Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan vil denne skjermen være til jobbruk? (I første rekke office-programmer). Tenker på å kjøpe en billig skjerm å ha på kontoret.

 

Den slitne laptopen vi har på jobben har maks oppløsning langt under 1600x1050, vil den kunne sende signaler for å benytte 1600x1050?? Eller vil den kun sende signaler opp mot oppløsning på standardskjermen? (Beklager hvis dette oppfattes som et dumt spørsmål!)

Lenke til kommentar

Cav: Oppløsningen på denne skjermen er 1680x1050. Jeg regner med det er det samme på den bærbare maskina di.

 

En bærbar PC kan normalt sende ut mye høyere oppløsning på den eksterne skjermen enn på den interne hvis man vil det. Den 2 år gamle bærbare jeg sitter og skriver på nå har 1600x1200 på den innebygde skjermen og kan ha inntil 2048x1536 på en ekstern skjerm. Dette er med analog skjermutgang. Med DVI begrenser nok oppløsninga på de fleste bærbare seg til 1920x1200 siden det er maks for single link DVI (dual link tror jeg er uvanlig på bærbare, men hvis det finnes så blir maksoppløsningen 2560x1600 på den eksterne skjermen)

Lenke til kommentar
Cav: Oppløsningen på denne skjermen er 1680x1050. Jeg regner med det er det samme på den bærbare maskina di.

 

En bærbar PC kan normalt sende ut mye høyere oppløsning på den eksterne skjermen enn på den interne hvis man vil det. Den 2 år gamle bærbare jeg sitter og skriver på nå har 1600x1200 på den innebygde skjermen og kan ha inntil 2048x1536 på en ekstern skjerm. Dette er med analog skjermutgang. Med DVI begrenser nok oppløsninga på de fleste bærbare seg til 1920x1200 siden det er maks for single link DVI (dual link tror jeg er uvanlig på bærbare, men hvis det finnes så blir maksoppløsningen 2560x1600 på den eksterne skjermen)

6993951[/snapback]

 

Takk!

Lenke til kommentar
Cav: Oppløsningen på denne skjermen er 1680x1050. Jeg regner med det er det samme på den bærbare maskina di.

 

En bærbar PC kan normalt sende ut mye høyere oppløsning på den eksterne skjermen enn på den interne hvis man vil det. Den 2 år gamle bærbare jeg sitter og skriver på nå har 1600x1200 på den innebygde skjermen og kan ha inntil 2048x1536 på en ekstern skjerm. Dette er med analog skjermutgang. Med DVI begrenser nok oppløsninga på de fleste bærbare seg til 1920x1200 siden det er maks for single link DVI (dual link tror jeg er uvanlig på bærbare, men hvis det finnes så blir maksoppløsningen 2560x1600 på den eksterne skjermen)

6993951[/snapback]

 

min thinkpad z61t har høyste oppløsning 1680*1050 på ekstern skjerm med intel sitt integrerte 945gm eller hva det er så pass på :p men har du skjermkort fra ati, nvidia eller en annen produsent så får du en del høyere oppløsning på skjermen. Aner ikke hvordan det er med gamle maskiner, men det er lett å finne ut i instillinger for skjerm hva du kan sette den sekundære skjermen til

Lenke til kommentar
Cav: Oppløsningen på denne skjermen er 1680x1050. Jeg regner med det er det samme på den bærbare maskina di.

 

En bærbar PC kan normalt sende ut mye høyere oppløsning på den eksterne skjermen enn på den interne hvis man vil det. Den 2 år gamle bærbare jeg sitter og skriver på nå har 1600x1200 på den innebygde skjermen og kan ha inntil 2048x1536 på en ekstern skjerm. Dette er med analog skjermutgang. Med DVI begrenser nok oppløsninga på de fleste bærbare seg til 1920x1200 siden det er maks for single link DVI (dual link tror jeg er uvanlig på bærbare, men hvis det finnes så blir maksoppløsningen 2560x1600 på den eksterne skjermen)

6993951[/snapback]

 

min thinkpad z61t har høyste oppløsning 1680*1050 på ekstern skjerm med intel sitt integrerte 945gm eller hva det er så pass på :p men har du skjermkort fra ati, nvidia eller en annen produsent så får du en del høyere oppløsning på skjermen. Aner ikke hvordan det er med gamle maskiner, men det er lett å finne ut i instillinger for skjerm hva du kan sette den sekundære skjermen til

6994905[/snapback]

 

Jobb-PC'en er en IBM ThinkPad T43. (Vil den kunne utnytte full oppløsning?)

 

EDIT: Fant det ut selv. Maks oppløsning på ekstern skjerm er 2048x1536.

 

Takk for all hjelp.

Endret av Cav
Lenke til kommentar
Ok, leveringsstatus på den skjermen på Netshop ble skjøvet tilbake til 6. oktober. Tror nok det blir en tur på Expert på Gjøvik i morgen ja.

6968271[/snapback]

 

 

Slapp av skal prøve så godt å få den inn jeg :)

Jobber der selv :)

 

:tease:

6983329[/snapback]

Var innom på lørdag, pratet med Per Helge, i følge ham var det utsolgt på hovedlageret :/

Men hvis du klarer det er du helten! PM meg hvis så skjer ;)

6985115[/snapback]

 

 

Hei

 

Vi fikk inn en annen skjerm i går, 3stk av denne typen.

Samsung SyncMaster 205BW - Widescreen Monitor

 

Veldig ren og pen å se på. :D

post-40443-1159959510_thumb.jpg

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

har sniffa etter skjermer de siste dagene. Denne skjermen virka ganske interesant. spesielt mtp pris og specs. Og hva dere sier her, så virker det som en fin skjerm. Lønning om en uke. tror jeg må ringe til samtlige expert-forhandlere i Oslo. Tviler på at jeg orker å vente på at nettbutikkene skal få den inn :p

Lenke til kommentar
har sniffa etter skjermer de siste dagene. Denne skjermen virka ganske interesant. spesielt mtp pris og specs. Og hva dere sier her, så virker det som en fin skjerm. Lønning om en uke. tror jeg må ringe til samtlige expert-forhandlere i Oslo. Tviler på at jeg orker å vente på at nettbutikkene skal få den inn :p

6999496[/snapback]

 

Expert Storo og Majorstua skal ha en hver ennå. Min erfaring etter en knapp uke er at skjermen er god! utrolig bra kontrast, bra lysstyrke og null etterslep! :)

Lenke til kommentar

Etter mye om og men har vel jeg kommet frem til LG 204WT jeg også. Liker prisen og ser det er mye god omtale av den. Jeg vurderer også en 22" da dette vil være nærmest høyden på min nåværende skjerm som er en 19" CRT, men da blir jo prisen et problem igjen. Så jeg lurer egentlig bare på hvor stor forskjell det blir i høyden. Gjerne et dumt spm, men kan de som har den gi meg høyden(uten fot, i cm) på selve skjermen(synlig)?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...