Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

De første sifrene i produktnumret forteller størrelsen på skjermen. L204WT betyr 20 tommer. L1204WT betyr altså 120 tommer. Det høres rett og slett ut som expert har tatt en spansk en og puttet inn et tall for å få et annet produktnummer.

7140180[/snapback]

Vet du forresten hvor det uttrykket stammer fra og i hvilken sammenheng det ble brukt?

Hadde du visst det hadde du neppe brukt det sånn som nå ;)

 

Men denne skjermen ser ut til å være et godt alternativ til Dell E207WFP.

Mulig det likegodt blir denne istedet for den for min del, men har litt lyst til å se om Dell-skjermen er noe bra også før jeg evt handler inn denne :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De første sifrene i produktnumret forteller størrelsen på skjermen. L204WT betyr 20 tommer. L1204WT betyr altså 120 tommer. Det høres rett og slett ut som expert har tatt en spansk en og puttet inn et tall for å få et annet produktnummer.

7140180[/snapback]

Vet du forresten hvor det uttrykket stammer fra og i hvilken sammenheng det ble brukt?

Hadde du visst det hadde du neppe brukt det sånn som nå ;)

 

OK, opplys oss da glupe hode.

Lenke til kommentar
De har enda 2stk på alnabru;)

7144491[/snapback]

 

Bekreftes.

 

Jeg kjøpte min LG204WT på Expert på Alnabru i går klokken ca. 16:30 - da hadde de 3 stykker, og 2 igjen idet jeg dro. ;)

Om de 2 inkluderer den ene demoskjermen de har ute i butikken vet jeg ikke.

 

 

Og for å støtte opp om det som har blitt sagt om denne skjermen:

 

Jeg hadde store forventninger til denne.. har researchet i mange uker før valget falt på denne, og jeg har ventet leeenge på at den skulle bli tilgjengelig i butikkene, uten hell... Så det var rett og slett hjelpsomme mennesker i denne forumtråden som gjorde at jeg kunne få skjermen hjem før jul. Dvs denne tråden, og Experts leverandøravtale med LG. Kudos. ;)

 

Dette er den beste skjermen på markedet for den som vil ha mest mulig opplevelse uten å blakke seg helt.

Skjermen jeg fikk med meg hjem var hvertfall helt sheriff:

 

- Ubetydelig baklys. Jeg har plain sort desktop og kan såvidt skimte litt baklys langs øverste kant av skjermen, og langs panelene midt på skjermen (to felter midt på skjermen som ved helt sort skjermbilde er litt lysere enn resten). Mulig man kan fjerne det helt med å leke litt med Brightness-innstillingene - jeg har ikke giddet å bry meg om det.

- Knivskarp kontrast. Sort er virkelig sort, og alle kanter, konturer og farger er klare og tydelige.

- Null etterslep. Testet spill (Titan Quest, World of Warcraft, F.E.A.R., Prey, Just Cause og Company of Heroes) og filmer (DivX og DvD) uten å se noe skygger eller etterslep i det hele tatt. Jeg tror kanskje jeg så noe etterslep i Just Cause, men det kan også ha vært innbilning siden jeg konsentrerte så hardt på å se etter det. :p

- Stødig stand. Jepp, helt riktig.. jeg plugga byggesettet sammen og den står støtt som et fjell. Vet ikke hva som gjør at noen opplever denne foten som ustø, men jeg har i alle fall ingen problemer med den. Trykket det hele sammen (litt hardt) til jeg hørte et høyt klikk, og dermed var den helt stabil.

- Tydelig merkede knapper. Joda, knappene er riktignok på baksiden av skjermen, men de er godt merket med symboler på fremsiden av skjermen, så det er overhodet ikke et problem.

 

Også prisen da.. har fremdeles litt vanskelig for å forstå hvordan de kan levere en skjerm med så høy standard til denne lave prisen.

2.999,- på Expert.

 

Det eneste som trekker noe ned er at saken ikke har Pivot (kan ikke vris horisontalt, bare vertikalt), og at den bruker litt lang tid på å starte opp fra hvilemodus (altså når du starter PCen, eller når du har vært borte fra maskinen så lenge at skjermen har gått i strømspare-modus).

 

 

Alt i alt en HELT perfekt skjerm til mitt bruk - spill, spill, film, og spill. Tviler sterkt på at jeg kunne klart å få en bedre skjerm om jeg hadde brukt aldri så mye mer penger på en dyrere modell. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med disse skjermene..men jeg har et stort problem...Når jeg kjører begge skjermene i Dual Display..enten det er i dualview eller clone..Så er hovedskjermens kontrast,farge nivå altfor forskjellig i forhold til den andre skjermen min..jeg har prøvd med å resette kontrast,farge nivå..og begynne fra begynnelsen men ikke søren om jeg får det til..den andre skjermen viser kontrast,farge og hvit farge nivå som jeg er fornøyd med men hovedskjermen har liksom et skittent hvit nivå..jeg prøvde med å laste ned "Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP" men den funker selvsagt ikke på X64...noen som har noe andre tips til andre programmer som kan brukes på Dual Display for å kunne stille inn kontrast,farge og hvit fargen så begge skjermene blir så identisk så mulig? at det kan bli helt identisk er umulig...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
@Scortech

 

Prøvd å bytte om skjermene?

7150356[/snapback]

 

Bytte om på skjermene? sånn at hovedskjermen blir skjerm2 og skjerm2 blir skjerm1? tror ikke det vil løse noe..da vil jo skjerm2 bli den skjermen jeg har problemet med..med andre ord problemer forsvinner jo ikke av å gjøre det.. :(

 

Ligger ved et bildet så dere kan se selv..

Som dere kan se så er "hvit fargen" på høyre skjerm betydelig klarere og renere enn "hvit fargen" på venstre bildet...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Prøv å skifte skjermene, slik at den som er tilkoblet utgang #1 nå er koblet til utgang #2, etc. Bytt altså koblingene, for å sjekke om det er forskjell på utgangene. Den absolutte testen du kan utføre, er faktisk å gå inn i BIOS og sammenlikne skjermene her. Dette fordi du da tar problemet før eventuelle drivere, operativsystem, programmer etc. har fått sjansen til å "jokke" med farger. Etter test, bytt skjermer og gå inn i BIOS igjen. Dersom resultatet framdeles er slik at den samme skjerm er svakere/annen tone enn den andre, da er det skjermen. I så fall må du justere selve skjermene slik at de begge møter hverandre. Egentlig burde ikke det være så problematisk, ettersom LCD skjermer idag er forferdelig stillt inn fra standard uansett - noen er jo praktisk talt små supernovaer :)

 

Det en kan begynne å lure på, er om skjermene har forskjellige baklys. Men, et problem av gangen.

 

Jeg har faktisk sett dette hos en bekjent, han har nøyaktig samme LCD skjermer som jeg har men likevel er den ene skjermen alltid av en litt annen tone enn den andre. Dette kan justeres. Til sammenlikning er begge mine skjermer 100%, selv om den ene har gått 1000 timer mer.

 

EDIT: Skrivefeil.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Prøv å skifte skjermene, slik at den som er tilkoblet utgang #1 nå er koblet til utgang #2, etc. Bytt altså koblingene, for å sjekke om det er forskjell på utgangene. Den absolutte testen du kan utføre, er faktisk å gå inn i BIOS og sammenlikne skjermene her. Dette fordi du da tar problemet før eventuelle drivere, operativsystem, programmer etc

 

Ja bytte skjermene,altså tilkoblingen..skader selvsagt ikke å prøve det..er ikke helt med deg når du sier biosen..snakker du om biosen man går inn på når maskinen starter opp?.. ja jeg har vært der inne før..men hvis det er den biosen du snakker om..hva skal/kan jeg gjøre der da? altså for skjermen sin del altså..

 

Ingen av skjermen som jeg har, har noen pixel feil i...pixel feil fri :thumbup:

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Jepp, tror vi snakker om det samme. BIOS = oppsett for harddisker, CPU, RAM etc. Du trenger ikke å gjøre noe for skjermenes del, det er faktisk bare snakk om å få et bilde fyllt med en farge og litt tekst, slik at du SER om det er forskjell på skjermene. Begge skjermer må resettes pga farger og fargetemperatur, men regner med du kan dette.

 

Poenget med BIOS er er feilsøking - du utelukker OS og drivere. Det eneste som kan gjøre at skjermene dine viser forskjellig tone/farge er da : skjermene selv, eller skjermutgangene. Det tar deg 1 minutt å gjøre, og trolig mindre arbeid enn det har tatt deg å poste ;)

Lenke til kommentar

til siden for hardware.no siden så er det rutete bakgrunn..jeg kan ikke se det på hovedkskjermen min....jeg må ta ta internett siden over til den andre skjermen..hehe..tragisk...må absolutt være noe kødd med den ene skjermen min...ikke det at skjermene er dårlig for det..men råtten eple finner man i alle slags hardware.hehe.synd at jeg måtte få det råtne eple.hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...