Gå til innhold

Hvor er verden om tusen år?


Anbefalte innlegg

Ja, va tror du vil være de største begivenhetene fra nå av og tusen år fremover?

 

Dette har jeg tenk en del på, og kommet fram til at :

 

Enten en enorm krig,

En global miljøkatastrofe,

Kur for AIDS (selv om jeg tror den kommer innen 50 år, og da er det faktisk 950 år igjen)

En eller annen form for oppfinnelse/nyttig gjenstand a.la internett.

 

Jeg tror IKKE:

 

At vi får besøk av intelligent liv, for jeg ser ikke helt sannsynligheten.

 

- Emnetittel endret av moderator -

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Polsmelting eller global miljøkatstrofe...

7263534[/snapback]

 

Om tusen år? Heller om 50-100 år. Selv tror jeg jorda begynner å ta seg opp igjen om tusen år fordi jeg tror at det ikke finnes mennesker på jorda om tusen år. Ingen mennesker, nesten ingen forurensing.

 

Jeg er ikke helt sikker på om menneskeheten har dødd ut ved gjentatte bombeaksjoner mot hverandre og for dårlige levevilkår eller stukket av til en annen planet. Jeg spår dystre utsikter for jorda og menneskeheten :(

Lenke til kommentar

Jeg tror vi kommer til aa faa en ganske stor verdenskrig, muligens storre og mer utbredt enn de to forste. Og jeg er ganske redd for at vi allerede er paa god vei med aa bygge opp for det som skal til for aa la "begeret flyte over", med det som skjer i verden naa. Det er en stor splittelse mellom Europa og den vestlige verden, mot den ostlige.

 

Eller saa har jeg paa folelsen at vi faar en stor miljokatastrofe som kommer til aa lage odeleggelser for ekstremt mye penger. Jeg vet riktig nok ikke hvilken form for miljokatastrofer som kommer.

Lenke til kommentar

Vi kommer nok til å kolonisere andre planeter innen temmelig kort tid (historisk sett). Jeg tror ikke Jorden vil bli ødelagt, men vil nok forandres ganske dramatisk snart, enten ny istid eller noe lignende. Polene skifter kanskje? :D

 

Uansett vil det ikke bli noe problem at Jordan "går under", da vi vil ha andre steder å bo innen den tid.

Lenke til kommentar

Kan flytte til månen for den saks skyld. Selv om planeten i seg selv ikke er beboelig, kan mennesker bygge beboelige miljøer. Tenk "Biodome" lignende greier. Store glass-"bobler" med luft, hvor man dyrker planter og produserer egen oksygen og mat. Alt vann resirkuleres. Mennesker vil etterhvert begynne å omforme planetene de bor på, og lage dem beboelige over lang tid. Flere hundre år, men det går an å omforme en planet til beboelig tilstand.

 

Jeg tror mennesker er såpass ambisiøse :) Og kanskje klarer vi en gang å finne en perfekt planet vi kan bo på, men det vil nok ta tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...