Gå til innhold

Hvor er verden om tusen år?


Anbefalte innlegg

2014: Første vinter uten snøfall på norsk sokkel.

7423518[/snapback]

 

hadde ikke forundret meg om det kommer tidligere en gang. er 4.12 idag, og det er 10+ her, og ikke noe snø noe sted. kan ikke huske at det pleide å være så mildt i desember når jeg var mindre, men hukommelsen min er kanskje ikke top notch heller da.

7424648[/snapback]

 

 

lol det snør her nå da, bor i Kristiansund!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig intelligente dyr tror jeg blir den største eventen i fremtiden. Til nå, og en god del tid fremover, er menneske det eneste dyret med mye intelligens. Hva stopper andre arter fra å utvikle seg like mye mentalt som mennesker gjorde? Og med menneskers hjelp (i den grad den vil forekomme/hjelpe) andre dyr med å lære mer og mer, tror jeg at høyt mentalt utviklede aper snart blir dagligdags.

 

Vår egen reise til et bedre sted å leve ute i rymden vil samtidig gi plass til noen som kan overta for vår destruksjon av planeten.

 

Om ikke mange år tror jeg at man kan sette de mest utviklede "apestammene" på lik linje med våre egne  - i mangel på et bedre ord - jungelmenn.

 

Altså, ikke vår avreise fra jorden, men de som tar over for oss, vil jeg se på som det største som vil skje.

8167575[/snapback]

 

 

det tok millioner av år før apene ble til menesker så jeg tror ikke vi skal tenke så mye på at andre dyr skal tenke...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Merk dere mine ord!

8177124[/snapback]

Hvorfor det? Det er jo ikke akkuratt sånn at vi kommer til å finne det ut, og tenke "Dæven, han Q-melk fyren hadde visst rett han...".

 

Slik som verdenen er nå, så klarer vi ikke engang å forutse 1 år frem i tid. Ethvert forsøk utover dette vil være ren tipping.

Lenke til kommentar

Om tusen år..

Om tusen år så er norge frysined. (p.g.a det er kjangse for at golfstrømmen snur p.g.a miljøendringer)

Om tusen år går det ikke ann å leve i norge p.g.a det er utrolig varmt her.

(p.g.a ikke golfstrømmen har snud, og da begyner vi å ødelegge oson laget, derfor blir det mye varmere i norge så varmt at man ikke kan leve her.

Det har jeg hørt er en av de mest sannsynlig tingene.

HVA KAN DU OG JEG GJØRE FOR AT DETTE IKKE SKAL SKJE?

1.Kjøpe milijø vennlige biler.

2.Kjøre mere buss.

3.Ikke ha mere biler en 1. (i så fall så ma den ene eller begge være millijøvennlige.)

4. Ikke forsøpple ( ikke kast søppel på bakken, kast det der det et søppelkasse)

 

HVA KAN ANDER GJØRE BEDRE? (de som har mere makt)

1. Slutte å produsere bensin(olje)

 

HVIS ALLE HADDE KLART Å FØLLE DETTE SÅ HADDE DET SIKKERT BLITT NOE OM 1000ÅR HER PÅ JORDA.

 

Jeg vet at miljøvennlig biler koster en del i våre dager, men om noen år så blir nok prisen satt ned, når jeg blir stor jente så SKAL jeg spare til milljøvennlig bil enda det er 6år til daa^^

Lenke til kommentar

Mennesket kommer til å fortsette å utvikle seg. Genteknologi har, (Tar forbehold om at teknologien utvikler seg i samme retning her) kommet utruleg langt, du kan nærmest gjøre hva du vil, både med deg sjølv, og med ufødt barn osv. Teleportering vil være mulig. Det finnes ikkje kriminalitet (det genet har man selvsagt funnet og fjernet). Blodfattige nerder kommer til å sikle over dataer med kabinett ikkje større enn eit riskorn, men med samme ytelsen som idag, prosjektor er allemannseie, altså tar ikkje gigant skjermene opp altfor mykje plass, det er krystallklart bilde på desse. Dårleg syn er noko ingen har høyrd om, gjennomsnittsalderen ligger på 200 blant menn, 210 blant kvinner. Alle sykdommer er utsletta, samme med mobbing, fattigdom og krig. Alle er smartere enn både deg og meg. Dette på grunn av supre nye læringsplaner i 2300 og etterhvert intelligenspilla som regjeringen gladlig deler ut til alle.

