Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker The Dark Knight bedre enn The Dark Knight Rises, men det er utelukkende pga. Heath Ledger. Og det er skremmende hvor kort levetid filmene til Nolan har. Insomnia, The Dark Knight og Inception er filmer jeg liker godt, men de blir mindre og mindre underholdende for hver gang jeg ser de, og for hver gang jeg har sett de har jeg trukket ett poeng. Derfor kommer jeg neppe til å se de igjen heller. Orker ikke ødelegge filmene mer enn jeg allerede har gjort. Batman Begins er den eneste Nolan filmen jeg har sett flere ganger som har blitt bedre. Har hatt planer om å se Memento igjen, men jeg tør ikke siden jeg frykter at den og skal bli dårligere, og at mitt kjempepositive førsteinntrykk skal bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Jeg liker TDK bedre enn TDKR, men det er ikke på grunn av skuespillerprestasjonene.

 

TDK har en bedre historie, og pacing som faktisk holder filmen fengende gjennom hele. Jeg føler at TDKR harmange dødpunkter som føles unødvendige for filmen, som f.eks. Scarecrows domstol. Morsom scene, ja, men den kunne godt vært fjernet.

 

Det virker rett og slett som de tok seg mye bedre tid med TDK.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Likte forsåvidt rettsakene jeg også, litt morsomt.

 

Spoiler om TDKR

 

En ting jeg ikke så komme i filmen, første gang jeg så den, var at det var jenta som var bak alt og ikke Bane. Mulig noen klarte å mistenke det, men jeg så den ikke komme. Enten fordi de gjorde en god jobb med å skjule det, eller så var det vel at jeg ble blendet av at jeg digger Tom Hardy og tok alt for god fisk.

 

 

Beklager at jeg glemte spoiler. Vært våken siden 5 på morgenen og er litt kake i hodet. Håper jeg ikke ødela filmen for noen. :)

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått av Imdb, er det ennå ikke bestemt hvilke land ut over Finnland som vil få Imaginaerum på kinoene sine. Jeg håper i alle fall sterkt at jeg kan se den her. Jeg er jo kjempeglad i Nightwish, så dette kan for meg bli både en herlig filmopplevelse og musikkopplevelse, men filmdelen alene høres bra ut.

Lenke til kommentar

TDKR er den dårligste Nolan-filmen jeg har sett. Utrolig skuffende.

 

Enig med deg der. Jeg syns han har tapt seg mye siden Batman Begins, og enda mer siden Memento.

 

Det som ville vært interessant å se, er hvordan han ville klart seg uten manusforfatterbroren Jonathan Nolan, som ofte beskrives som hjernen bak historiene.

 

Tror Inception er det eneste eksempelet der kun Christopher Nolan er kreditert som manusforfatter. Selv om dette var en spennende film, med veldig gode actionscener, så er vel de fleste enige om at historien blr litt vel rotete og komplisert mot slutten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...