Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få pengene fra Directmedia?


morra

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst at microplex innser at det er 5 års reklamasjonsrett på strømforsyninger før jeg sender den inn. Sist mail jeg fikk av dem i dag var at dem kunne se på den, og hvis dem fant noen feil kunne jeg få en ny til redusert pris.

 

Hvis dem finner noe galt med strømforsyningen min vil jeg at dem skal reparere den eller erstatte den kostnadsfritt. Det er jo det jeg mener at jeg har krav på her, og jeg er ikke alene om å mene det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Jeg vil helst at microplex innser at det er 5 års reklamasjonsrett på strømforsyninger før jeg sender den inn. Sist mail jeg fikk av dem i dag var at dem kunne se på den, og hvis dem fant noen feil kunne jeg få en ny til redusert pris.

 

Hvis dem finner noe galt med strømforsyningen min vil jeg at dem skal reparere den eller erstatte den kostnadsfritt. Det er jo det jeg mener at jeg har krav på her, og jeg er ikke alene om å mene det.

9344099[/snapback]

 

Stå fast på dette, og ta gjerne kontakt med forbrukermyndighetene eller en jurist.

Lenke til kommentar

da må du kontakte dem. Får du en vare som er skadet, så skal du selvfølgelig få byttet den. Men du må si ifra så snart som mulig (vet ikke helt doa reglene for TV). Høres ut som om det er en produktskade, og ikke posten sin feil.

 

edit: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=errdam

 

der står det visst 10 dager.

Endret av heidundrades
Lenke til kommentar
Har nettopp fått min Samsung SyncMaster 245B. Ser at det er en del dype striper på venstre side på skjermen.

Hvilke rettigheter har jeg ?

Kan jeg kreve en del av kjøpesummen tilbake ?

Må jeg sende skjermen tilbake i d hele tatt for å få noe reklamasjon ?

9351311[/snapback]

Flere muligheter:

 

- Bruke angreretten. Frist på 14 dager fra mottatt vare. Du får kjøpesummen refundert, men må dekke retur selv.

 

- Reklamasjon. Du må kontakte komplett og opplyse om feilen. Du må sannsynligvis returnere skjermen først, og så få en ny tilbake. Alle fraktkostnader skal dekkes av Komplett. Alternativt kan du kreve prisavslag, men det spørs om du vil ha en skjerm med striper i?

 

Det er heller ikke umulig at Samsung har en spesialservice på slike ting som dette. Hør med Komplett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Infocare er ganske greie å ha med å gjøre; da jeg opplevde problemer med min Samsung-skjerm innkjøpt på Komplett, sendte de ny og bedre skjerm til meg før jeg måtte sende min gamle tilbake.

 

Men du kan selvsagt velge å forholde deg utelukkende til komplett.

Lenke til kommentar

Det er veldig enkel grunn til at det er gått så lang tid: sommerferien.

Jobber i bransjen selv, og vi har hatt svært lange ventetider på de telefonene vi har sendt til sørvis. Minst fem uker inne hos Nokia sitt hovedverksted i Norge. Dette begynner å gi seg, men når jeg ser den datoen du sendte den inn på var i slutten av juli faller du desverre inn under denne enorme køen.

Et av Nokia sine store verksteder er jo lagt ned for ikke lenge siden og det som er igjen er underbemannet.

Lenke til kommentar

Kjøpte et skjermkort på Komplett i forrige uke, og denne uken er det en del av "Ukens tilbud" og er dermed 300,- billigere enn da jeg kjøpte det for noen få dager siden.

 

Jeg mener å huske noe med at man har en viss rettighet til å få refundert mellomlegget i slike tilfeller... Husker jeg helt feil da?

 

Vet at jeg kan bruke angreretten og bare kjøpe kortet en gang til men, det er jo litt tungvindt.

Lenke til kommentar
Kjøpte et skjermkort på Komplett i forrige uke, og denne uken er det en del av "Ukens tilbud" og er dermed 300,- billigere enn da jeg kjøpte det for noen få dager siden.

 

Jeg mener å huske noe med at man har en viss rettighet til å få refundert mellomlegget i slike tilfeller... Husker jeg helt feil da?

 

Vet at jeg kan bruke angreretten og bare kjøpe kortet en gang til men, det er jo litt tungvindt.

9368272[/snapback]

 

Snakk med komplett du :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er veldig enkel grunn til at det er gått så lang tid: sommerferien.

Jobber i bransjen selv, og vi har hatt svært lange ventetider på de telefonene vi har sendt til sørvis. Minst fem uker inne hos Nokia sitt hovedverksted i Norge. Dette begynner å gi seg, men når jeg ser den datoen du sendte den inn på var i slutten av juli faller du desverre inn under denne enorme køen.

Et av Nokia sine store verksteder er jo lagt ned for ikke lenge siden og det som er igjen er underbemannet.

9368197[/snapback]

Det er jo synd for Nokia og butikkene, men faktisk ikke noe kunden trenger å bry seg om. Butikkene som tar imot reklamasjonen er også ansvarlige for at avhjelp skjer innen rimelig tid. Dersom det ikke skjer, er det butikkens ansvar å rydde opp overfor kunden. Så får butikken krangle med Nokia om kreditering i etterkant.

Lenke til kommentar
Kjøpte et skjermkort på Komplett i forrige uke, og denne uken er det en del av "Ukens tilbud" og er dermed 300,- billigere enn da jeg kjøpte det for noen få dager siden.

 

Jeg mener å huske noe med at man har en viss rettighet til å få refundert mellomlegget i slike tilfeller... Husker jeg helt feil da?

 

Vet at jeg kan bruke angreretten og bare kjøpe kortet en gang til men, det er jo litt tungvindt.

9368272[/snapback]

 

Det eksisterer ikke noe slik rett nei. Du kan som nevnt ovenfor prate med Komplett.

Lenke til kommentar

Du har ikke noen rettigheter.

Du kan muligens benytte deg av angreretten.

 

Men hvis prisen på en vare går ned rett etter du har kjøpt den, så har det skjedd etter at du har kjøpt den.

Kjøpte meg nytt skjermkort i vinter. Når jeg hadde hatt det i 2 uker ca, så gikk prisen i nettbutikken ned.

Så du er ikke alene.

 

Surt, ja.

Men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...