Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Regner med det? Står ikke noe spesielt spesifisert i førstepost, så. Kanskje litt unødvendig å starte ny tråd for kroppshår? Med mindre flere har interesse av det, så klart.

 

e:

Finnes forøvrig en tråd for skjegg, men ellers vet jeg ikke om noen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med leave in-balsam?

 

Jeg har nå langt hår, og har fått et litt annet forhold til tuppering.

Det vil si, at jeg ikke lenger er komfortabel med en kjemisk stinkende hårgelé, som gjør håret om til stein.

 

Jeg vil ha et produkt som gir litt hold, og som tilfører fuktighet til håret, og som "lukker" tuppene, da håret mitt er litt stritt. Så jeg vil altså unngå at det står fliser utover, og ha litt skarpere tupper.

 

Jeg har prøvd Frank Provost sin leave-in, og Redken sin Fresh Curls. Sistnevnte gir gode resultater, men jeg tror ikke det er helt det jeg trenger, da jeg må bruke mye mer av den enn anbefalt. Og ofte i tørt hår.

 

Jeg vil altså ha følgende tre egenskaper:

1. Volum

2. Fuktighet

3. Svakt hold / Samling av fliser og småhår.

 

Og vil ungå følgende tre egenskaper:

1. Klissete tekstur

2. Stinkende og usunne kjemikalier

3. Unaturlig herding av håret.

Lenke til kommentar

Går det an å diskutere kroppshår og her?

Då helst fjerning av det.

Regner med det? Står ikke noe spesielt spesifisert i førstepost, så. Kanskje litt unødvendig å starte ny tråd for kroppshår? Med mindre flere har interesse av det, så klart.

 

e:

Finnes forøvrig en tråd for skjegg, men ellers vet jeg ikke om noen.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1279229 :)

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

Det var bare det om nokon har erfaring med voksing?

For eg har _veldig_ hårete bein, og vurdere å få det fjerna på ein effektiv måte. Eg kan jo barbere, men eg veitt ikkje om eg må gjer det igjen kort tid etterpå. Og med voksing så kjem jo smerte inn i biletet. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har et problem. Jeg har veldig tykt hår, men likevel - når jeg har dusjet er det VELDIG "slapt", altså på en måte plutselig tynt etter dusjen.

Anbefalte hårsveiser?

 

Har nå halvlangt hår (ca til ørene) og går nå rundt med en kjedelig "håret litt til siden"-sveis. Gørrkjedelig. Har ingen idéer for håret i bakhodet.

 

Tips til sveis/ ny klipp?

Lenke til kommentar

Om du ikke er jente, så ser det bedre ut med naturlig mengde hår på beina enn voksede legger...

Eg er ikkje jente, eg har bare _veldig_ hårete bein, på grensa til isolasjon, og det ser mykje bedre med tynt hår/ikkje hår i det heile imo. :p

Du trenger jo ikke å velge mellom slik du har det nå og helt glatt. Funker bra å stusse med en saks, bare pass på å få det noenlunde jevnt!

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har et problem. Jeg har litt over middels tykt hår, men likevel - har veldig veldig stritt hår.

Anbefalte hårsveiser?

 

Har nå halvlangt hår (ca til ørene) og går nå rundt med en kjedelig "håret litt til siden"-sveis. Gørrkjedelig. Har ingen idéer for håret i bakhodet.

Tips til sveis/ ny klipp?

 

Skal snart klippe meg! Bump! :)

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har et problem. Jeg har litt over middels tykt hår, men likevel - har veldig veldig stritt hår.

Anbefalte hårsveiser?

 

Har nå halvlangt hår (ca til ørene) og går nå rundt med en kjedelig "håret litt til siden"-sveis. Gørrkjedelig. Har ingen idéer for håret i bakhodet.

Tips til sveis/ ny klipp?

 

Skal snart klippe meg! Bump! :)

 

Samme hårtype som meg altså, synes det er enkelt å bare dra alt bakover. La luggen vokse som bare det, og klipp det bittelitt kortere bakover, slik vil du greie å dra luggen bakover, uten at det blir for høyt. Siden du allerede har klippet det litt kortere lengre bakover du kommer, snakker bare om 1 cm elns, da vil du ikke få mye volum.

Hårprodukt til sveisen:

Prøvde Brylcreem, men den hadde alt for lite hold. Var i tillegg for skinnende og feit. Trengte noe som hadde greit hold, men som også gjorde håret shiny. Kjøpte Axe Sleek, shine pomade, anbefaler den til sleik! :p

AXE+Hair+Sleek+%26+Sophisticated.GIF

Eksempler på looks:

post-136616-0-42819700-1305066642_thumb.jpg

post-136616-0-47034200-1305066645_thumb.jpg

post-136616-0-81321800-1305066658_thumb.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...