Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Kjøpte live fra xboxliveuk76 for tre timer siden. hvor lenge går det før jeg får key'en?

 

Edit: Fikk den nå :D

Siden det er så mange spørsmål som blir spurt om hvor lenge det tar å få nøkkelen og hvor man bør kjøpe, så kunne det jo være greit å nevne noen tips.

 

1. Kjøp koden i god tid før xblive går ut.

 

2. Kjøp hos de kjente websitene, xblive76uk, maximus og jasper1675, ikke bestill skrapekort i posten da disse er både dyrere, tar lengre tid og du risikerer å betale moms.

 

3. Man trenger ikke å vente med å taste inn koden.

 

4. Du kan fylle på inntil 36 mnd av gangen, dvs 3 år.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har tenkt til og kjøpe meg en Xbox 360 i forbindelse med lanseringen av det nye Halo spillet. Har sett litt på 4GB Slim utgaven, da jeg ikke har behov (tror jeg?) for noe lagring på Xbox. Men hva er ulempen med å velge denne fremmfor 250GB utgaven? Den forige Xbox`en jeg hadde spilte jeg Halo 3 på og så solgte hele greia når jeg var ferig med spillet, tipper det blir noe slik denne gang også!

Endret av mX mann
Lenke til kommentar

Har tenkt til og kjøpe meg en Xbox 360 i forbindelse med lanseringen av det nye Halo spillet. Har sett litt på 4GB Slim utgaven, da jeg ikke har behov (tror jeg?) for noe lagring på Xbox. Men hva er ulempen med å velge denne fremmfor 250GB utgaven? Den forige Xbox`en jeg hadde spilte jeg Halo 3 på og så solgte hele greia når jeg var ferig med spillet, tipper det blir noe slik denne gang også!

 

Hvis du bare skal ha den for 1 spill og selge den, hvorfor i det hele tatt spør du om du trenger 250gb? Selvsagt gjør da ikke det, det er ingen forskjell bortsett fra lagringsplass.

 

Kjenner du ingen med 360 du heller kan spille det hos? Skjønner ikke at du gidder å styre med å kjøpe og selge kun for 1 spill.

Lenke til kommentar

Angående USB Drive på 360, så er det 2 ganger 16GB som er maks, stemmer ikke det? Altså 32GB tilsammen. Eller er det 2 ganger 32?

 

Hvilke USB Drives er å anbefale?

 

Jeg har kjøpt de billigste hos lefdal, en 8gb og en 4gb. Fungerer ypperlig og passerer testen uten problemer.

 

http://www.lefdal.com/product/data/lagring/usb-minne/KING8GB/kingston-8gb-usb-minnepenn

Lenke til kommentar

Har tenkt til og kjøpe meg en Xbox 360 i forbindelse med lanseringen av det nye Halo spillet. Har sett litt på 4GB Slim utgaven, da jeg ikke har behov (tror jeg?) for noe lagring på Xbox. Men hva er ulempen med å velge denne fremmfor 250GB utgaven? Den forige Xbox`en jeg hadde spilte jeg Halo 3 på og så solgte hele greia når jeg var ferig med spillet, tipper det blir noe slik denne gang også!

 

Hvis du bare skal ha den for 1 spill og selge den, hvorfor i det hele tatt spør du om du trenger 250gb? Selvsagt gjør da ikke det, det er ingen forskjell bortsett fra lagringsplass.

 

Kjenner du ingen med 360 du heller kan spille det hos? Skjønner ikke at du gidder å styre med å kjøpe og selge kun for 1 spill.

 

Mye av grunnen er att jeg har PS3, men alikevell har spilt halo siden første utgaven på xbox. Og siden Halo spillene ikke har tatt slutt enda må man jo bare følge med. Har man muligheten til og lagre ett spill på 4Gb utgaven a?

Lenke til kommentar

Har tenkt til og kjøpe meg en Xbox 360 i forbindelse med lanseringen av det nye Halo spillet. Har sett litt på 4GB Slim utgaven, da jeg ikke har behov (tror jeg?) for noe lagring på Xbox. Men hva er ulempen med å velge denne fremmfor 250GB utgaven? Den forige Xbox`en jeg hadde spilte jeg Halo 3 på og så solgte hele greia når jeg var ferig med spillet, tipper det blir noe slik denne gang også!

 

Hvis du bare skal ha den for 1 spill og selge den, hvorfor i det hele tatt spør du om du trenger 250gb? Selvsagt gjør da ikke det, det er ingen forskjell bortsett fra lagringsplass.

 

Kjenner du ingen med 360 du heller kan spille det hos? Skjønner ikke at du gidder å styre med å kjøpe og selge kun for 1 spill.

 

Mye av grunnen er att jeg har PS3, men alikevell har spilt halo siden første utgaven på xbox. Og siden Halo spillene ikke har tatt slutt enda må man jo bare følge med. Har man muligheten til og lagre ett spill på 4Gb utgaven a?

 

Nei, du kan ikke lagre et spill på 4gb. Hvis du derimot mener lagre spill saves, selvsagt kan du det. Tror du skal holde deg til ps3 jeg, 360 er tydligvis for komplisert for deg.