 

Wouldn't that be a wonderful world?

Lenke til kommentar

Ja, va tror du vil være de største begivenhetene fra nå av og tusen år fremover?

 

Vanskelig å si hvor vi og utviklingen er om 1000 år, dersom vi kommer så langt uten en større katastrofe. Dersom jeg skulle gjette vil jeg tro en av de største begivenhetene har med det sorte hullet i sentrum av vår galakse å gjøre. En annen stor begivenhet bør være hvordan vi velger å forholde oss til og regulere teknologiens utvikling (litt mer omfattende enn vi har gjort til nå).

 

Blodfattige nerder kommer til å sikle over dataer med kabinett ikkje større enn eit riskorn, men med samme ytelsen som idag, prosjektor er allemannseie, altså tar ikkje gigant skjermene opp altfor mykje plass, det er krystallklart bilde på desse.

 

En 'datamaskin' kan integreres i hjernen og et riskorn vil være en supercomputer. Du trenger ingen skjerm da man kan koble seg direkte til synssenteret i hjernen.

 

Dersom vi ikke hindrer teknologiens utvikling forestiller jeg meg at vi oppnår telepati i dette århundret gjennom bio- og nanoteknologi. Alle vil kunne kommunisere med alle, og det hele vil være knyttet opp til et stadig ekspanderende internett. Et godt adminpassord og en sikker firewall vil være avgjørende for privatlivet :D

Lenke til kommentar

Flytter denne tråden til filosofi-seksjonen, siden historie som kjent bare handler om ting som allerede har skjedd, og fordi det for det meste synses og filosoferes over fremtiden her i denne tråden.

 

Eventuelle reaksjoner eller innvendinger på/mot dette tas på PM eller ved å trykke på Rapporter-knappen. :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg uten tvil tror at istid og en tredje verdenskrig kan skje tviler jeg på at dette vil bli største begivenhet.

 

Topp 3 vil jeg rangere slik

 

-Asteroide treffer jorden og utsletter alt liv(vi er faktisk allerede på lånt tid statistikk messig)

-Vulkan som "utsletter/fører til utslettelse av" mesteparten av liv på jorda

-Ozonlaget forsvinner og vi ville blitt bombardert med små metoritter som ellers brant opp i ozonlaget. vi ville også bli utsatt for dødelig stråling fra sola som ozonlaget beskytter oss mot. Det ville blitt kaos og anarki.

 

Tror jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg tror istiden er 3000 år unna, da pausen mellom de 10 siste istidene de sist har vært omtrent 15000 år, og siden vi bare har hatt ~12000 isfrie år bak oss.

8467930[/snapback]

 

Men nå er menneskene med på å fremskyve prossesen da. Noe de ikke var tidligere istider.

Lenke til kommentar
Jeg tror istiden er 3000 år unna, da pausen mellom de 10 siste istidene de sist har vært omtrent 15000 år, og siden vi bare har hatt ~12000 isfrie år bak oss.

8467930[/snapback]

 

Men nå er menneskene med på å fremskyve prossesen da. Noe de ikke var tidligere istider.

8468874[/snapback]

 

Joda...

 

Men uansett.

Det som virkelig er vittig er når du spør noen om hvor mange istider vi har hatt de siste 10 millioner årene; så får du svarene 1 eller 2 -- mens i realiteten det er 20 eller over.

 

De færreste i dagliglivet ser ut til å vite at vi på slutten av en periode mellom to istider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...