Gå til innhold

Hvor er verden om tusen år?


Anbefalte innlegg

Det er umulig å reise i lysets hastighet, så lenge en har masse. Lys har ikke masse.

 

Lys er partikler uten masse (forstå det den som kan), også kjent som fotoner. Lys er også energi i form av elektromagnetisk stråling. Så det har både bølge- og partikkelegenskaper, selm om det ikke har masse. Da jeg tok 3FY på videregående, sto det i boka at vi ennå ikke visste helt hva lys var. Stemmer dette fortsatt?

 

Angående det å reise raskere enn lyset...Hvis du setter en maur med makshastighet 3 cm/s på enden av et papirark (42x30cm), vil den ikke være i stand til å nå enden av arket på under 14 sekunder. Så lenge arket ligger flatt på et bord. Men hvis man tar i bruk en tredje romdimensjon ved å bøye arket til en sylinder, ja da er plutselig avstanden lik null.

 

Mon tro om de høyere dimensjonene kan la oss reise raskere enn lyset på samme måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting når det gjelder fart er at det er fult mulig å reise i overlyshastighet. Man har bare problemer med å komme opp i så stor fart. Viss vi hadde funnet en måte å akselrere på uten å akselrere kan man komme opp i lyshastighet. Viss dere skjønner.

 

Men nå må jeg slutte å tenke på dette her. Hjernen min klarer ikke at man ikke kan reise fortere en lyset men alikevel reise fortere osv... Fysikk er komplisert :shrug:

Lenke til kommentar

Fremtiden vil være suveren. En genial forsker vil klare å balansere den globale forurensningen samt finne en måte å rette opp skadene på og forurensning vil være et ord brukt på toalettet, eller skal vi si avfallspumpa.

 

Jeg tror klosettet vil være erstattet med et mekaninsk system hvor man bare setter seg på en stol-liknende ting med en slange som bedøver og peneterer bakenden for så å foreta en tømming av tarmsysteme, og en tarmskyll i samme slengen. Selvfølgelig kan man få mange forskjellige smaks-varianter av skyllevannet.

 

Krig vil være et ord man leter opp i ordboken for å lese om våre ignorante og idiotiske forfedre, og måten de kjempet mot hverandre på grunn av mindre politiske eller religiøse årsaker.

 

Religioner vil ikke eksistere. Religioner blir bannlyst i år 2345 på grunn av måten de styrte regjeringer i det 21. århundre. Hovedårsaken til dette er 4. Verdenskrig (år 2214 til år 2235) hvor alle verdens religioner kjempet mot hverandre i alle verdens land og skapte total økonomisk kaos.

 

Penger vil derfor ikke eksistere. Alle vil leve side ved side uten hverken for mye eller for lite av noe. Mat blir utlevert etter fysisk behov og antall i husholdningen, og kan bli hentet på såkalte matstasjoner.

 

Alle kan arbeide og yte sitt til samfunnet, og vil derfor bli satt til den jobben de vil klare. På den måten vil samfunnet bli styrket og fremtiden bli sikret. Arbeidsledigheten vil være 0.

 

Sykdom vil ikke eksistere.

 

 

 

 

... Det er lov å drømme

Lenke til kommentar
Med den farta  vi finner opp ting i dag, så er vi ute i verdensrommet og koloniserer om ca 300-350 år  :love:

8475906[/snapback]

 

Akuratt det tviler jeg på. Solsystemet vårt er så stort at vi aldri vil kunne forlate det. Det er faktisk pratisk umulig å tegne planetene våre i rekkefølge i en rettferdig skala, fordi avstandene er ubegripelige.

8476270[/snapback]

 

 

 

 

Ingen som kan vite noe om det.. kan godt være at om 10 år finner de opp en supermotor, som får deg til mars på 10 sek :p

 

 

eller enda bedre, vi treffer en annen sivilisasjon om 50 år, de hjelper oss med teknologi, og vi får en motor\ting som gir oss Warp drive :)

 

for noen hundre år siden trodde vi at verden flat.... :dontgetit:

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Med den farta  vi finner opp ting i dag, så er vi ute i verdensrommet og koloniserer om ca 300-350 år  :love:

8475906[/snapback]

 

Akuratt det tviler jeg på. Solsystemet vårt er så stort at vi aldri vil kunne forlate det. Det er faktisk pratisk umulig å tegne planetene våre i rekkefølge i en rettferdig skala, fordi avstandene er ubegripelige.

