Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer nok an på hva som gjorde at du ikke likte Tron.

Om det er historien og konseptet kan du nok bare droppe Legacy, om det var spesialeffektene i den gamle kan det kanskje være verdt å ta en titt på den.

For min del liker jeg den gamle hakket bedre, fordi den har en sjarm den nye mangler. Tron Legacy tar seg selv alt for seriøst for sitt eget beste.

Lenke til kommentar

Traileren til den originale Tron filmen var nok til at jeg valgte å ikke se den. Selve historien til Tron: Legacy er som kjent ikke så veldig mye å skryte av. Men har du muligheten til å se filmen i 1080p på en stor skjerm/lerett med god lyd, er det virkelig en opplevelse.

Lenke til kommentar

Nå jeg kun sett Tron: Legacy, ikke den første. Men inntrykket mitt er at det som gjorde Tron interessant var idéen om et digitalt avatar, og teknologi som totalt forandret menneskers liv på godt og på katastrofalt vis. Veldig fremsynte tanker. I Tron: Legacy er ikke dette "oppdatert", for eksempel er internet kun relevant i et par sekunder av filmen. Jeg synes det er rett og slett formidabelt hvordan man kan ignorere alt det spennende man kunne ha gjort med materialet.

Lenke til kommentar

Hvis noen involverte brukte fantasien mer enn grådigheten kunne de kanskje kommet på en måte å gjøre filmen relevant uansett? Unnskyld for å besvare et spørsmål med et spørsmål, men dette er science fiction.

Endret av ennj
Lenke til kommentar

Er noen vits å se Tron Legacy når jeg ikke likte Tron?

Jeg synes den var knallgod. Jeg likte også Tron, men ikke på samme måte. Tron er gøy fordi det er klassisk sci-fi, på samme måte som Logan's Run. Tron Legacy var en helt fantastisk visuell opplevelse med tidenes lydspor. Legg vekk tanken om handlingen og den slags og konsentrér deg om stilen og opplevelsen og verdenen, så er du good. En fin film å vurdere hvis du er typen som liker å være litt "altered" mens du ser film.

Lenke til kommentar

Nettopp sett Singing In The Rain for første gang, og skjønner godt at denne regnes som en klassiker. Den fyker opp som en av rundt 30 filmer jeg har gitt 10/10 på imdb gitt.

Har lenge hatt filmen liggende, og prøvde meg etter posten din. Men nei huff musikaler er virkelig ikke noe for meg. Klarte å tvinge meg gjennom de to første sang nummerne, men måtte spole gjennom resten.

 

Det eneste positive jeg har å si var at den holdt meg over middels interessant i hvordan historien utviklet seg. Jeg var genuint nysgjerrig på den delen. Så den var jo litt underholdene... I guess...

 

Synd å høre :) Har vanligvis ikke sansen for musikaler selv, men ble så imponert over cinematografi, lyd, koreografi, manus osv. at jeg bare ble revet med. Donald O' Connors Make'em Laugh nummer må være noe av den mest fantasifulle slenging av egen kropp jeg noensinne har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...