Lenke til kommentar

Har tenkt til og kjøpe meg en Xbox 360 i forbindelse med lanseringen av det nye Halo spillet. Har sett litt på 4GB Slim utgaven, da jeg ikke har behov (tror jeg?) for noe lagring på Xbox. Men hva er ulempen med å velge denne fremmfor 250GB utgaven? Den forige Xbox`en jeg hadde spilte jeg Halo 3 på og så solgte hele greia når jeg var ferig med spillet, tipper det blir noe slik denne gang også!

 

Hvis du bare skal ha den for 1 spill og selge den, hvorfor i det hele tatt spør du om du trenger 250gb? Selvsagt gjør da ikke det, det er ingen forskjell bortsett fra lagringsplass.

 

Kjenner du ingen med 360 du heller kan spille det hos? Skjønner ikke at du gidder å styre med å kjøpe og selge kun for 1 spill.

 

Mye av grunnen er att jeg har PS3, men alikevell har spilt halo siden første utgaven på xbox. Og siden Halo spillene ikke har tatt slutt enda må man jo bare følge med. Har man muligheten til og lagre ett spill på 4Gb utgaven a?

 

Nei, du kan ikke lagre et spill på 4gb. Hvis du derimot mener lagre spill saves, selvsagt kan du det. Tror du skal holde deg til ps3 jeg, 360 er tydligvis for komplisert for deg.

 

Ey! Ingen grunn til å være frekk. Du må jo skjønne at man har lite peiling om en annen konsoll, enn den man har

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert blitt spurt om før, men går det ann å kjøre bildet via hdmi kabelen + lyden via komponentkabelen samtidig?

 

Kjipt å ikke få brukt annlegget pga det ikke har hdmi inn....

 

Jepp, det går fint, men enda bedre er å kjøre lyden med optisk kabel - hvis ditt anlegg klarer det?

 

Bruke en slik: (fåes sikkert billigere andre steder?)

 

http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/12361467/Official-Xbox-360-HDMI-AV-Cable/Product.html

 

Da får du like god lyd som via hdmi.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert blitt spurt om x antall ganger her fra før, men orker ikke lete i 110 sider, så fint om noen gidder gi et kort svar:

 

Har aldri hatt noe annen spillkonsoll enn PS og PS2, og der er det jo ikke snakk om mere lagring enn at et 16MB memorycard holder leenge, så hva er pointet med 4/250 gb på x-box?

Er alt som skal lagres så vanvittig mye større bare? Og hva får man lagret på en med 4gb, det er jo ikke noe sammenlignet med 250gb? :roll:

Lenke til kommentar

Dette er sikkert blitt spurt om x antall ganger her fra før, men orker ikke lete i 110 sider, så fint om noen gidder gi et kort svar:

 

Har aldri hatt noe annen spillkonsoll enn PS og PS2, og der er det jo ikke snakk om mere lagring enn at et 16MB memorycard holder leenge, så hva er pointet med 4/250 gb på x-box?

Er alt som skal lagres så vanvittig mye større bare? Og hva får man lagret på en med 4gb, det er jo ikke noe sammenlignet med 250gb? :roll:

man installerer spilla for bedre lastetider og slipper å bli tunghørt mens man spiller.

et spill tar gjerne 7gb med plass og man spiller vel aldri bare et spill?

Man laster ned demoer som kan være 1gb i størrelse.

DLC's tar noe plass også.

 

har selv 120gb på min xbox og jeg sletter hele tiden for å få plass til nye spill.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette er sikkert blitt spurt om x antall ganger her fra før, men orker ikke lete i 110 sider, så fint om noen gidder gi et kort svar:

 

Har aldri hatt noe annen spillkonsoll enn PS og PS2, og der er det jo ikke snakk om mere lagring enn at et 16MB memorycard holder leenge, så hva er pointet med 4/250 gb på x-box?

Er alt som skal lagres så vanvittig mye større bare? Og hva får man lagret på en med 4gb, det er jo ikke noe sammenlignet med 250gb? :roll:

 

I disse moderne tider har vi en kjempestor online-del som heter Xbox Live. Den har alle tilgang til, og der legges det ut drøssevis av spilldemoer og arcade-spill og alt mulig. Dette må man laste ned for å spille. Demoer er fort bort imot 1GB nedlasting fordi du egentlig laster ned hele spillet og kan kjøpe en unlock-kode for å fortsette å spille. Kan også legge vanlige spill fra CD'n over til harddisken for å slippe lange loadetider og den støyete DVD-stasjonen som suser hele tiden mens du spiller.

 

Da flyr fort gigabytene unna :) Fordelen er at du kan hente trials til stort sett alle nye spill og prøve hjemme før du kjøper spillet i butikken. Og utallige gode arcade-spill og porter av gamle spill-klassikere som Castlevania: Symphony of the Night.

 

SOTN var faktisk hovedgrunnen til at jeg kjøpte Xbox360, da det var nesten umulig å finne tak i til PS1 lengre, og på xbox live kan man bare laste det rett ned og spille, uten en eneste loade-pause.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...