8476270[/snapback]

 

 

 

 

Ingen som kan vite noe om det.. kan godt være at om 10 år finner de opp en supermotor, som får deg til mars på 10 sek :p

 

 

eller enda bedre, vi treffer en annen sivilisasjon om 50 år, de hjelper oss med teknologi, og vi får en motor\ting som gir oss Warp drive :)

 

for noen hundre år siden trodde vi at verden flat.... :dontgetit:

8481497[/snapback]

 

Som sagt, jo raskere du prøver å akselerer, jo mer energi krever det fordi du blir tyngre. Vi vet ikke om noe som går raskere enn lyset, og selv lyset bruker 1 år på å dra fra jorden til enden av vårt solsystem. 4 år til vår nærmeste stjerne (sett bort fra solen). Det er dette jeg mener, universet er så stort at vi ikke klarer å begripe det.

Lenke til kommentar

Jeg tror klosettet vil være erstattet med et mekaninsk system hvor man bare setter seg på en stol-liknende ting med en slange som bedøver og peneterer bakenden for så å foreta en tømming av tarmsysteme, og en tarmskyll i samme slengen. Selvfølgelig kan man få mange forskjellige smaks-varianter av skyllevannet.

 

8479900[/snapback]

 

DAGENS! :!:

 

Jeg er så vidt enig i den der, men jeg tror det hele vil foregå midre brutalt enn å "bedøve og penetrere bakenden".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om 100 år har det blitt en storstilt krig mellom india-russland og resten av vesten mot kina, nordkorea og resten av østen. Vesten vinner, som følge av at de har kolonier på månen, som gir dem et overtak.

 

Som følge av dette får vi en stagnasjon av verdenssamfunnet i minst 50 år, ressurser blir brukt på å bygge opp jorden istedet for å utforske verdensrommet.

 

Når det har gått 200 år har vi startet vår "quest" for mars, og de første romboerne har flyttet dit.

 

Innen 500 år bor det 1000 mennesker på mars, som følge av den svakere tyngdekraften der får vi en litt annerledes type mennesker.

 

Innen 1000 år har vi 70-100.000 mennesker på mars, som følge av stor utvandring og befolkningseksplosjon.

 

OT:

 

Innen 10.000 år har vi kommet oss ut av solsystemet.

 

Når det har gått 100.000 år har mennesket spredd seg utover i galaksen, en intergalaktisk allianse mellom forskjellige kolonier og " Mother earth " blir opprettholdt av en suveren militær makt - Jorden.

 

Innen 200.000 år har mennesket på andre planeter forandret seg så sinnsykt at noen av de har blitt uventede overlegne andre. De dominerer riket, som etterhvert vil føre til en splittelse blandt " menneskene " og en intergalaktisk borgerkrig

 

( hahaha morsom denne tråden her ) =)

Lenke til kommentar

Vet dere ikke at det ikke er forurensningen (osv) som forrårsaker global oppvarming? Det er en helt naturlig ting som skjer nå, ifølge mange forskere. De sammenlignet mengden co2 med økningen i den "globale oppvarmingen" over mange tusen år, og det viste seg å være helt naturlig at det var økning uavhengig av forurensing.

 

DRIVHUSEFFEKTEN ER PROPAGANDA!

 

Men det som skjer hvis grønland og polene smelter er at det blir mye mindre salt i havet som påvirker den termahyliske (husker ikke åssen det skrives) strømningen i havet som bringer med seg varme vinder/vann.

 

Så om 1000 år så er alle stokk dumme fordi de er blitt så vandt til PC,TV,ELEKTRONIKK. Ingen klarer å tenke selv.

Lenke til kommentar
DRIVHUSEFFEKTEN ER PROPAGANDA!

8621485[/snapback]

 

Jøss, her benekter vi faktisk eksistensen av drivhuseffekten! Vakkert...

