Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

martinfreeman-thumb-300x400-46546.jpg

The Office actor Martin Freeman will play Bilbo Baggins in two-part Lord of the Rings prequel The Hobbit, director Peter Jackson has announced.

 

He said in a statement there had "only ever been one Bilbo Baggins for us".

 

Freeman, 39, was "intelligent, funny, surprising and brave - exactly like Bilbo", Jackson added.

 

Meanwhile, Jackson's wife Fran Walsh has reportedly told a radio station filming could move to the UK because of an industrial dispute in New Zealand.

 

Jackson said he was "incredibly proud" to be able to announce that Freeman would be the hobbit.

 

"There are a few times in your career when you come across an actor who you know was born to play a role, but that was the case as soon as I met Martin," Jackson said.

 

Filmweb.no er dog litt usikker:

 

morgan.freeman.spiller.bilbo_.png

Lenke til kommentar

Det hadde vært sinnsykt morsomt om forsøket på å overtale Peter Jackson om å flytte hele produksjonen til Norge hadde lykkes.

 

Kommer aldri til å skje, Norge er for dyrt for en slik produksjon. De har vel M500$ i budsjett til disse 2 filmene så det utelukker Norge ganske mye.

 

Hele Middle-earth skapte han i LOTR og da bør det være mest mulig likt i Hobbiten og. Det må med andre ord filmes på New Zealand.

 

Bare deler av Middle-Earth ble skapt på New Zeland, og de eneste 2 områdene som er det samme i Hobbiten som i Lord of the Rings er Hobbiton og Rivendale. De resterende områdene som var med i Lord of the Rings er ikke med i The hobbit, så da er det fult mulig å filme dette andre plasser. I tilegg ble mye av Middle-Earth og laget gjennom green screens og CGI, så tror nok ikke det skulle by på noe problemer å filme The hobbit andre plasser enn New Zeland.

Lenke til kommentar

Det hadde vært sinnsykt morsomt om forsøket på å overtale Peter Jackson om å flytte hele produksjonen til Norge hadde lykkes.

 

Kommer aldri til å skje, Norge er for dyrt for en slik produksjon. De har vel M500$ i budsjett til disse 2 filmene så det utelukker Norge ganske mye.

 

Hele Middle-earth skapte han i LOTR og da bør det være mest mulig likt i Hobbiten og. Det må med andre ord filmes på New Zealand.

 

Bare deler av Middle-Earth ble skapt på New Zeland, og de eneste 2 områdene som er det samme i Hobbiten som i Lord of the Rings er Hobbiton og Rivendale. De resterende områdene som var med i Lord of the Rings er ikke med i The hobbit, så da er det fult mulig å filme dette andre plasser. I tilegg ble mye av Middle-Earth og laget gjennom green screens og CGI, så tror nok ikke det skulle by på noe problemer å filme The hobbit andre plasser enn New Zeland.

Sant nok, men du vet, never change a winning team. Jeg tror mange har det samme forholdet til LOTR og The Hobbit som meg, det er et eventyr, noe mystisk, noe langt unna og eksotisk. Jeg tror for min egen del at underbevisstheten min hadde drept noe av den atmosfæren hvis filmene ble produsert i Norge. Eller Øst-Europa for den del.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...