Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

hva om du justerer ned gamma da? jeg kjører den på 0 til vanlig, (må jo se folk mørke steder i cs ol ^^, )  men når jeg skal se film blir det minus 50 i gamma, da blir sort sort og alt fint :D  ellers kjører jeg brightness på 100 og contrast på 70 men litt ned på rød fargen, men det er variasjon fra skjerm til skjerm vel?

8369275[/snapback]

Vil anbefalle deg å skru ned lysstyrken noe. Kjører du denne på 100 % vil skjermen "brenne opp".. dvs. du får kortere levetid på den.

8371636[/snapback]

 

 

Oo den svir da :S får vel gjøre det da... men ca hvor mye kortere tid da? og hva er egentlig levetiden på en lcd skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oo den svir da :S får vel gjøre det da... men ca hvor mye kortere tid da? og hva er egentlig levetiden på en lcd skjerm?

8375256[/snapback]

Vanskelig å si hvor mye du taper på levetiden. Mange her bytter nok ut skjermene sine før det blir et problem. Uansett er det ikke optimalt å kjøre på 100 %.

 

Ved normalt bruk skal nok en LCD-skjerm holde like lenge som en CRT-skjerm. Slik jeg forstår det så er det få som har den samme skjermen mer enn 5-6 år, og det skal ikke være noe problem ved normalt bruk.

 

Noen opplever at lysstoffrørene svekkes eller tar kvelden. Tar de kvelden så er det et helt mørk bilde, og på tide å kjøpe seg en ny skjerm..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Oo den svir da :S får vel gjøre det da... men ca hvor mye kortere tid da? og hva er egentlig levetiden på en lcd skjerm?

 

Jeg har hatt min HP L1815 (18,1") i 5 år nå, uten at den har blitt noe dårligere :w00t:

(hvis det er noen gradering mellom "virker" og "virker ikke" på lcd da)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Sånt, da var det gjort, etter 3 måneder sa skjermen plutselig takk for seg, uten forvarsel. Nå går den av og på med 1 sekunds mellomrom ca. Drittgreier, og siden jeg kjøpte den på komplett må jeg nå stresse med å betale frakt å drit. Argh!

8601514[/snapback]

Du skal slippe å måtte betale for frakten. Komplett er pliktig til å dekke dette for deg. Det ekstra brydderiet er dessverre noe man må forvente når man handler på nett, og ikke i butikk.

Lenke til kommentar
Sånt, da var det gjort, etter 3 måneder sa skjermen plutselig takk for seg, uten forvarsel. Nå går den av og på med 1 sekunds mellomrom ca. Drittgreier, og siden jeg kjøpte den på komplett må jeg nå stresse med å betale frakt å drit. Argh!

8601514[/snapback]

Hender et par ganger i måneden hos meg tenker jeg, plutselig blir alt bare svart og så tar det cirka 5 sekunder før den slår seg på igjen.

Er dette noe som "utvikler" seg eller?

 

Forøvrig veldig fornøyd med skjermen ellers.

Men det er jo som alltid da, mye vil ha mer ;)

Lenke til kommentar

Har hatt denne skjermen noen dager nå, og må si meg veldig fornøyd :)

Alt virker, med unntak av en defekt subpixel som ikke har latt seg fikse med verken fysisk påvirkning eller 20+ timer med UDpixel-tyning. Pixelen synes heldigvis bare på lyse bilder.

 

Fargene og skarpheten imponenerer, og BF2 i 1680x1050 med Movie Mode aktivert er temmelig :dribble:

 

Bare synd jeg må oppgradere hele maskinen for å få brukandes FPS i den oppløsningen :roll:

Lenke til kommentar
Fargene og skarpheten imponenerer, og BF2 i 1680x1050 med Movie Mode aktivert er temmelig.

 

WTF?? Kødder du?? tror du har misforstått movie mode funksjonen..skulle

tro at movie mode i bf2 eller i spill sjenerelt vil bli nokså mørkt..hehe

 

jeg har to av disse skjermene og ingen av de har pixel feil..

bank i bordet....