8625482[/snapback]

Det fins jo drivhuseffekt. Men det er en helt naturlig ting som har vært der i alle år her på jorda. Og det er ikke noe mer drivhuseffekt nå enn før forårsaket av forurensing. Den har vært enda høyere før enn nå.

 

Det hele er oppskrytt.

Lenke til kommentar

Om tusen år er verden ganske renset fra forurensning. Om tusen år har vi veldig mye historisk og kulturelt materiale vi kan se tilbake til med et stort smil. Tenk hva folk om tusen år tenker når dem sitter å ser en video av oss og hva som skjedde i vår tid, helt fantastisk. Hadde vi hatt et ekte video-opptak fra 2000 år siden, i Jesu tid, tror jeg verdens forskere hadde falt om av glede. Dette trenger ikke fremtidens generasjon bekymre seg for, dem har alt liggende her og det forsvinner aldri. Alle de gode filmene som er blitt laget vil for alltid ligge her. Tenk hva dem vil tenke om oss når dem sitter der, 1000 år i fremtiden og ser på Sleepless in Seattle med Tom Hanks. Heh, fantastisk. Tenk hva folk tenker når dem besøker Lenins's mausoleum f.eks, og ser at han ligger der ennå, som om han døde i går, og da vil han være over 1100 år gammel, men like fersk som alltid.

 

Verden vil være svært utviklet om tusen år, teknologisk, men om vi har lært oss å sette mere pris på det, er et annet spørsmål. Jeg vet ihvertfall at den datateknologien som eksisterte da jeg var liten, ikke settes pris på i dag, men jeg vet å sette pris på den.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Det er to drivhuseffekter den mennesklige og den naturlige....

 

 

Forurensningen gjør sånn at mer og mer sollys blir fanget inne i atmosfæren, ergo det blir varmere.... (den mennesklige)

8627490[/snapback]

 

Det er bare èn drivhuseffekt, men det er snakk om at mennesker påvirker denne ved å slippe ut mer CO2 (som er en klima/drivhusgass) enn det som ville vært naturlig fra jordens side, og derfor sette systemet "ute av balanse", dvs akselerere oppvarmingen vi opplever nå (merk at oppvarmingen er en naturlig konsekvens av at vi nettopp har vært inne i en midre istid).

Lenke til kommentar
Hva mener du med det?

8621292[/snapback]

Intelligent design vil være som evolusjonsteoriene i dag.

8627161[/snapback]

Intelligent design is the claim that "certain features of the universe and of living things are best explained by an intelligent cause, not an undirected process such as natural selection". It is a form of teleological argument (an argument for the existence of God), framed in such a way that it does not specify the nature or identity of the designer.

 

Nå er jeg ikke så inn i denne teorien, men hva mener du med intelligent design? At utenomjordisk liv eller en "naturlig gud" har plantet liv på jorda? Da jeg ikke har bevis, eller latt meg overbevise, om at det er noe mer mellom himmel og jord enn naturlig liv, så er det forsåvidt ikke så nøye hva som er riktig. Evolusjon virker logisk for min del, og foreløpig er det nok for min del. Eks.: Jeg kommer aldri til å la meg overbevise av UFO-fenomenet før jeg faktisk ser en selv. Det blir artig å se hva forskning konkluderer med når det kommer til Big Bang og tiden før det store smellet.

Lenke til kommentar
Det er to drivhuseffekter den mennesklige og den naturlige....

 

 

Forurensningen gjør sånn at mer og mer sollys blir fanget inne i atmosfæren, ergo det blir varmere.... (den mennesklige)

8627490[/snapback]

 

Det er bare èn drivhuseffekt, men det er snakk om at mennesker påvirker denne ved å slippe ut mer CO2 (som er en klima/drivhusgass) enn det som ville vært naturlig fra jordens side, og derfor sette systemet "ute av balanse", dvs akselerere oppvarmingen vi opplever nå (merk at oppvarmingen er en naturlig konsekvens av at vi nettopp har vært inne i en midre istid).

8628375[/snapback]

 

 

Det polene vil ikke smelte dog, men er litt redd for grønnland...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...