Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Eventuelt gå til en frisør for å få det gjort, tror ikke jeg hadde turt å bruke rettetang selv når jeg hadde langt hår. Den blir jo kokvarm, redd for å svi seg, noen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

hei, jeg trenger hjelp! Jeg har naturlige krøller. Når jeg lar håret vokse blir det som en Afro, jeg vill gjerne har rett hår, men vet ikke om noe kur eller middel som kan gjøre sånn at får rett hår. Noen som vet?

 

Du kan dra til frisøren og ta antipermanent.

Lenke til kommentar

Eventuelt gå til en frisør for å få det gjort, tror ikke jeg hadde turt å bruke rettetang selv når jeg hadde langt hår. Den blir jo kokvarm, redd for å svi seg, noen?

Det gjør vondt å svi seg, men som Jason sier, man blir vant til det.

Ikke at jeg har brukt rettetang så mye (eller andre glovarme greier i nærheten av hodebunnen min), men jeg har brukt den nok til å svi både meg og andre. :p

Lenke til kommentar

Jeg skal klippe meg i morra, men er ikke helt sikker på hvordan jeg vil ha det. Nå-bilde finnes i bildetråden; og det er skrikende åpenbart at noe må gjøres. Noen idéer?

 

På den ene siden har jeg lyst til å ha litt lengde på det, så jeg ikke ser ut som en snørrvalp med piggsveis. På den annen side så har jeg lyst på en low maintenance frisyre som ikke ser helt dass ut hvis jeg skulle ikke gidde å style det en dag. Skal så klart be om tips i fra frisøren også, men tenkte å høre om noen av dere hadde noen tips.

Lenke til kommentar

Jeg skal klippe meg i morra, men er ikke helt sikker på hvordan jeg vil ha det. Nå-bilde finnes i bildetråden; og det er skrikende åpenbart at noe må gjøres. Noen idéer?

 

På den ene siden har jeg lyst til å ha litt lengde på det, så jeg ikke ser ut som en snørrvalp med piggsveis. På den annen side så har jeg lyst på en low maintenance frisyre som ikke ser helt dass ut hvis jeg skulle ikke gidde å style det en dag. Skal så klart be om tips i fra frisøren også, men tenkte å høre om noen av dere hadde noen tips.

 

Det er vanskelig å finne en frisyre som er pen uten vedlikehold. Etter å ha sett litt på bildet, ville jeg anbefalt deg å gå til frisøren og anskaffe deg en shampoo som gir mer volum, hvorav det i seg selv vil hjelpe MYE! Så ville jeg bedt om en frisyre med lugg som hviler mot en av sidene, og be om å få klipt slik at vikene blir så lite synlige som mulig (har selv problemer med merkante viker).

 

Lykke til. :thumbup:

 

EDIT: La merke til at du står med foroverbøyde skuldre og duppende hode. Det å bare dytte fram brystkassa, senke og dra skuldrene bakover, gå mer rakt i ryggen og heve hodet vil hjelpe deg en god del! Ville anbefalt deg å fokusere på det framover.

Endret av Christian B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt poeng det du sier om volum der. Jeg eier jo ikke volum, men er så heldig (:wallbash:) at håret vokser i bredden, slik at hvis jeg klipper det kort må jeg enten dynge det ned med flere kilo voks, klippe meg en gang hver 14. dag eller finne meg i å se ut som en sopp. Når håret er så langt som det er nå legger deg seg jo så klart ned på grunn av vekten, men godt mulig litt volum på toppen vil kunne motvirke "soppeffekten" en smule også under vekst.

 

Vikene mine plager meg ikke stort, faktisk (jeg liker å tro at det får meg til å virke distingvert ;) ), men en frisyre med lugg ville vel uansett ikke vært å forakte. Skal ha det i bakhodet.

 

Takk for input!

 

edit: ahh, holdningen ja! :D Jo takk, det har min mor også sagt i alle år! :p Jeg pleier å være det bevisst, men tidlig på morgenen er det ikke alltid like lett. ;)

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med lite volum, men HH Simonsen Mud Wax og shampoo kun annehver dag på det meste, har ført til at håret har fått mer volum. Med volumshampoo tror jeg det blir veldig bra.

 

Hehe, ja, alltid like morsomt å få bemerkelser på holdningen! Har etter mange år endelig greid å bygge opp en holdning som er rimelig bra, men det trenger mye trening og arbeid til.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke la den katastrofen stå som siste ord. Legger ut bilder av resultatet:

 

post-88431-0-44995100-1301514962_thumb.jpg

 

post-88431-0-34478700-1301514970_thumb.jpg

 

Frisøren var veldig hjelpsom og det virket som om ho visste hva ho snakka om i hvert fall. Dette resultatet er mer hennes fortjeneste enn min for å være ærlig; vi drøftet, hun klippet og jeg godkjente. Skulle prøve denne i et par dager og se hvordan den er å jobbe med, så kunne vi alltids justere litt i etterkant hvis nødvendig.

 

Foreløpig er jeg greit fornøyd. Så får vi se hvordan den er å jobbe med, og hvordan den blir etter hvert som håret vokser.

Lenke til kommentar

^ This! Sier ikke at du skal se ut som en japansk manga, men bare rufse det litt til og muligens trekke det til siden.

 

EDIT: og personlig synes jeg det ser mer useriøst ut med en som ikke har fikset håret sitt. ;)

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Det jeg har pleid å gjøre tidligere er å ha i litt voks/paste for å gi det litt struktur. Det på bildet der er det frisøren som har gjort, men jeg kan nok sikkert "ta i" litt mer selv.

 

Som sagt, jeg prøver litt forskjellig. Hvis jeg vil plage madammen litt, så kan jeg klaske til med en real sideskill. ;) Da blir ho nok så fornøyd atte. :p

Lenke til kommentar

Det jeg har pleid å gjøre tidligere er å ha i litt voks/paste for å gi det litt struktur. Det på bildet der er det frisøren som har gjort, men jeg kan nok sikkert "ta i" litt mer selv.

Som sagt, jeg prøver litt forskjellig. Hvis jeg vil plage madammen litt, så kan jeg klaske til med en real sideskill. ;) Da blir ho nok så fornøyd atte. :p

moar5.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...