Lenke til kommentar
Sånt, da var det gjort, etter 3 måneder sa skjermen plutselig takk for seg, uten forvarsel. Nå går den av og på med 1 sekunds mellomrom ca. Drittgreier, og siden jeg kjøpte den på komplett må jeg nå stresse med å betale frakt å drit. Argh!

8601514[/snapback]

Hender et par ganger i måneden hos meg tenker jeg, plutselig blir alt bare svart og så tar det cirka 5 sekunder før den slår seg på igjen.

Er dette noe som "utvikler" seg eller?

 

Forøvrig veldig fornøyd med skjermen ellers.

Men det er jo som alltid da, mye vil ha mer ;)

8615866[/snapback]

 

Har aldri opplevd det før den plutselig tok kvelden :hmm:

 

Så skal jeg sende den tilbake til komplett da, men så viser det seg at jeg må sende den til et firma som heter infocare. Liker ikke dette her, som om komplett fraskriver seg ansvaret og sender meg til et tullefirma. Det virker som om de skal ha masse penger for alt, selv om det er garanti. Og om de skulle finne ut at det ikke går på garanti, så må jeg betale for diagnosetest på 500kr, pluss frakt for å få den tilbake. Og 200kr for emballasje??

 

Liker ikke helt dette her.

Lenke til kommentar
Har aldri opplevd det før den plutselig tok kvelden  :hmm:

 

Så skal jeg sende den tilbake til komplett da, men så viser det seg at jeg må sende den til et firma som heter infocare. Liker ikke dette her, som om komplett fraskriver seg ansvaret og sender meg til et tullefirma. Det virker som om de skal ha masse penger for alt, selv om det er garanti. Og om de skulle finne ut at det ikke går på garanti, så må jeg betale for diagnosetest på 500kr, pluss frakt for å få den tilbake. Og 200kr for emballasje??

 

Liker ikke helt dette her.

8691974[/snapback]

Man kan vel kreve at Komplett tar den tilbake?

Er vel sånn at man leverer ødelagte ting tilbake fra der man kjøpte det? :hmm:

Lenke til kommentar

Alle som selger elektriske artikler, har vel også plikt til å ta inn igjen hvilke som helst elektriske artikler ? Dvs. at du kjøper en lyspære på kiosken på hjørnet, så har de plikt til å ta imot både kjøleskapet og fryseboksen ? Dro det kansje litt langt der, men det er sånn jeg har fårstått det. Så jeg kan ikke forstå at komplett ikke kan ta imot skjermen.

 

Erlend

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Alle som selger elektriske artikler, har vel også plikt til å ta inn igjen hvilke som helst elektriske artikler ? Dvs. at du kjøper en lyspære på kiosken på hjørnet, så har de plikt til å ta imot både kjøleskapet og fryseboksen ? Dro det kansje litt langt der, men det er sånn jeg har fårstått det. Så jeg kan ikke forstå at komplett ikke kan ta imot skjermen.

 

Erlend

8692332[/snapback]

Jo, det gir jo egentlig mening det da.

Hvis dem selger varer så skal de ta imot defekte varer til deponi :)

 

Men dette blir jo noe ganske annet enn å ta tilbake varer som det er noe feil på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne litt da jeg lurer på hvordan i granskauen jeg får av foten på denne skjermen?! Har fått av den runde delen som selve skjermen står på, men får ikke av siste delen igjen. Altså selve stanga eller hva jeg skal kalle det.. :p Er det i det hele tatt mulig? Skal selge skjermen nå, og har originalembalasjen liggende, så hadde vært kjekt og kunne fått brukt den, men det er ikke så lett hvis jeg ikke får av den siste delen..

Lenke til kommentar
Bumper denne litt da jeg lurer på hvordan i granskauen jeg får av foten på denne skjermen?! Har fått av den runde delen som selve skjermen står på, men får ikke av siste delen igjen. Altså selve stanga eller hva jeg skal kalle det.. :p Er det i det hele tatt mulig? Skal selge skjermen nå, og har originalembalasjen liggende, så hadde vært kjekt og kunne fått brukt den, men det er ikke så lett hvis jeg ikke får av den siste delen..

Ingen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...