Gå til innhold

Hvor er verden om tusen år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den farta vi finner opp ting i dag, så er vi ute i verdensrommet og koloniserer om ca 300-350 år :love:

 

Meteor nedslag kommer sikkert om ikke så lenge, men da har vi allerede funnet opp forsvar mot det..

 

ny verdenskrig kommer til å skje om ikke så lenge, men trur ikke det blir brukt atomvåpen.

 

 

vist det blir brukt, Finnes det ikke mennesker igjen etterpå :thumbdown:

Lenke til kommentar
Med den farta  vi finner opp ting i dag, så er vi ute i verdensrommet og koloniserer om ca 300-350 år  :love:

8475906[/snapback]

 

Akuratt det tviler jeg på. Solsystemet vårt er så stort at vi aldri vil kunne forlate det. Det er faktisk pratisk umulig å tegne planetene våre i rekkefølge i en rettferdig skala, fordi avstandene er ubegripelige.

Lenke til kommentar
Med den farta  vi finner opp ting i dag, så er vi ute i verdensrommet og koloniserer om ca 300-350 år  :love:

8475906[/snapback]

 

Akuratt det tviler jeg på. Solsystemet vårt er så stort at vi aldri vil kunne forlate det. Det er faktisk pratisk umulig å tegne planetene våre i rekkefølge i en rettferdig skala, fordi avstandene er ubegripelige.

8476270[/snapback]

 

Mye har vært ansett for umulig å være tidligere i historien. Og mye vi i dag ser på som komplett umulig, vil være en selvfølge en gang i framtida.

 

Men det kan selvfølgelig være at vi aldri vil klare å kolonisere andre planeter.

Lenke til kommentar
Med den farta  vi finner opp ting i dag, så er vi ute i verdensrommet og koloniserer om ca 300-350 år  :love:

8475906[/snapback]

 

Akuratt det tviler jeg på. Solsystemet vårt er så stort at vi aldri vil kunne forlate det. Det er faktisk pratisk umulig å tegne planetene våre i rekkefølge i en rettferdig skala, fordi avstandene er ubegripelige.

8476270[/snapback]

 

Vi har vell teknisk sett allerede kolonisert verdensrommet. ISS anyone? Ellers er det jo store planer for månen og mars. Etter mars har blitt opprettet som forsknings stasjon er veien kort til gruverdrift og lignende på mars og andre planeter i solsystemet. Når det gjelder det ytre rom finner de nok på noe i løpet av 1000 år med den utviklingen som har vert på gjorden de siste 100 årene.

 

Ellers ser jeg ikke helt hvordan forurensing skal klare å ta knekken på oss. Fortsette vi slik vi holder på i dag vill det helt klart få følger, men at det tar knekken på alle mennesker er veldig usansynlig.

 

Atomkrig er skumle greier. Men tviler på at det blir en global krig alâ den kalde krigen "going hot".

 

En annen ting når det gjelder rommet er romheisen i stedet for spaceshuttle. Har allerede vert planer om dette. Og løpet av 1000 år kan mye skje.

Ellers tror jeg nasjoner vill bli større (EU feks). En global organisasjon alâ FN vil får mer makt. Jorden vil generelt stå mer samlet.

 

3 verdenkrig..? Mulig. Frihetskrigen der mars løsriver seg fra gjorden også mye mulig. Mars og U-land vs I-land kanskje det?

Lenke til kommentar

Angående atomvåpen...Det er naïvt å tro at mennesket ikke vil sette i gang atomkrig av frykt for å utslette menneskeheten. Når du ser hva muslimene er villige til å gjøre for å komme til paradis, tror jeg faktisk de er gale nok til å gi faen i konsekvensene av en atomkrig også.

 

De kristenfundamentalistiske kan heller ikke vente på en atomkrig. Mange tror det vil føre til at Jesus vender tilbake.

Lenke til kommentar
Med den farta  vi finner opp ting i dag, så er vi ute i verdensrommet og koloniserer om ca 300-350 år  :love:

8475906[/snapback]

 

Akuratt det tviler jeg på. Solsystemet vårt er så stort at vi aldri vil kunne forlate det. Det er faktisk pratisk umulig å tegne planetene våre i rekkefølge i en rettferdig skala, fordi avstandene er ubegripelige.

8476270[/snapback]

 

Mye har vært ansett for umulig å være tidligere i historien. Og mye vi i dag ser på som komplett umulig, vil være en selvfølge en gang i framtida.

 

Men det kan selvfølgelig være at vi aldri vil klare å kolonisere andre planeter.

8476370[/snapback]

 

Hvis vi skulle komme oss utenfor vårt eget solsystem, så må løsningen være at "vi" består i flere generasjoner på turen. Det er rett og slett for langt, og turen tar for lang tid, for at et menneske skal komme seg så langt ut. Alternativet for "generasjonsreisen" vil være å stoppe aldringsprossesen.

Lenke til kommentar

Akidon har rett, smoothie tar feil.

 

For 100 år siden trodde alle det var umulig å lande på månen. Naturlig nok trodde de det, for det virket jo fullstendig umulig å bygge en så lang stige.

 

Jeg velger å lære av historien, og tro at vi faktisk kan klare det umulige.

Lenke til kommentar
Akidon har rett, smoothie tar feil.

 

For 100 år siden trodde alle det var umulig å lande på månen. Naturlig nok trodde de det, for det virket jo fullstendig umulig å bygge en så lang stige.

