Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

kjedelig. Jeg er nok veldig kresen

 

Kresen..ville kalt det overdreven pirkete..selve skjerm rammen på 204WT er slank og har en behagelig linje overall i rammen..eneste minusen med skjermen i mine øyne er foten..den er stor og glorete..men det er alt som jeg har og sette foten på..for å si det sånn..

 

mulig jeg er dum eller noe ,men jeg har kjøpt denne skjermen og når jeg skal starte bf2 så kommer bf logon oppp så blir skjermen svart og den går tilbake til windows...Bruker dvi kabelen. Har prøvd på 2 pcer. Har installert driver til skjermen. Hva skal jeg gjøre ?

 

Opplever lignende ting selv..men så snart jeg har lagt et spill eller program i listen til DAP (Data Execution Prevention) høyre klikk på min datamaskin,Advanced,under Performance så klikker du på settings knappen,kommer fram en dialogboks som heter Performance Options,og til slutt klikk på Data Execution Prevention og bruk "turn on DEP for all programs.....you get the point..good luck..Hope this helps

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned demoen til Titan Quest men demoen jeg lastet ned var så buggy at jeg kom ikke så langt ut i spillet at jeg fikk testet det. det som var buggy var det at teksten i spillet der stod det bare notag som skrift..og etter en stund så krasjet demoen.men jeg har ikke opplevd lignende i andre spill som jeg har prøvd........

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
fikk til bf2 etter en reinstallasjon :) Men noen råd for å få kjørt bf2 i full oppløsning?  I video options så får jeg maks 1400x1050...

6983226[/snapback]

 

Jepp..skriv dette "+widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050"

 

Altså høyre klikk på BF2 iconet,Properties,og der som det står target så skal det stå sånn som følgende:

 

"C:\Games\Battlefield 2\BF2.exe" +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050"

 

Legg merket til at jeg har innstallert BF2 i games katalogen..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
WD= wide sceen ja:)

Ok så man må såppas opp i pris?

Vurderte en samsung 19" til 2200kr, men den har maxoppløsning på 1400x900 er det forlite?

6983816[/snapback]

 

Spørs om du er villig å gå ned i høyde oppløsning (900 mot 1024 17"-19" ikke WS). 20" WS har fysisk samme høyde som 17" vanlig. Jeg er for hver dag som går mer og mer fornøyd med min LG 204WT.

 

Generelt sett har de "gamle" TN panelene 6bits panel + 2 bit ved dithering som fører til at det var rimmelig dårlig farge gjengivelse på de, anbefaler denne Lg, tross alt er jo ikke skjerm noe man skifter ofte.

 

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Spørs om du er villig å gå ned i høyde oppløsning (900 mot 1024 17"-19" ikke WS). 20" WS har fysisk samme høyde som 17" vanlig. Jeg er for hver dag som går mer og mer fornøyd med min LG 204WT.

 

Generelt sett har de "gamle" TN panelene 6bits panel + 2 bit ved dithering som fører til at det var rimmelig dårlig farge gjengivelse på de, anbefaler denne Lg, tross alt er jo ikke skjerm noe man skifter ofte.

 

 

staljin

6983853[/snapback]

 

Jeg trodde alle TN-panelene var 6-bit jeg.

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar
Jeg trodde alle TN-panelene var 6-bit jeg.

6984167[/snapback]

 

Jo, men ikke nå lengre, det samme gjelder den nye 22" serien til Samsung, Viewsonic og Benq(jeg vet om) Fargene på min skjermen er kjempe fine nå etter litt tukling med gamma og slikt, eneste er at fargene er ganske intensive, men det fikser jeg sikkert etter hvert.

 

staljin

Lenke til kommentar
fikk til bf2 etter en reinstallasjon :) Men noen råd for å få kjørt bf2 i full oppløsning?  I video options så får jeg maks 1400x1050...

6983226[/snapback]

 

Jepp..skriv dette "+widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050"

 

Altså høyre klikk på BF2 iconet,Properties,og der som det står target så skal det stå sånn som følgende:

 

"C:\Games\Battlefield 2\BF2.exe" +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050"

 

Legg merket til at jeg har innstallert BF2 i games katalogen..

6983301[/snapback]

 

har gjort dette..men i options på bf2 så står det 1400x1050@60hrz. På menyen på selve lg skjermen står det 1680x1050 når jeg spiller.

Lenke til kommentar
har gjort dette..men i options på bf2 så står det 1400x1050@60hrz. På menyen på selve lg skjermen står det 1680x1050 når jeg spiller

 

Hos meg står det 1280*1024...enkleste måten og finne det ut på er å ta screenshot så ser du hvilket oppløsning du bruker...

 

Når jeg tar screenshot så er bildet på 1680*1050 :thumbup:

 

er det en 20" eller 19" du har?? må spørre

 

Jeg kjørte BF2 igjennom xfire inatt og merket at bildet i BF2 var strekt over hele skjermen. Kunne se at bildet ikke var helt som det skulle være..tok et screenshot da og merket at oppløsningen i spillet var på 1280*1024 men bildet var strekt..

Lå da inn kommandoen i Xfire som jeg har beskrevet over og bildet ble da 1680*1050 :yes:

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Ok, leveringsstatus på den skjermen på Netshop ble skjøvet tilbake til 6. oktober. Tror nok det blir en tur på Expert på Gjøvik i morgen ja.

6968271[/snapback]

 

 

Slapp av skal prøve så godt å få den inn jeg :)

Jobber der selv :)

 

:tease:

6983329[/snapback]

Var innom på lørdag, pratet med Per Helge, i følge ham var det utsolgt på hovedlageret :/

Men hvis du klarer det er du helten! PM meg hvis så skjer ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt denne skjermen nå...kjøpte den hos Expert på Sluppen i Trondheim. De hadde igjen 3 stk etter denne =) Ellers har de den og på Expert på Tiller i Trondheim (jeg sendte mail til alle expertene i trondheim ;) )

 

Er foreløpig svært godt fornøyd, men siden dette er min første lcd har jeg bare en gammel crt å sammenligne med...og forskjellen er rimelig stor =) Veldig god lysstyrke og kontrastforhold, mørke detaljer i spill og film er veldig tydelige. Har så godt som null backlightbleeding.

 

Legger med et par bilder, men de er tatt med mobil, så de er ikke så veldig tydelige....men du ser hvertfall forskjellen fra den gamle skjermen =)

 

post-19626-1159893960_thumb.jpg

post-19626-1159893985_thumb.jpg

post-19626-1159893975_thumb.jpg

Endret av Mongster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...