Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Pokker, skulle sette meg ned og kose meg med Shawshank Redemption (aldri sett den før) i bluray, men så var ikke lyden og bildet synkronisert... :(

 

Erstatteren ble The Dark Knight i bluray! Ikke så kjipt det, heller. :love:

De fleste hjemmekinoreceivere og noen Blu-rayspillere har muligheten for å manuelt korrigere lip-syncen.

Det er ikke et ukjent fenomen at lip-syncen til tider er litt off her i heimen heller. Jeg misstenker at det i like stor grad kan være lokale forhold som forårsaker dette, som feil på en aktuell disk, HD-lyd og -bilde er krevende og dekode, så at det kan bli små problemer nå og da er nok ikke så rart, men det er fint at det raskt kan rettes opp i ifra receiveren eller spillerens setup-meny.

 

Hmm, bruker en PC til å spille av Blu-ray da. Har funket fett på alle filmer, utenom Shawshank Redemption. Er garantert disken det er noe i veien med, da alle andre Blu-ray jeg har spilt av har funket. Og ser på Rambo: First Blood i Blu-ray nå, og det funker perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg si at jeg virkelig ikke liker tittelen på den nye Batman-filmen.

Men igjen, de kunne like gjerne kalt den "Batman goes to a tea party" og jeg hadde fortsatt sett den.

Jeg er litt fanboy når det kommer til Batman, men det kommer vel ikke som noe sjokk.

 

Men fra spøk til revolver; jeg håper virkelig at vi får se noe til Bane eller The Ventriloquist i den nye filmen. Tror de hadde passet godt inn i Christopher Nolan's tolkning av Batman-universet.

 

...og, Chris Evans passer utrolig godt som Captain America, etter å ha sett det bildet der.

Bra casting!

Lenke til kommentar

Helt enig at Batman tittelen suger, men jeg har store håp for filmen uansett. En tittel kan ikke ødelegge så fryktelig mye for dette tredje og spektakulære eventyret som Christopher Nolan har ansvaret for.

 

Og ja, Chris Evans ser rimelig awesome ut som gjør at jeg bare gleder med mer og mer til Captain America filmen!

Endret av .........
Lenke til kommentar

Jeg synes nå Peter Jackson er den beste til å fortelle historien, og jeg håper at det føles som en del av Ringenes Herre-filmene vi allerede har.

 

I tillegg ble jeg veldig positivt overrasket over å lese at Martin Freeman skulle spille Bilbo her om dagen.

Det blir nok ikke så ulikt de tre filmene skal du se, det er samme folkene,Allan Lee og John Howe er forsatt med som conseptual artists og Weta..jah..hele smørja:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hobbit_film_project#Development_with_del_Toro

 

Del Toro met concept artists John Howe and Alan Lee, Weta Workshop head Richard Taylor and make-up artist Gino Acevedo to keep continuity with the previous films,[23] and he has also hired comic book artists to complement Howe's and Lee's style on the trilogy,[40] including Mike Mignola and Wayne Barlowe, who began work around April 2009.[29] He has also considered looking at Tolkien's drawings and using elements of those not used in the trilogy.[38] As Tolkien did not originally intend for the magic ring Bilbo finds to be the all-powerful talisman of evil it is revealed to be in The Lord of the Rings, Del Toro will address its different nature in the story, but not so much as to draw away from the story's spirit.[37] Each Dwarf will need to look different from the others.[41] Del Toro will redesign the Goblins and Wargs[19] and the Mirkwood spiders will also look different from Shelob.[37] Del Toro felt the Wargs had to be changed because "the classical incarnation of the demonic wolf in Nordic mythology is not a hyena-shaped creature".[26]

 

Så frykt ikke :)

 

Litt mer casting-nytt:

Jackson also announced that Richard Armitage, who has starred in the British TV series MI-5, will play the leader of the company of Dwarves, Thorin Oakenshield, while Irish actor Aidan Turner and English actor Rob Kazinsky will play the Dwarves Fili and Kili. Rounding out the cohort of Dwarves thus far will be Graham McTavish (24) as Dwalin; John Callen (TV's Power Rangers Jungle Fury) as Oin; Stephen Hunter (TV's All Saints) as Bombur; Mark Hadlow (King Kong) as Dori; and Peter Hambleton (TV's The Strip) as Gloin. http://popwatch.ew.c...-to-play-bilbo/
Endret av b-real
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...