Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Du kan prøve å lese annet enn tittelen på siden kanskje?

 

Og risikere og bli som deg? Nei takk :no:

Oioioioioioioioi.

 

 

 

 

Den Store Kinodagen er egentlig ganske ubrukelig. Er aldri billetter å få.

 

Men angående det, er det bare jeg som syns kino har blitt sykt dyrt? Jeg så Piranha 3D på Ringen i Oslo. Billetten kosta 120,- + briller 20,- + popccorn og bruk over 50,- (?).

 

Sykt dyrt for de som ikke har fast inntekt, og dyrt for de som har fast normal inntekt med normale utgifter. Altså rundt 200 spenn for film + snacks + eventuell transport til kinoen. Kinokioskene tar seg som regel også veldig godt betalt. Spesielt for godteriet de ikke har andre plasser og som er importert. Når man tenker på at man får et skikkelig bra PS3 spill til 150-200 spenn hvis man bare venter en stund etter lansering så er ikke kino billig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når er vel ikke det å spille PS3 spill det samme som å gå på kino? Du kan også si at hvis du vil leie deg en film en kveld blir det jo 50 kroner for filmen og fort godt over en 50 lapp for snop. Da begynner det fort å nærme seg det samme som en kinobillett. Og vil påstå at å gå å se en film på kino er hakket bedre enn å se den hjemme i stua :)

Lenke til kommentar

Noen som kan huske når denne herremannens fjes snurret på NRK?

 

post-36035-1288769430,6972_thumb.jpg

 

Savner virkelig når han var programleder i Filmplaneten. Husker ene episoden hvor han var på Scicilia og fortalte om innspillingen av "Malena", samt fulgte i Gudfarens fotspor. Tenkte jeg skulle sende mail igjen til NRK for å høre hvor mye de denne gang skal ha for filmrullene.

Forrige gang fikk jeg beskjed om at ca 10.000 pr rull så skulle jeg få kjøpe orginalfootage. Trist at de ikke engang har planlagt noe reprise av det.

Lenke til kommentar

Nja, lyden på kino er i hvert fall vanskelig å matche.

 

Hvis man har et skikkelig hjemmekinoanlegg, bra filmrom + enorm TV/lerret, så synes jeg man fint kan matche filmopplevelsen man har på kino hjemme.

 

Men blir jo ikke det samme, ser den. Men man slipper i hvert fall de hylende jentene, folk som smatter osv.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Noen som har Apu trilogien fra Artificial Eye?

 

Er forbannet forvirret her nå, har nettopp satt i gang den første filmen som visstnok skulle være Pather Panchali. Men spilletiden stemmer ikke, og handlingen, ifølge wikipedia er lik den det beskrives som i den andre filmen, Aparajito! Noen som har en forklaring på dette? :S

Lenke til kommentar

Jeg har gitt kino helt opp, som betyr at jeg må se alle filmer lenge etter alle har anmeldt dem. Litt trasig, men en boikott skal jo svi.

 

Hvorfor har du det?

Stramt budsjett, er i sparemodus til reise. Ingen nye klær, ingen medie (CD, DVD, BD eller kino), osv. Jeg kutter ned på det som kan kuttes ned på - hadde det vært mulig å laste ned mat så hadde jeg gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som har sett My Son, My Son, What Have Ye Done ?

 

Ser at det er Lynch som har produsert den. Bra cast har den også.

Nei, men den virket veldig interessant! Skal sjekkes ut i nærmeste fremtid!

Og der var den sett. Ganske skuffende, ikke noe å anbefale i det hele tatt.

 

Åpningsscenen lovet bra, og det gjorde den neste scenen også hvor Willem Dafoe sin karakter etterliknet en dum politimann, men etter dette gikk det downhill. Rett og slett en ganske kjedelig og uengasjerende film. Den skal ha pluss for en del ålreit musikk, noe jeg liker veldig godt.

 

4/10

Endret av thesinner
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg visste hvor mye jeg har lastet ned for.. Eller nei, egentlig vil jeg ikke vite det. :p

Det er litt håpløst å tenke på. Skal man ha Corrina, Corrina av Bob Dylan så er det lettere å laste ned en discography med 34 album på enn å finne enkeltsangen. Jeg skulle ha The French Connection, men lastet heller ned en torrent med alle Best Film-oscarvinnere siden 1962. Jeg har jo ikke sett noen av de andre nedlastede filmene, men bredbåndstilkoblingen og harddisken er allerede betalt for - like greit å bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...