Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, tøffinger som oss burde hatt et eget forum som heter forumetforsupertøffinger.no

 

Ikke vær så snar med å henge ham ut, da. A Serbian Film har jo fått særdeles mye omtale i media og da er det jo naturlig at forventningene til volden går fra konseptene. Kanskje effektene ikke var så realistiske? Kanskje skuespillet var svakt nok til at de verste scenene bare ble teite?

Lenke til kommentar

Fra å prate om hvor tøff TMB er til hva han faktisk prater om - den er virkelig ikke ille. Incest i seg selv er jo ingen spøk men satt i konteksten gjorde jeg ingenting annet enn å trekke på smilebåndet og si "ok...?". Det blir så far-fetched og man blir så distansert til det som skjer, at jeg ikke kan se hvordan man kan la seg rive med og rope "sensur". Som konsept er scenenes innhold naturligvis problematiske men i filmens søplete kontekst og hvordan den fremstiller vold og overgrep, så ser jeg ikke helt hysteriet rundt den. Så kan man komme inn på diskusjonen omkring bildets innhold vs. hvordan innholdet fremstilles. Hva varige mén angår; Irreversible frika meg ut langt mer enn A Serbian Film var i nærheten av og den inneholder bare voksenvoldtekt.

Endret av tjalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvet ikke om eg skriver på rett plass men men...

 

er det noen av dokk her som vett om det kommer en komplett Avengers film.

Iron Man 1 kom jo i 2008

i The Incredible Hulk så kommer jo stark fra iron man in og sier han vil danne et team.

og Captain America: The First Avenger kommer jo snart ut, lager de en film om hver Avenger?

Lenke til kommentar

Akkurat kommet hjem fra et kinobesøk på den lokale kinoen, filmen var forøvrig den nyeste Harry Potter i 2D. Er det blitt standard at filmer på kino vises med motionflow?

Nei, ikke så vidt jeg vet. Hvilken kino er det snakk om?

Evjemoen kino, lokal bygdekino. Motionflow er per dags dato djevelens verk når det kommer til film.

Lenke til kommentar

Akkurat kommet hjem fra et kinobesøk på den lokale kinoen, filmen var forøvrig den nyeste Harry Potter i 2D. Er det blitt standard at filmer på kino vises med motionflow?

Nei, ikke så vidt jeg vet. Hvilken kino er det snakk om?

Evjemoen kino, lokal bygdekino. Motionflow er per dags dato djevelens verk når det kommer til film.

Dette høres merkelig ut. Sikker på at det ikke var noe annet du opplevde? Det kan alltids være at de små kinoprosjektorene som bygdekinoen bruker kjøres med motionflow, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Hvilken tv har du? LG og phillips har en helt jævli type som får vanlig tv til å se ut som en dårlig såpeopera mens Sony og Samsung har en bedre gli det på det. Om det var som førstnevnte må det ha vært sinnsykt irriterende, men om det var som S&S så tenker du heller på at det glidde naturlig uten at det hakket under panorering. Isåfall er det viktig å tenke på at projektor gir et forskjellig bilde fra lcd-tver.

Lenke til kommentar

Om jeg har skjønt det rett fra artiklene, brukes Motion interpolation på TVer med høyere frame rate enn filmer normalt er spilt inn i (24 FpS på filmer mot 25 FpS på TVen, f.eks).

 

Slik jeg har skjønt det, finnes dette da ikke på film fremvisere på kinoer, ettersom de kjører på den originale frame raten som filmen er spilt inn i, dvs 24 FpS.

 

Kan hende jeg har misforstått opplegget, men har ikke klart å google meg frem til motion interpolation på noen kino fremvisere.

Lenke til kommentar

Har Panasonic TX-P42VT20E. Så sant jeg ikke har på thx bildeinnstilling så ser det ut som såpeoperaserier, noe jeg også har merket på samsung.

 

edit: Var kanskje litt påståelig i mitt første spørsmål. Det jeg konkret lurer på er; hva er det som gjør at det så ut som motionflow på kinoen?

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...