Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Sånn sett kan du jo la være å dra på skolen og lese om teknikkene hjemme.

Hva har det med saken å gjøre? Poenget mitt var at det er unødvendig å bruke en film som er så basert på et vendepunkt, og ødelegge den for de som ikke har sett den og skal evt se den, når man kan velge mellom 1000vis av andre uten spoilere. Da virkemidlet det var snakk om var oppbygning og klimaks.

 

snip

Igjen, jeg går ikke filmlinja.

 

Men vi kan godt avslutte diskusjonen nå, har ikke noen spesiell mening :)

 

Ganske greit at The Riddler ikke er med i neste Batmanfilm. Spent på hvem som blir skurken!

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, det har kommet noen nye og positive filmnyheter som at Avatar 2 og 3 kommer i 2014 og 2015, samt den tredje Batman filmen har fått en tittel, The Dark Knight Rises. Dette er jo bare rett og slett en dårlig tittel for fortsettelsen av to så prestisjefulle forgjengerne. Vi får da guds skyld håpe Chris Nolan og gjengen finner opp en annen tittel.

 

Samtidig så skal Ringenes Herre prequelen The Hobbit filmes på New Zealand likevel, noe som er fantastisk bra!

 

Det blir mange storfilmer å se fram til i de neste årene som kommer.

Endret av .........
Lenke til kommentar

Ja,selvfølgelig. Men tviler at hovedskurken blir en ukjent fjott som Calendar Man(dog likte han i serien ''The Long Halloween).

Tom Hardy skal ha en titelrolle men ingen har sagt at han skal spille skurken. Selv om det er en stor mulighet for at han skal det.

 

Hadde likt å se han i rollen som Det. Bullock, der han går på jagt etter Batman som nå skal jages på.

 

Kan også få rollen som en gangster, nå som det er et tomrom etter Falcone og Maroni er borte.

Lenke til kommentar

Pokker, skulle sette meg ned og kose meg med Shawshank Redemption (aldri sett den før) i bluray, men så var ikke lyden og bildet synkronisert... :(

 

Erstatteren ble The Dark Knight i bluray! Ikke så kjipt det, heller. :love:

De fleste hjemmekinoreceivere og noen Blu-rayspillere har muligheten for å manuelt korrigere lip-syncen.

Det er ikke et ukjent fenomen at lip-syncen til tider er litt off her i heimen heller. Jeg misstenker at det i like stor grad kan være lokale forhold som forårsaker dette, som feil på en aktuell disk, HD-lyd og -bilde er krevende og dekode, så at det kan bli små problemer nå og da er nok ikke så rart, men det er fint at det raskt kan rettes opp i ifra receiveren eller spillerens setup-meny.

Lenke til kommentar

Fant en "liten" liste over villains i batman

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Batman_Family_enemies

 

Mange å ta av.

Du kan nok stryke Circus of Strange and new era supervillains-lista og Foes of lesser renown-lista.

 

 

Samt ''overnaturlige skurker'' som Clayface osv, og fjerne de som allerede er ''brukt''.Står fremdeles en del igjen da.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Skal se om jeg får sett Stephen Kings Misery imorgen.

 

Kjempefilm etter min mening.

 

Jeg gjorde tabben å lese boka før jeg så filmen. Filmen ble virkelig tam og kjedelig i forhold, ikkenoe mer enn en medium filmopplevelse for min del.

 

Jeg også leste boka før filmen (det var sånn jeg først ble intressert i å se den), men det forhindrer ikke det faktum at filmen var en god film-opplevelse :)

 

Jeg tror det skal ganske så godt gjøres å bygge den samme stemningen man får fra å lese bøler inn i en film.

Bøker er mye mer... personlig, da man på en måte lager verdenen selv, og derfor så blir vi kanskje "skuffet" når vi ser at andres visjon ikke stemmer overens med vår egen?

Lenke til kommentar

Er nok derfor man alltid sier "Boka er mye bedre enn filmen". Da lager man alt i sitt eget hode. Også skal plutselig noen skuespillere være karakterene du allerede har laget i hodet ditt, men så ligner ikke Kathy Bates på dama i det hele tatt sånn du så det for deg, også blir det bare suck.

 

Kan sammenlignes med en lang dataspillserie der hovedpersonen aldri har hatt voice, bare "snakket" med tekst. Så kommer et nytt spill der han/hun plutselig har en voice actor til å si alt. Da blir miljøet splitta i to, halvparten hater stemmen fordi den ikke stemmer med det de har laget i hodet. Mens den andre halvdelen syns det er kult å høre han/henne snakke endelig.

 

Peter Jackson gjorde lurt i å basere bygningene og monstrene på Alan Lee sine tegninger, som er velkjente blant Tolkien fans, ala Theodor Kittelsen sine troll-bilder for nordmenn.

Da ødela han ikke den almenne oppfattelsen av hvordan Rivendell ser ut f.eks. siden Alan Lee allerede har tegnet sin versjon og puttet det i illustrated versjoner av LOTR for tiår siden.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...