Dubious Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Avatar 2 kommer mest sansynlig ikke før i 2021 til Norge, så lenge å vente Kommer 18. December 2020 til USA og kanskje det blir min første film på Kino på flere år, vel og merke om den kommer samtidig i Norge Kommer den i 2021 så venter jeg på Blu-ray, eller Blu-ray nedlastning "whatever comes first" Cameron skal lage 4 Avatar filmer til, 5 totalt(USA: December 2020, 2021, 2024 og 2025)
Spartapus Skrevet 19. februar 2019 Skrevet 19. februar 2019 Synes dette er en merkelig trend med å planlegge en masse filmer i en franchise før man vet om den neste filmen blir en suksess.
Mr_Spock Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 Synes 3D var så kult at jeg skaffet noen flere filmer: 1
vidor Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 Du har vel rundt 140-180 timer med 3D-film foran deg. Med det tempoet jeg konsumerer filmer med nå har det vel holdt i mange år.
Mr_Spock Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 (endret) Ja, hehe, det kommer nok å holde en stund. Ble litt storhandling nå - med tanke på hvor lenge man får kjøpt 3D filmer (liten tvil om dette er på vei ut) - og dette nye tollgebyr/mva opplegget fremover. Ut året er det tollfritt under kr 350,-, usikker på hva som skjer 1/1-2020 med handling fra utlandet og priser her hjemme. Foreløpig har jeg stort sett handlet på rimeligst tilbud - 3 stk for kr 200,- osv, skal bruke resten av året på å skaffe resten av 3D utgaver som får bra reviews og som jeg vil ha. Edit: For jeg har vært seint ute på noen andre formater som "døde ut". Med musikk - sacd, dvd-a osv - hvor man i dag må betale veldig mye på bruktmarkedet. Det har vært et par veldig morsomme uker med å sjekke postkassa - stappfull av pakker, hver jævla dag Endret 20. februar 2019 av Mr_Spock
Dubious Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 Fått feriepenger allerede? Jeg kan fort se 5+ filmer på en dag, om jeg har fått filmer jeg bare må se
Mr_Spock Skrevet 20. februar 2019 Skrevet 20. februar 2019 Har "filmkveld" noen ganger i uka - da blir det gjerne 2-3 filmer. Etter å ha handlet ny og bedre proj har det blitt veldig mye filmtitting i det siste.
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Bra tilbud på blu rays (og annet) hos Platekompaniet i helgen: https://www.platekompaniet.no/ff/filmfest--blu-ray---filmer/ Ble bestilt en del her, fant til og med en del 3D titler til rett under 50 lappen.
Vaniman Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Bra tilbud på blu rays (og annet) hos Platekompaniet i helgen: https://www.platekompaniet.no/ff/filmfest--blu-ray---filmer/ Ble bestilt en del her, fant til og med en del 3D titler til rett under 50 lappen. Hvorfor ikke se filmene gratis på nett?
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 (endret) Hvorfor ikke se filmene gratis på nett? Det gir ikke særlig godfølelse, er veldig filminteressert og vil bidra til at vi får mer film - og bedre tilgang til filmer å kjøpe. Å snike seg inn på kino er liksom ikke min ting. Edit: At du en gang kan få deg til å stille spørsmålet er ganske fjernt, når man tenker seg om Endret 21. februar 2019 av Mr_Spock 1
Vaniman Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Det gir ikke særlig godfølelse, er veldig filminteressert og vil bidra til at vi får mer film - og bedre tilgang til filmer å kjøpe. Å snike seg inn på kino er liksom ikke min ting. Forstår den. På den annen side blir det laget en del dårlige filmer, og det er surt å betale for dem.
MKej Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Forstår den. På den annen side blir det laget en del dårlige filmer, og det er surt å betale for dem. Neida, man lar bare være å kjøpe de. 1
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Ja, det gjelder jo å lese anmeldelser - for eksempel her på forumet og andre steder. Jeg har blitt ganske treffsikker og det er veldig få bomkjøp. Men det blir det samme med å gå på kino.
Vaniman Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Ser ikke mye film for egen del. Men virker ikke som folk har skrupler med å laste ned gratis eller strømme filmer. Hvis et flertall begynner å gjøre det, så har vel filmselskapene en utfordring foran seg.
MKej Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Tror ikke det kommer til å bli et problem, mer bekymret for film på kino.
Kjøleskap Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Det der har folk sagt i 20 år nå og det har ikke blitt noe problem enda. 2
Vaniman Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Det der har folk sagt i 20 år nå og det har ikke blitt noe problem enda. Jeg har hørt at folk slutter å gå på kino i USA. Mange butikker sliter jo i Norge, på grunn av netthandel. Det blir nok ikke laget færre filmer. Men bransjen må kanskje forandre seg.
Mr_Spock Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Det er ikke enkelt å konkurrere med noe som er gratis.
Mala Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 (endret) Jeg orker knapt å laste ned film eller serier, joda det hender i ny og ne. Men da skal jeg være bra desperat og alternativene være ikke eksisterende. Nedlastinger er bare stress og ekstra arbeid Endret 21. februar 2019 av Mala 1
Vaniman Skrevet 21. februar 2019 Skrevet 21. februar 2019 Jeg orker knapt å laste ned film eller serier, joda det hender i ny og ne. Men da skal jeg være bra desperat og alternativene være ikke eksisterende. Nedlastinger er bare stress og ekstra arbeid Det er enkelt. Reklame kan lett trykkes vekk. Det er vel ikke moralsk riktig, da. Men jeg tror folk er så vant med at underholdning på nett skal være gratis, at det ikke nytter å snu denne trenden. Videoer på YouTube, musikk, nettaviser etc. er gratis. Så da laster folk ned filmer eller strømmer uten en følelse av at det er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå