Gå til innhold

Svar på hvordan man blir moderator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting, som ikke har noe med at jeg vil bli moderator å gjøre, men allikevel:

Hvorfor 18-års regelen? Ikke alle er CS-spillende fjortisser som ikke kan skrive eller oppføre seg. Mange oppfører seg faktisk så bra at alder ikke skulle være noen hindring, og at forumet faktisk kan gå glipp av en bunke gode moderatorer på den måten.

 

 

Hehe, Nordoelum ble jo moderator han ;)

Lenke til kommentar

Det er en grunn til 18 års grensen vi har satt. En moderator er en bruker som i ett har fått et ansvar på forumet og det handlinger ikke bare om å oppføre seg, men også å kunne ta konskvensene av en handling, ikke alle ting man kan stå ansvarlig for når man er under 18. Slik jeg har skjønt det :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Bare et spørsmål, tar dere hva slags advarsel til betraktning?

6975381[/snapback]

Ja, det blir en skjønnsvurdering av antall, alvorlighetsgrad, gjentagelser, om man fikk den like etter registrering eller etter lang fartstid, om man lærer av sine feil eller ikke, osv.

6975594[/snapback]

 

Okai. Da er det fortsatt håp. :p

6984218[/snapback]

 

Kliner til da, og anbefaler Marley som moderator. Dette fordi han er genuint stabil, godhjertet og rettferdig....eee og i tillegg er han pappagutt :p

Lenke til kommentar

En av de store grunnene til at jeg ble spillmoderator, den gangen man hadde lokale moderatorer, var de informerende trådene mine. Jeg hadde på den tiden tre stickys i spill-delen av forumet, som jo er en del og sier sitt. To av disse stickyene var også veldig omfattende. Foruten dette ble det jo lagt vekt på mitt store egasjement, høye aktivitet, saklige innlegg etc.

 

Det er forøvrig også viktig å virke moden. Brukere som virker kranglete og umodne synes nå hvertfall jeg kan virke litt uegnet til å være moderator. Dette gjenspesiles jo også når man ser på hvordan de fleste moderatorene oppførte seg på forumet før de ble moderatorer.

 

Noe man også såklart vektlegger er et relativt rent rulleblad. Såklart gjør det ikke noe om man fikk en ubetydelig advarsel tidlig etter man registrerte seg. Som en advarsel for ulovlig bump eller andre småting. Om du derimot har advarsler for personangrep, gjentatte advarsler for brudd på en bestemt retningslinje eller lignende får du neppe noen moderatorstilling med det første.

 

Så om dere har lyst til å bli moderatorer kreves det ikke noe særlig mer enn vanlig folkeskikk, grei aktivitet på forumet, og en god porsjon behjelpelighet. Da blir du som regel lagt merke til, og vil sannsynligvis bli nevnt/foreslått når forumstyret ser etter flere moderatorer.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at, Snorre har sagt det meste om hva som trengst for å bli moderator, og om dere oppfører dere pent og viser kunnskap så kanskje du blir en moderator på dette forumet en dag :) Jeg ble admin ut av intet og alt jeg gjode var å vise karakter på mine poster og hjelpe andre på best mulig måte, det som du må gjøre er å sette pris på moderatorene og ha et ønske om å gjøre dette forumet enda bedre, enn hva vi er per i dag! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva er forventet "arbeidstid" som moderator. Er det slik at dette er en heldagsjobb, eller kan man kombinere dette med jobb/skole?

 

Kunne kanskje vært en ide og utvidet første post med litt mer info om dette?

7704634[/snapback]

Som moderator kommer du nokså garantert å bruke litt mer tid på forumet, på grunn av moderering osv. Jeg ville tro at man kan bruke så mye tid man vil, så lenge man faktisk modererer en del. Jeg er selv ikke den moderatoren som modererer mest. Forøvrig skal det nevnes at jeg fint greier å kombinere videregående skole og moderator-"jobben". Så det skulle ikke være noe problem tror jeg,

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Er det noen krav om aktivitet på forumet som moderator? I og med at den ene ikke har vært aktiv siden oktober 2006 ;)

7921704[/snapback]

Man velger selv hvor mye man er på forumet som moderator, det er ingen tvang, men vi setter pris på aktivitet hos våre moderatorer. Anette_ skal ikke bli belastet grunnet liten tilgang på nett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den listen er litt feil, da den også inneholder medarbeidere med modfunksjoner. Dette er ikke moderatorer, men medarbeidere som trenger ekstra funksjoner i lys av sitt arbeid.

 

Vi har 32 brukermoderatorer, 7 moderatorer og 9 medlemmer av forumstyret. I tillegg har vi en del som administratorer. Dette er alt fra redaktører til de som jobber i drift.

 

Her er en oversikt pr. dags dato;

 

Forumstyret

 

Aalton

Dotten

Henrik Salthe

kilogram

Mafo

Opus

Simen1

TST

Ueland

 

 

Moderatorer (De som modererer men også har tilknytting til nettverket):

 

Aasgaard

Aetius

enden

jankee

kennethdammyr

knut

wh1te

 

 

Brukermoderatorer (Brukere med utvidete rettigheter)

 

adawen

Afseth

agvg

Alastor

am3k

arehei

ATWindsor

blacktower

b-real

cun

Darkness|

DesertGlow

Dinsdale

el-asso

jarmo

JohndoeMAKT

macfjott

Nordoelum

Orresnei

Oysfaerg

Patience

Pingla

Psilocybe

Remerser

Rikky

Robbiedeluxe

siDDis

SnowDog_

TCi

tom waits for alice

ttt

^thomas^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som brukermoderator vil man få modereringsmuligheter på hele forumet. Vi har kun globale moderatorer. Men man velger selv hvor man vil moderere. Når vi utnevner moderator så anser vi vedkommende som skikket til å kunne foreta moderering over hele linja :)

 

Det blir selvfølgelig til at man hovedsakelig moderer der man er mest aktiv på forumet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...