Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har blitt "tvunget" å bli med lillebror på kino for å se den nyeste Transformers filmen. Er den verdt å se i 3D? Er redd for at dette er en film man vil bli veldig sliten i hodet av å se i 3D, eller?

Bortsett fra selve filmen så synes jeg ikke 3D-effektene var spesielt slitsommme.

Lenke til kommentar

Hvor god den er i 3D er avhengig av kinoen. På KP1 i Bergen ble jeg mektig imponert over 3D til filmen, slik kun animasjonsfilmer tidligere har klart. Bay har vært flink til legge om stilen sin i så måte.

 

Filmen har forøvrig tatt inn over 400 millioner dollar på under en uke på verdensbasis. Om den når nivå til den forrige (totalt 836 millioner dollar) er uklart.

 

Blir spennende å se hva som skjer videre med denne franchisen. Bay har sagt han er ferdig (men hva han sier og hva han gjør er ofte selvmotsigende). Fortsatt en pengemagnet som nok ikke legges død.

 

Budsjettet til denne siste skal være under det av 2'eren. Vet ikke hvordan Bay fikk det til, så ut som den kostet det dobbelte.

Lenke til kommentar

Ifølge youtube, gidder ikke sjekke det opp:

 

 

 

 

He used The Island scenes because an extra got paralysed during the filming in an accident and they couldnt film it all again. So he used the original The Island footage. Good move on his part and respectful to the girl who is now permanantly paralysed.

 

 

Lenke til kommentar

Budsjettet til denne siste skal være under det av 2'eren. Vet ikke hvordan Bay fikk det til, så ut som den kostet det dobbelte.

Sparer sikkert litt på bruke effekter om igjen.

 

 

Han gjorde det samme for 2'eren, så tvilsomt.

 

Mr. Bay får mer action ut av 195 millioner dollar enn de fleste andre. Rob Marshal brukte til sammenligning 250 millioner dollar på en film som var 30 minutt kortere (siste Pirates of the Caribbean). Hvor de 55 millionene gikk er vanskelig å si. Men Mr. Depp kommer nok ikke billig. Iron Man 2 og Green Lantern var også dyrere.

 

Regner med Bay ikke bruker særlig på manusforfatterne :wee:

Lenke til kommentar

Jeg fikk også mer lyst til å se den nå. Hvordan kan Medietilsynet ta feil??

 

De som har problemer med å søke frem filmen på imdb må stille inn slik at søket tillater "adult". Eller du kan google, da kommer den også opp.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Nå får jeg jo bare mer lyst til å se den. Er det verdt det eller kommer jeg bare til å kaste bort tiden min?

 

Det er få forsonende elementer i filmen. Det filmtekniske og musikken er det mest positive å trekke fram. Skuespillet varierer fra bra til håpløst, effektene likedan. Historien henger ikke på greip, men det pleier den forsåvidt aldri gjøre i denne type filmer. Formålet til filmen er helt klart å framstå motbydelig, hvis det tiltrekker deg, se den. Hvis ikke, styr unna.

Lenke til kommentar
Mr. Bay får mer action ut av 195 millioner dollar enn de fleste andre. Rob Marshal brukte til sammenligning 250 millioner dollar på en film som var 30 minutt kortere (siste Pirates of the Caribbean).

 

Det er nok Michael Bays egenskap, men regnestykket går heller ikke opp uten produktplassering og velvilje fra militæret som skal ha hatt en del å si. Muligens ble det brukt mye på markedsføring av Transformers 3, men jeg så ingenting til det og ble nedøset av Jack Sparrow. I tillegg må man i en periodefilm få alt til å være mest mulig autentisk, mens i en nåtidsfilm er alt allerede autentisk om man har den settingen man vil vise på filmen. Jeg har ikke sett filmene, bare en påminnelse på at det ligger utrolig mye bak tallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...