Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Som sagt 100 ganger før i tråden: husk å VASKE AV aluminiumskloriden med såpe og vann morgenen etter du har brukt den. Deretter kan du påføre VANLIG deo.

Ja? Spurte ikke om jeg burde vaske det vekk eller ikke. Spørsmålet var om den kan brukes andre steder enn armhulene.

 

Aluminiumskloriden kan brukes på steder der du svetter FOR MYE, altså ikke over alt. Jeg ville neppe turt å bruke den i skrittet...

Okey, takk. Jeg svette IMO altfor mye på ryggen, så jeg prøver den kanskje der.

 

Det klødde veldig først, og så begynte det å svi.. Så jeg slet litt med å få sove i går - men håper det funker som det skal.

Lenke til kommentar

Var på apoteket i dag, fant fram til Alu 25 flaska og skulle til å kjøpe.

Når dama i kassa spurte om eg var klar over kva eg kjøpte :p

 

Ho sa at eg verkeleg burde prøve stop 24 først, sidan ein ikkje skulle bruke vanleg deo i tillegg til alu 25 (?).

So ein so lenge, so har eg stop 24.

 

Det eg lurte på, som eg gløymte å spørre dama i kassa om.

Var om eg skal vaske denne av med såpe om morningen og?

Står at du helst skal ta den på om kvelden, men står ikkje noko om å vaske den av?

Lenke til kommentar
1) Ho sa at eg verkeleg burde prøve stop 24 først, sidan ein ikkje skulle bruke vanleg deo i tillegg til alu 25 (?).

 

2) Det eg lurte på, som eg gløymte å spørre dama i kassa om. Var om eg skal vaske denne av med såpe om morningen og? Står at du helst skal ta den på om kvelden, men står ikkje noko om å vaske den av?

 

1) Det stemmer at du ikke skal bruke vanlig deo samtidig med alu 25. Alu 25 skal påføres om kvelden før du legger deg, så skal den vaskes av med såpe og vann morgenen etter når du står opp. Deretter kan du påføre vanlig deo. Altså: aldri skal vanlig deo og alu 25 brukes samtidig.

 

2) Jeg tror ikke stop24 trenger å vaskes av, nei. Den lukter vel kanskje godt også? Isåfall trenger du ikke bruke annen deo enn stop24.

Lenke til kommentar

Det er visst ikke alle på apoteket som har god nok kompetanse, skjønner jeg... Hehe.... Kanskje hun var sommervikar?

 

Det er ihvertfall ikke noe problem å bruke vanlig deo etter at du har vasket av alu 25.

 

Erfaringsmessig passer det fint å bruke alu 25 to ganger i uka. Ellers bruker jeg vanlig deo.

Lenke til kommentar

Prøvde med godt mot ALU 25 inatt, i ihåp om at det kunne løse problemet.

 

Endte med intense smerter som ikke var til å holde ut. (Kan kanskje ha noe med at den jævla kula stoppa konstant mens jeg tok det på.)

 

Jeg prøvde alt jeg kunne i to timer på natta for å holde ut smerten, men gikk til drastiske tiltak klokka 3 på natta ved å hoppe i dusjen og prøve å spyle vekk dritet. (Var umulig å ta under armene, da det gjorde svinvondt) Tok i tillegg to paracet, og klarte da å sovne.

 

Har nå klokka halv 8 dagen etter fortsatt såre armhuler, og svetten renner ;)

 

Noen andre ting jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

Da må du ha fått en helt unormal allergisk reaksjon eller noe sånt. Jeg opplevde det ikke slik. Ja, det sved litt første gang (men det tåler vi jo). Ikke rart det ikke funka hvis du tok det av etter bare to timer!

 

Ta det på i kveld igjen rett før du legger deg, og sørg for å ha det på helt til i morgen tidlig!!! Da skal du se at det skjer underverker. Svetten vil være helt borte.

 

PS: det står da vitterlig på flaska at du bør fukte kula med vann før du bruker den, slik at kula går rundt. Kula går rundt uten problemer når man gjør det.

Endret av hessel
Lenke til kommentar
Da må du ha fått en helt unormal allergisk reaksjon eller noe sånt. Jeg opplevde det ikke slik. Ja, det sved litt første gang (men det tåler vi jo). Ikke rart det ikke funka hvis du tok det av etter bare to timer!

 

Ta det på i kveld igjen rett før du legger deg, og sørg for å ha det på helt til i morgen tidlig!!! Da skal du se at det skjer underverker. Svetten vil være helt borte.

 

PS: det står da vitterlig på flaska at du bør fukte kula med vann før du bruker den, slik at kula går rundt. Kula går rundt uten problemer når man gjør det.

Pøh har opplevd dette selv. Skjer som regel de første gangene dersom man tar på alt for mye. Har gjort akkurat det samme med å hoppe i dusjen midt på natta.

Lenke til kommentar
Gjest Gjestheiboyen123

etter å ha lest littegrann(langt fra alt) så lurer jeg på om det finnes noe som hjelper på for svette i pannen. virker som alu25% gir irritasjoner og tør ikke prøve det i pannen.

Lenke til kommentar

Har nå brukt ALU25% to ganger. Sist gang igår kveld. Synes den til nå har virket meget bra. Svetten under armene har gått merkbart ned, så godt som stoppet. Nå er det hetebølge i Bergen, så litt svetter man jo iallefall. Men mistenker at svetten vil være borte på dager med vanlig varme.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_svettis_*
Hva er vel kjipere enn det? Har slitt med det selv, og det er rett og slett jævlig kjipt. Men løsningen for meg var veldig enkelt og utrolig effektiv.

 

Gå på apoteket og kjøp deg aluminiumklorid 25%, dette er en roll-on som står sammen med alle de andre deodorantene. Koster litt over 100-lappen. Denne skal man bruke 1-2 ganger i uka, den første uka kan det være greit å bruke den hver kveld. Den første kvelden svir og klør det ganske ille.

 

Men resultatet? Det fungerer helt vanvittig bra. Allerede dagen etter var problemet totalt ute av verden. 100% tørr. Ikke antydning til svette eller iallefall langt ifra noen svetteringer..

Utrolig godt å slippe problemet med kjipe svetteringer, og håper dette kan hjelpe flere også. :)

 

Kan man bruke vanlig deodorant på dagen eller trenger man kanskje ikke å bruke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...