Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Nå vil ikke Xboxen lese diskene. Jeg får ikke RROD og jeg får skrudd den av og på. Av en eller annen grunn nekter den bare å lese diskene? Det har ikke vært sånn tidligere. Er dette et problem som kommer til å vedvare og jeg har ikke noe annet valg enn å sende den på reparasjon? Eller skal jeg vente litt og prøve igjen?

 

Edit: Nå funket det plutselig :D

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da er det kun service som gjelder da? :(

 

Jeg pratet med broren min som bruker Xboxen mer enn meg. Han sa at han har hatt mye problemer med den i det siste. Han skrur den på også fryser bildet etter 5 min. Han skrur den på igjen og den fryser etter 10 min. Slik holder han på til det er flere timer mellom hver gang bildet fryser. Jeg skjønner ikke at han har tålmodighet til det.

Lenke til kommentar
Så da er det kun service som gjelder da? :(

 

Jeg pratet med broren min som bruker Xboxen mer enn meg. Han sa at han har hatt mye problemer med den i det siste. Han skrur den på også fryser bildet etter 5 min. Han skrur den på igjen og den fryser etter 10 min. Slik holder han på til det er flere timer mellom hver gang bildet fryser. Jeg skjønner ikke at han har tålmodighet til det.

hvis du tviler på å sende den inn, så kan jeg jo berolige deg med at det er GRATIS.

men det kan jo fort gå 14 dager. men det må jo være bedre enn å plages.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil legge til en sak om harddisk og innstallering.

 

I en av de siste topic her på microsoft siden så er det faktisk person(er) som ikke tar i bruk sin harddisk til innstallering av spill fordi de ikke visste om det.

 

Vil anbefale alle å legge inn spilla som du kjøper på dvd over til harddisk, dette forbedrer lastetidene i stort sett alle spill med få unntak.

Støyen blir 90% mindre (dette tipper jeg utifra mine ører, ikke målt med decibelmåler)

Slitasje på plate og risikoen for å få hakk i dvden hvis man skulle skubbe borti xboxen forsvinner. I visse tilfeller er ladekabelen til kontroller ille nok å få inn.

Dvd plata må fortsatt være i drevet ved spilling.

 

Dette kunne vært nevnt på første side i denne topicen.

 

Seriøst? Awesome!

Lenke til kommentar

Vet ikke om det har blitt foreslått før(Gidder ikke lese igjennom alle de 106 sidene), men jeg anbefaler at det legges til noe om "Hvordan få open NAT" i førsteposten siden det har vært mange spørsmål om det :)

 

Flott tråd btw. :thumbup:

 

Edit: Leif

Endret av Helnes
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål angående Xbox Live spilling og party play.

 

- Jeg har Xbox Live Gold, og jeg får spilt online. Fifa og Bad Company 2 er to eksempler. Jeg får spilt online der, og det går kjempe bra.

 

Men;

 

- Hvorfor får jeg ikke joinet et party\spilt med en venn. Har forsøkt dette både med Fifa og Bad Co. 2. Eksempel:

 

Jeg skal til å joine enn venn, da vi skal spille lit Fifa 10 sammen. Jeg accepter invite, og skal til å velge lage jeg vil spille som, men da fryser spillet på en måte, og en beskjed kommer opp: "The game ha runned out" (tror det var noe sånt). Det samme skjer i Bad Co 2. Jeg skal til å joine, men blir bare denied. Hvorfor skjer dette?

Kjører via trådløst nett viss det har noe å si. (Microsoft adapter)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Idag kom update'n som gjør at vi kan bruke vanlig minnepinne til å lagre stæsj på. Men hvor rask må den være? Dytta inn en minnepinne jeg har liggende, men box'en sier at den er for treig. Hva er egentlig den minste hastigheten (MB/s) man må ha for at den ikke skal klage?

Lenke til kommentar

Idag kom update'n som gjør at vi kan bruke vanlig minnepinne til å lagre stæsj på. Men hvor rask må den være? Dytta inn en minnepinne jeg har liggende, men box'en sier at den er for treig. Hva er egentlig den minste hastigheten (MB/s) man må ha for at den ikke skal klage?

jeg har bestilt en 200x pinne som har en lesehastighet på 32mb/s. får den imorra.

skal teste den da og vil gi tilbakemelding om dette gir en bedre hastighet på loading av saves.

 

32-34 er maks hastighet av hva usb 2.0 gir.

 

en standard minnepinne som man har kjøpt for lommerusk gir en lese hastighet på 5-10 mb/s som er standard.

Lenke til kommentar

Takker for svar. :) Tipper den minnepennen skal holde bra. ;)

 

Men 5 - 10 MB/s, er det kjapt nok? Eller vil det bli merkbart treigere enn HDD'en?

det er neppe kjapt nok, en billig pinne vil vel kanskje ha litt dårlig accesstid så en harddisk vil nok være bedre for gameinstalls.

Men små gamesaves skal muligens kunne loade raskere.......

 

ms harddisken spinner jo kun i 5400rpm så de er vel heller ikke blant de raskeste.

 

det er jo bare å følge med på de store sidene som omhandler xbox360 så dukker det vel opp reviews og tester.

usb vs hdd.

Lenke til kommentar

Det kan være at du eller motparten har strict/moderate NAT.

http://portforward.com

1. Velg routeren din

2. Trykk på "Xbox Live 360"

3. Følg instruksene på skjermen

Kan du gi meg et lite step-by-step guide på hvordan jeg gjør dette? Alt bare kræsjer. Funker nettet på Xbox-en, så funker ikke nettet på den stasjonære PC-en, og omvendt. Det må være noe jeg gjorde galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...