Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avatar 2 kommer mest sansynlig ikke før i 2021 til Norge, så lenge å vente

Kommer 18. December 2020 til USA og kanskje det blir min første film på Kino på flere år, vel og merke om den kommer samtidig i Norge

Kommer den i 2021 så venter jeg på Blu-ray, eller Blu-ray nedlastning "whatever comes first"

Cameron skal lage 4 Avatar filmer til, 5 totalt(USA: December 2020, 2021, 2024 og 2025)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, hehe, det kommer nok å holde en stund. Ble litt storhandling nå - med tanke på hvor lenge man får kjøpt 3D filmer (liten tvil om dette er på vei ut) - og dette nye tollgebyr/mva opplegget fremover. Ut året er det tollfritt under kr 350,-, usikker på hva som skjer 1/1-2020 med handling fra utlandet og priser her hjemme.

Foreløpig har jeg stort sett handlet på rimeligst tilbud - 3 stk for kr 200,- osv, skal bruke resten av året på å skaffe resten av 3D utgaver som får bra reviews og som jeg vil ha.

Edit: For jeg har vært seint ute på noen andre formater som "døde ut". Med musikk - sacd, dvd-a osv - hvor man i dag må betale veldig mye på bruktmarkedet.

Det har vært et par veldig morsomme uker med å sjekke postkassa - stappfull av pakker, hver jævla dag  :D

Endret av Mr_Spock
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke se filmene gratis på nett?

Det gir ikke særlig godfølelse, er veldig filminteressert og vil bidra til at vi får mer film - og bedre tilgang til filmer å kjøpe.

Å snike seg inn på kino er liksom ikke min ting.

Edit: At du en gang kan få deg til å stille spørsmålet er ganske fjernt, når man tenker seg om  :D  

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Skrevet

Det gir ikke særlig godfølelse, er veldig filminteressert og vil bidra til at vi får mer film - og bedre tilgang til filmer å kjøpe.

Å snike seg inn på kino er liksom ikke min ting.

Forstår den. På den annen side blir det laget en del dårlige filmer, og det er surt å betale for dem.

Skrevet

Forstår den. På den annen side blir det laget en del dårlige filmer, og det er surt å betale for dem.

Neida, man lar bare være å kjøpe de.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjelder jo å lese anmeldelser - for eksempel her på forumet og andre steder. Jeg har blitt ganske treffsikker og det er veldig få bomkjøp.

Men det blir det samme med å gå på kino.

Skrevet

Ser ikke mye film for egen del. Men virker ikke som folk har skrupler med å laste ned gratis eller strømme filmer. Hvis et flertall begynner å gjøre det, så har vel filmselskapene en utfordring foran seg.

Skrevet

Det der har folk sagt i 20 år nå og det har ikke blitt noe problem enda.

Jeg har hørt at folk slutter å gå på kino i USA. Mange butikker sliter jo i Norge, på grunn av netthandel. Det blir nok ikke laget færre filmer. Men bransjen må kanskje forandre seg.

Skrevet (endret)

Jeg orker knapt å laste ned film eller serier, joda det hender i ny og ne. Men da skal jeg være bra desperat og alternativene være ikke eksisterende.

Nedlastinger er bare stress og ekstra arbeid :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Skrevet

Jeg orker knapt å laste ned film eller serier, joda det hender i ny og ne. Men da skal jeg være bra desperat og alternativene være ikke eksisterende.

Nedlastinger er bare stress og ekstra arbeid :p

Det er enkelt. Reklame kan lett trykkes vekk. Det er vel ikke moralsk riktig, da. Men jeg tror folk er så vant med at underholdning på nett skal være gratis, at det ikke nytter å snu denne trenden. Videoer på YouTube, musikk, nettaviser etc. er gratis. Så da laster folk ned filmer eller strømmer uten en følelse av at det er galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...