Gå til innhold

Endelig fått fatt i LG 204WT-SF


staljin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende å lese om folks erfaringer med denne skjermen.

Jeg har et par spørsmål som angår både LG skjermen og widescreen generelt;

 

1. Vil mitt skjermkort, 128mb PCI express ATI Radeon TM X300 SE, kunne gi fullt oppløst bilde til LG 204WT-SF? Jeg har DVI utgang på kortet, men er som nybegynner å regne når det gjelder specs utover det.

Link til skjermkortet: http://www.ati.com/products/radeonx300/specs.html

 

2. Hva er den beste (eller dårligste) grunnen til å kjøpe en widescreen skjerm? Hva er altså grunnen til at folk velger widescreen fremfor en standard 4:3 (5:4?)?

 

3. Vil Win XP tilpasse seg greit dette formatet? Og, hva med andre programmer og spill, vil jeg ofte oppleve "svarte" sider på skjermen pga 4:3 eller 5:4 format på programmer/spill?

 

4. Er denne skjermen grei å montere fast på veggen? Noen som har prøvd?

 

5. Jeg kommer til å redigere en del film og bilder, ikke så mye spill. Gir skjermen gode og troverdige farger, skarphet osv?

 

6. Hva betaler dere for skjermen hos expert? Jeg ser at beste pris hos en troverdig (?) netshop er 2785,- hos Amentio: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...89;c:36167;r:pg

Lenke til kommentar

til ditt bruk tror jeg ikke dette er skjermen for deg....

 

en 5:4 eller 4:3 skjerm (gjerne 2) passer nok bedre for deg. og en skjerm med S-IPS panel eller noe sånnt da de generelt er bedre på farger enn TN panels som denne skjermen har. ikke at fargene på denne skjermen er ræva men til bildebehangling og slikt så finnes det bedre.

 

widescreen skjerm er ypperlig til spill! (så lenge de støtter det)

 

både skjermkortet og win xp klarer denne oppløsningen helt uten problemer. men skjermkortet ditt er litt svakt til spill!

Lenke til kommentar
Helt enig med Exa her, er fargene viktig så sats på en S-IPS skjerm, kontrast er grei nok den, fargene er litt for intense.

 

staljin

7080002[/snapback]

Finnes S-IPS skjermer til under 3000kr? Jeg så for meg at en av argumentene for widescreen formatet er at man får plass til en del småvinduer, noe det fort blir en del av ved redigering..?

 

Men, hva med de andre spørsmålene mine? Noen som har svar?

Lenke til kommentar

Sendte en mail til LG og spurte om skjermen, og fikk dette i svar:

 

-----------Reply to Customer Enquiry------------

Hei Den er ute på markedet i scandinavia. Og da er det opp til hver enkel butikk når og hvor mange dem vil bestille. Mvh Martin LG

 

Så hvis de er ute på markedet, hvorfor tar det så lang tid da? Nettbutikkene som vaser? Den har blitt utsatt til 29/10 igjen på Komplett.

 

Noen som vet noe konkret eller? :hmm:

 

edit: Dere som har den, hvor fikk dere tak i den?

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg absolutt ingenting...Når jeg sjekker hos expert nå..så står det en LG skjerm inne hos de som heter L1204WT-SF ..jeg har aldri hørt om denne modellen før...og dessuten når jeg søker på nettet eller hos LG så finner jeg ikke info om den....er det noen her som vet noe om "denne" modellen" ?

Lenke til kommentar

Jeg mener tatt en spansk en. Altså lureri og triksfiksing for at de skal kunne si at de har skjermen billigst i landet og unnår å få sammenlignet priser med andre fordi de påstår at L204 og L1204 er ulike modeller og dermed ikke sammenlignbare. Bare vent og se om det ikke kommer reklamer med påstander om at de selger den (L1204) billigst i landet selv om identiske L204 selges billigere.

Lenke til kommentar

Jeg må bare le..høyt..Jeg fikk endelig tak i folkene på expert og jeg fikk bekreftet at den "modellen" er bestillingsnummeret til expert..jeg har heldigvis 2 expert butikker i nærheten og den ene hadde faktisk 2 skjermer igjen..jeg kjøpte den ene nettopp..

 

Kan ligge ut bilde for dere som vil se "beviset" hehe

 

Endelig kan jeg slappe av nå når jeg har fått i hus dual display..har hatt lyst på dette lenge...:-)

 

01010002bl3.th.jpg

 

Før

01010004xf3.th.jpg

 

Etter

01010005gk7.th.jpg

 

01010008xo3.th.jpg

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...