Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Var innom Expert på Vestkanten i Loddefjord/Bergen Vest butikken da jeg fikk øye på en LG flatskjerm 20" Wide. Sto ingeting på den på framsiden, men etteren kort inspeksjon av baksiden av skjermen finner jeg ut at det er snakk om LG204WT-SF og pris, jo den er veldig hyggelig (Expert for å være) 2999, så jeg slo til (de har 4 igjen på lager) og her er en del bilder til dere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har hatt en 19" Benq CRT så jeg kan vel ikke si så mye "faglig" om skjermen. Den er lyssterk, har god kontrast, teksten er lett leselig, liker ikke de meny knappene bak (vanskelig å herske med), fargemessig ikke så veldig stor forskjell fra den CRT jeg hadde, foten virker ikke akkurat kjempe solid.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oioioi, *missunnelig*

 

Sitter å vurderer om det blir denne eller samsung sin 22" ved neste lønning. Frister med 22" men er det verdt den extra prisen?

 

Foten er vel ett lite ankepunkt med denne skjermen har jeg lest, litt "jalla" eller noe sånnt. men det er jo igrunn en rimelig skjerm da...

 

Ser frem til mere test\inntrykk ;)

 

Edit: Hadde tenkt å spørre om hva som var forskjellen på SF og BF men fant ut at det var fargen... (SF-silver BF-black)

 

Fortell hordan du oppfatter den dynamiske kontrast greiene. er skiftinga treg?

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Expert selger en del utstyr fra LG, TV, vaskemaskin osv. så jeg vil nok tro at de har en spesial avtale med LG, ja. Og skjermen, den er kjempe fin den. Det er litt baklyslekasje i toppen av skjermen, men det er ikke plagsom, og ja svart farge er skikkeli SVART. sRGB fungerer fint og det er flere modus med f Engine:

 

Froskjell mellom normal og movie modus med f engine (normal til høyre):

 

 

 

Movie modus har høyeste lys/kontrast og er nesten plagsom høy kontrast ved vanlig bruk av PC (surfing), men den er super når man ser på en film.

 

Rød farge er litt sterk, men ikke plagsom sterk. Noen som har tips ang. kalibrering av skjermen, dog ved bruk av sRGB en har ikke mulighet å justere fargene/kontrast

 

f Engine kan ikke kombineres med sRGB

 

Skjermen er litt treg ved oppstart dog mitt ASRock 939Dual S-ATA2 er kjent for å være kjapp "booter" , så jeg får ikke se noe av boot bildet.

 

Skifting mellom forskjellige f Engine moduser går kjempe kjapt, dog jeg HATER det at stryringsknappene er bak skjermen, en vet aldri hvilken knapp en treffer.

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Hei,

 

Joda, jeg er fortsatt fornøyd tatt med i betraktning at det er TN panel denne skjermen bruker. Jeg har nå funnet en til feil i tillegg til litt dårlig (men ikke plagsom dårlig) fargegjengivelse og det er nemlig at i litt lys/mørke omgivelse, som f. eks i hule i Titan Quest når du går mot lysere delen av hule så legger en merke til at nedre 60% av skjermen er en nyanse mørkere enn den øvre 40% av skjermen.

 

Det er så vidt merkbar men det blir litt plagsom når du vet om det, akkuratt som om nedre delen av skjermen har litte granne lavere gamma enn den øvre og det henger sikkert med baklys/kontrast siden det er antydning til baklyslekasje i toppen av skjermen.

 

Uff, det var vanskelig å forklare. Det å ta bildet hjelper ikke siden jeg har ikke så kjempe god kamera som klarer å fange det. Kan kansje prøve det i morgen og prøve å få den gamma forskjell tydeligere fram med Photoshop.

 

Eller er svart farge SKIKKELIG SVART. Ettersleip har jeg ikke merket noe av.

 

Hilsen

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
vel denne lg skjermen skal være en av de beste 20"wide til gaming. så det kommer jo ann på hva du prioriterer. samsungs 22" syns jeg er veldig fristende også...

6950143[/snapback]

 

Ja, hva er det en prioriterer egentlig. (S) IPS panel med bra respons og kontrast. Jeg har nå lest reviews i to dager og kommet til konklusjonen at en ikke kommer til å finne en perfekt LCD skjerm. Ting var så mye enklere før. :)

Lenke til kommentar
Ja, hva er det en prioriterer egentlig. (S) IPS panel med bra respons og kontrast. Jeg har nå lest reviews i to dager og kommet til konklusjonen at en ikke kommer til å finne en perfekt LCD skjerm. Ting var så mye enklere før. :)

6951311[/snapback]

 

Helt enig, det er ikke godt å ha så veldig stor utvalg, heller. Leste i et eller annet forum at LG/Philips har en helt ny og kjempe spennende (AS) IPS panel på veien, kommer vel seint til høst eller tidlig på vinteren. Det skal visst være en sånn uber panel.

 

hiseln

staljin

Lenke til kommentar
Generelt sett har skjermen ganske kald farge til og med sRGB hjelper ikke så veldig mye, det blir kaldt uansett.

 

Her er bilden av den gamma forskjel jeg snakket om, litt forsterket med Photoshop, men det omtrent slik det ser ut, kun når en beveger seg i spillet.

 

 

 

 

staljin

6956046[/snapback]

 

 

Gå inn i menyen og justér blå ned noen hakk - det pleier å hjelpe... dessuten kan du vel muligens velge farvetemperatur i menyen et sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...