 

Jeg velger å lære av historien, og tro at vi faktisk kan klare det umulige.

8476647[/snapback]

 

De trodde.

 

Tro.

Som i motsetning til fornuft.

 

Det var ikke umulig; de visste bare at de ikke kunne lage en stige som var lang nok.

 

Bøye rommet.

Seriøst.

Hva har dere som sansynliggjør at det er mulig -- og hva tror dere er i midten av sorte hull?

Lenke til kommentar
Akidon har rett, smoothie tar feil.

 

For 100 år siden trodde alle det var umulig å lande på månen. Naturlig nok trodde de det, for det virket jo fullstendig umulig å bygge en så lang stige.

 

Jeg velger å lære av historien, og tro at vi faktisk kan klare det umulige.

8476647[/snapback]

 

De trodde.

 

Tro.

Som i motsetning til fornuft.

 

Det var ikke umulig; de visste bare at de ikke kunne lage en stige som var lang nok.

 

Bøye rommet.

Seriøst.

 

 

Hva har dere som sansynliggjør at det er mulig -- og hva tror dere er i midten av sorte hull?

8477359[/snapback]

 

Vi har antagelig ingenting. Akkurat som folka på 1800-tallet ikke hadde noen verdens ting som sannsynliggjorde at de ville sette sine bein på månen neste århundre.

 

Jeg sier ikke at jeg tror det er sannsynlig at vi vil klare det i løpet av si 300-350 år, men at det ikke kan utelukkes.

 

I et tidrom med minst 11 dimensjoner kan litt av hvert være mulig, skulle en tro.

Lenke til kommentar

Hva er useriøst med å bøye rommet da om jeg tørr spørre? Mye mulig det allerede er bøyd og vi bare trenger å komme oss gjennom et hull så vi kommer oss ut på en helt annen plass. Uansett jeg kan lit og inmgen ting om temaet og det kan du også. Samt de fleste andre her i verden. Forskere som driver med dette til daglig kan nok en del mer men selv de har akkurat begynt å ande mulighetene. Det som er usansynlig er at vi kommer til å drive rundt i rommet i en fart som er en brøkdel av lyshastigheten.

Lenke til kommentar

Akkurat dette er det meningsløst at VI diskuterer, så lite som vi vet om fysikk. Vi får heller stole på det verdens beste forskere sier, og etter det jeg har hørt, åpner mange av dem for at det kan finnes minst 11 dimensjoner.

 

Men HJELP: Jeg er i munnhuggeri med en kristenfundamentalist på et annet forum. Siden jeg ikke er altfor mye innen vitenskapen, trenger jeg å kunne knuse følgende argument med deres hjelp:

 

"No one has a clue how life can get started from non living material".

 

Stemmer dette? Har ikke forskerne den minste anelse?

 

Jeg kan jo selvfølgelig svare at det å dra Gud inn i bildet i hvert fall ikke forklarer noe, snarere bare skaper flere uløste gåter. Men hvis argumentet hans ikke medfører riktighet, hadde det vært digg å knuse det med fakta.

Lenke til kommentar
"No one has a clue how life can get started from non living material".

8478391[/snapback]

 

Miller-Urey-eksperimentet klarte å lage aminosyrer - DNA-bestanddeler - av stoffer man antar det var plenty av i jordens spede barndom. Men mye tyder på at livet som vi kjenner det oppstod på land, fordi det er vanskelig å danne membran i vann, og svaret må være at ingen vet, men det er sannsynlig at det en gang kommer til å bli funnet ut.

 

Du bør heller snu debatten med fundamentalisten dithen at han må forvare sin påstand, som egentlig er den eneste rare. Hvorfor eksisterer gud, kan du spørre. Han kommer ikke til å kunne svare.

 

Du trenger ikke kunne svare på spørsmålet hans, egentlig. "Vi vet ikke" er et kurant svar. "Gud gjorde det" er et latterlig svar, som bare begs the question: "Who 'did' God, then?"

Lenke til kommentar
Hva er useriøst med å bøye rommet da om jeg tørr spørre? Mye mulig det allerede er bøyd og vi bare trenger å komme oss gjennom et hull så vi kommer oss ut på en helt annen plass. Uansett jeg kan lit og inmgen ting om temaet og det kan du også. Samt de fleste andre her i verden. Forskere som driver med dette til daglig kan nok en del mer men selv de har akkurat begynt å ande mulighetene. Det som er usansynlig er at vi kommer til å drive rundt i rommet i en fart som er en brøkdel av lyshastigheten.

8478242[/snapback]

 

Det er umulig å reise i lysets hastighet, så lenge en har masse. Lys har ikke masse. Og uansett om en hadde reist i lysets hastighet, så hadde det tatt et år å komme oss til enden av vårt solsystem, 4 år å komme oss til vår nærmeste stjerne osv. Det er ENORME avstander det er snakk om her, så store at det er meningsløst fordi vi klarer ikke å få noe ute av tallene. Og så vidt jeg vet er det nærmeste solsystemet til oss så langt unna at lyset bruker over 100 år på reisen.

 

Dette med strengteorien og alle dimensjonene, så er det viktig at selve teorien har store fundamentale mangler. Det er også viktig å huske at grunnen til at strengteorien har kommet opp, er fordi vi kan observere at de fysiske lovene vi har utledet av "vårt univers" ikke gjelder på partikkelnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...