Gå til innhold

Hvor er verden om tusen år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny istid. Færre mennesker enn idag.

7266156[/snapback]

 

Ny istid ? Har du sett ut i vinduet for tiden ? Jeg gikk i T-Skjorte for 2 dager siden, sier det deg noe ? det var i midte av desember ..

 

Verden har igjen 60-200år, da er det slutt.

Isen vil smelte, mer vann i verden, de landene som ligger ved vannnivå vil gå under, å mange mennesker vil dø, som igjen forårsaker mange sykdommer og enda flere vil dø. en ny svarte døden.

7537810[/snapback]

Aner du ikke hva som skjer når det blir global oppvarming? Verden går over til en Istid når alt for mye ferskvann havner i sjøen elns. I allefall det dem sier på the day after tomorrow.

Lenke til kommentar
Ny istid. Færre mennesker enn idag.

7266156[/snapback]

 

Ny istid ? Har du sett ut i vinduet for tiden ? Jeg gikk i T-Skjorte for 2 dager siden, sier det deg noe ? det var i midte av desember ..

 

Verden har igjen 60-200år, da er det slutt.

Isen vil smelte, mer vann i verden, de landene som ligger ved vannnivå vil gå under, å mange mennesker vil dø, som igjen forårsaker mange sykdommer og enda flere vil dø. en ny svarte døden.

7537810[/snapback]

Eneste grunn til at det ikke er istid her i Norge allerede er pga golfstrømmen, men pga varmen er man redd for at isen fra grønland skal smelte og dermed skape en strøm av vann som vil blokkere den varme vannet fra golfstrømmen.

 

Jeg tror ikke vi vet alt som kommer til å skje pga global oppvarming men en og annen overraskelse tror jeg vi nesten kan garantere. Men mennesket vil overleve uansett, mennesker er mer tilpasningsdyktige enn rotter og mus.

 

...Det at du går i tskjorte og vil se ut som en metallnerd er ikke mitt problem...

Endret av Rakib
Lenke til kommentar
Ja, va tror du vil være de største begivenhetene fra nå av og tusen år fremover?

 

Dette har jeg tenk en del på, og kommet fram til at :

 

Enten en enorm krig,

En global miljøkatastrofe,

Kur for AIDS (selv om jeg tror den kommer innen 50 år, og da er det faktisk 950 år igjen)

En eller annen form for oppfinnelse/nyttig gjenstand a.la internett.

 

Jeg tror IKKE:

 

At vi får besøk av intelligent liv, for jeg ser ikke helt sannsynligheten.

7261270[/snapback]

1000 år? Jeg tror ikke vi mennesker klarer oss mer enn 500år med den graden av forurensningen og hastigheten polarisen smelter med. Så jeg tror ikke det vil skje noe spesielt ala Internet oppfinnelse, eller noe annet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Var en mellom/soer amerikansk stamme som mente at jorden skulle gaa under i 2012 eller 2033, husker ikke helt, men uansett....

7807915[/snapback]

Verden skulle gått under i år 2000 ifølge noen... Men hvor er disse folka nå da?

7808307[/snapback]

 

Hjemme og prøver å finne nye datoer verden kan gå under :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mye vil skje uten at vi mennesker kan påvirke. Den lille istiden på 1400-1500 tallet var et forvarsel. Klodens syore sykluser slår til og golfstrømmen stopper opp. Dette medfører istid i nord. Isbreene stopper de varme vindene, men skaper sykloner og orkaner rundt ekvator. Verden slik vi kjenner den forsvinner. Antarktis vil atter bli isfri. Urskoger vil bre seg i Sahara og Australia. Nye arter vil dukke opp. Menneske vil overleve - men bare i mindre stammer. Nye legender om reisende guder blir skapt. Gamle legender og myter blir virklighet. Ragnarokk står for døren. Etter dette en ny tid, nye muligheter, men uten lærdom fra tidligere sivilisasjoner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jævlig å tenke på at når du er død så er du ingenting.. du var kun et menneske på jorden :( Jaja, ikke annet å gjøre enn å få mest ut av det lille livet vår.

 

Hmm... ja, det er millioner av galakser, og jorden er bare en liten planet i en galakse... det er så ufattelig mye vi mennesker ikke vet.

Lenke til kommentar

Veldig intelligente dyr tror jeg blir den største eventen i fremtiden. Til nå, og en god del tid fremover, er menneske det eneste dyret med mye intelligens. Hva stopper andre arter fra å utvikle seg like mye mentalt som mennesker gjorde? Og med menneskers hjelp (i den grad den vil forekomme/hjelpe) andre dyr med å lære mer og mer, tror jeg at høyt mentalt utviklede aper snart blir dagligdags.

 

Vår egen reise til et bedre sted å leve ute i rymden vil samtidig gi plass til noen som kan overta for vår destruksjon av planeten.

 

Om ikke mange år tror jeg at man kan sette de mest utviklede "apestammene" på lik linje med våre egne - i mangel på et bedre ord - jungelmenn.

 

Altså, ikke vår avreise fra jorden, men de som tar over for oss, vil jeg se på som det største som vil skje.

Lenke til kommentar
Mye vil skje uten at vi mennesker kan påvirke. Den lille istiden på 1400-1500 tallet var et forvarsel. Klodens syore sykluser slår til og golfstrømmen stopper opp. Dette medfører istid i nord. Isbreene stopper de varme vindene, men skaper sykloner og orkaner rundt ekvator. Verden slik vi kjenner den forsvinner. Antarktis vil atter bli isfri. Urskoger vil bre seg i Sahara og Australia. Nye arter vil dukke opp. Menneske vil overleve - men bare i mindre stammer. Nye legender om reisende guder blir skapt. Gamle legender og myter blir virklighet. Ragnarokk står for døren. Etter dette en ny tid, nye muligheter, men uten lærdom fra tidligere sivilisasjoner.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
3. verdenskrig blir utkjempet med masseødeleggelsesvåpen, den 4. blir utkjempet med pinner og stein!

Tror faktisk mye av dette vil stemme.

Mennesket vil brake inn i krig om de områdene som er minst utstatt for istiden når den kommer, og ødelegger alt av brukbar teknologi osv.

 

Og deretter det samme som PerB sa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...