Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

@ Emil fra Lønneberget: Niggah please, det siste argumentet det er så klisjé/oppbrukt at jeg ikke finner ord. Den hvite mann har ikke måtte slite med rasisme i flere hundre år, og å slenge en kommentar i den retningen vekker ikke de samme assosiasjonene som hos de mørke.

 

Og, seriøst, mindre alvorlig enn Suarez? Det er noe av det mer oppsiktsvekkende jeg har lest. Hadde det ikke vært en alvorligere greie hadde ikke politiet vært involvert.

 

@Lars:

Orker ikke gå inn på en diskusjon rundt ytringsfrihet som jeg antar du prøver å styre diskusjonen inn på. Kanskje du har rett, kanskje ikke, men Terry skal uansett dømmes etter gjeldende lovverk. Ytringsfriheten blir pt i den vestlige verden brukt som et skjold for bl.a journalister som vil skrive sjokkerende drit for å selge aviser og for smårasistiske skitstøvler som vil slenge, ja, skit. Neppe det de tidligere års forkjempere hadde sett for seg

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt når Ferdinand sa de greiene til Terry. Han sier jo at han aldri hørte at han ble "racially abused".

 

Dan Roan ‏@danroan

Ferdinand denies hearing Terry racially abuse him - but admits referring to goading him over alleged affair with former team-mate's wife

Lenke til kommentar

Sett i lys av suarez sin straff da?

Jeg var aldri enig i den avgjørelsen.

 

Dersom juryen/dommerne (har ikke satt meg inn i hvilken rettsinstans dette er snakk om) finner bevisene for overveldende, så bør det vel være på sin plass med en reaksjon i samme størrelsesorden.

Lenke til kommentar

Niggah please, det siste argumentet det er så klisjé/oppbrukt at jeg ikke finner ord. Den hvite mann har ikke måtte slite med rasisme i flere hundre år, og å slenge en kommentar i den retningen vekker ikke de samme assosiasjonene som hos de mørke.

 

Og, seriøst, mindre alvorlig enn Suarez? Det er noe av det mer oppsiktsvekkende jeg har lest. Hadde det ikke vært en alvorligere greie hadde ikke politiet vært involvert.

 

Nei, men jeg tror ikke Ferdinand har vært slave eller. Han er Engelsk, med annen farge.

 

Politiet er involvert for at en privatperson anmeldte dette. Ikke FA eller Ferdinand.

Lenke til kommentar

Sett i lys av suarez sin straff da?

Jeg var aldri enig i den avgjørelsen.

 

Dersom juryen/dommerne (har ikke satt meg inn i hvilken rettsinstans dette er snakk om) finner bevisene for overveldende, så bør det vel være på sin plass med en reaksjon i samme størrelsesorden.

Uenig eller ei, var igrunn ikke det eg var ute etter. Så du svarte på det eg mente.

 

Han bør hvertfall ikke straffes mindre enn suarez om han blir dømt i retten. Da må FA også komme med en reaksjon. Hvis ikke blir det bare bråk.

Lenke til kommentar

Niggah please, det siste argumentet det er så klisjé/oppbrukt at jeg ikke finner ord. Den hvite mann har ikke måtte slite med rasisme i flere hundre år, og å slenge en kommentar i den retningen vekker ikke de samme assosiasjonene som hos de mørke.

 

Og, seriøst, mindre alvorlig enn Suarez? Det er noe av det mer oppsiktsvekkende jeg har lest. Hadde det ikke vært en alvorligere greie hadde ikke politiet vært involvert.

 

Nei, men jeg tror ikke Ferdinand har vært slave eller. Han er Engelsk, med annen farge.

Spiller ingen trille.

 

Lenke til kommentar

Og, seriøst, mindre alvorlig enn Suarez? Det er noe av det mer oppsiktsvekkende jeg har lest. Hadde det ikke vært en alvorligere greie hadde ikke politiet vært involvert.

De er vel involvert fordi klubben valgte å anmelde det. Slik jeg har forstått det så slang Suarez rasistiske kommentarer opp til flere ganger, uprovosert. Fortell meg gjerne om jeg har misforstått, begynner å bli lenge siden. Folk ser ut til å ha glemt hvilken kamp Terry sa dette i. Det var i en kamp der vi hadde mistet 2 menn, fått en billig straffe mot oss og ble ikke behandlet rettferdig når vi kom i lignende eller verre situasjoner i deres 16-meter. I tillegg greide ikke Chris Foy og roe ned kampen i det hele tatt. Og, det var et derby.

 

En veldig frustrerende kamp vi tapte 1-0, og at det kokte over for noen av spillerne er ikke overraskende. Dessverre gikk Terry for langt om situasjonen er slik Ferdinand mener det.

Lenke til kommentar

Hva med å lese det jeg skriver i stedet for å bare trekke ut enkelte ting? Jeg har sagt at 7 kamper slik som Suarez fikk ikke ville vært urettferdig. Det jeg skrev i forrige innlegg var at jeg mente Suarez-saken og denne er ulike.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Vil tro det er langt verre ting enn "black cunt" som blir sagt i løpet av en fotballkamp. Men når slike ting kommer ut så må man sette et eksempel. Kan ikke se at straffen skal bli større enn Suarez' sin.

 

Uansett, rasisme har større problemer enn slike småting som dette. Ikke i nærheten av f.eks flertallet av politimenn i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er at han blir dømt for å ha sagt evt. rasistiske ord under en kamp. Det verste er nesten at han blir stemplet som rasist - som Suarez - men de er jo langt fra rasister.

 

Rio beviser vel i dag hvorfor han og Terry ikke burde vært på samme lag under EM. Godt valg av Hodgson å velge den beste av de!

Lenke til kommentar
Er bare å le av de som faktisk kaller han en rasist. post-125636-0-42776500-1341834980_thumb.jpg

Hva slags relevanse har nå det bildet?

 

Suarez spilte i Nederland hvor brorparten av spillerene er mørk i huden, landet han kommer fra er mer eller mindre sota og senka også.

Jeg mener uansett verken Suarez saken eller denne er noe å bry seg om, dette er noe spillerene enten får gjøre seg ferdig med på eller utenfor banen uten innblanding av andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...