke resurser på etterforske noen kompiser som lekeslåss og kødder litt med hverandre slik at brusen velter og mobilen blir skadd. Så da ender det uansett med at han må betale for mobilen sin selv hvis de andre ikke frivillig går med på å dekke skaden uansett hva eventuelt jussen måtte si...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...