Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Har ikke sett Of Mice and Men, men synes at John Malcovich som Lennie virker som et snålt valg. Lennie skal jo være en stor, dum og naiv brumlebasse, mer type Anders Baasmo Christiansen, når jeg hører John Malcovich tenker jeg på en tynn fyr med geni-intellekt, altså det stikk motsatte.

 

Satt og tenkte hvilken låt som er den beste "filmlåta" noensinne etter at noen linket til Into the West her. Visste at det var en låt som jeg synes var bedre, men husker ikke hvilken. Kom på det i stad:

 

 

Og såklart, selv om jeg er veldig fan av LOTR-filmene, så er det umulig å sette Annie Lennox over Eddie Vedder. :p

 

Så Into the Wild på jobben i dag siden sangen satt fast i hodet hele dagen, fantastisk film. Husker jeg forsvant inn i den når jeg så den (på Klingenberg tror jeg), tross for at det var mange andre ting som kunne ha stjålet oppmerksomheten min fra hverdagen utenfor kinoen akkurat da. Den hadde fremdeles samme virkning selv om jeg bare tittet på den av og til mellom arbeidet. Spilte credits om og om igjen på slutten for å høre musikken. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gah.. Hamburger Hill...

 

Forferdelig dårlig dialog, konstant overspilling og tja... en generell middelmådighet hele filmen gjennom.

 

Det positive? Tja, se hvordan en krigsfilm ikke skal gjøres, samt et par OK actionsekvenser. Nå har jeg ikke sett fryktelig mye krigsfilmer, men akkurat denne må være den dårligste av de jeg har sett.

Lenke til kommentar
Så det er fullt lovlig og se den selv om jeg aldri har sett Star Trek?
Jeg har aldri sett på tidligere Star Trek, men likte filmen allikevel godt. Ga den 7/10. Forresten vil jeg nesten tro at for en som ikke har sett noe Star Trek før vil det bare være negativt å se de gamle seriene eller filmene for å "gjøre seg klar" for den nye...

Mulig jeg skjekker den ut da, må vel helst være på blu ray :)

 

1 time og 30 min til Avatar nå :D

Lenke til kommentar
Det beste valget spørs jo blant annet på dine preferanser og omgivelser.

Nå spør man vel helst her for å høre hva andre syns da?

 

Jo, men hvis du har null interesse for politikk og misliker filmer med mye dialog er jo ikke In The Loop det beste valget.

 

Gah.. Hamburger Hill...

 

Forferdelig dårlig dialog, konstant overspilling og tja... en generell middelmådighet hele filmen gjennom.

 

Je, jeg ga opp etter drøye førti minutter da de viste denne på filmkanalen i helga. Det hele blei en trasig og middels affære. Slagmarker unna "De 4 store"-Vietnamfilmene.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...