Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge to kjøpes på apoteket. STOP 24 kommer i både deodorant form og på spray flaske. Dersom du ikke har så veldig stort problem med sveting, er nok STOP 24 best. Den er midlere enn AC 25%.

 

Kan forøvri nevne at faren med å bruke AC 25% er at dersom du ikke svetter i armhulene, er det en sjangs for at du begynner å svette andre steder, ettersom svetten skal ut enten du vil det eller ikke...

Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Selv svetter jeg mye mer i ansiktet nå, enn jeg gjorde før jeg begynte med AC, men dette er bare under anstrengende fysisk aktivitet. Sånn til vanlig merker jeg ikke noe til det, men i gymmen og på trening svetter jeg mer på ryggen og i ansiktet, fordi jeg nesten ikke svetter under armene. Det må ut et sted. Det er nå verdt det, etter min mening. :)

Lenke til kommentar

Vil bare anbefale dette produktet! Det er et problem som flyr ut av verden! Fantastisk! Klødde og svei litt i natt, men fy som det var verdt det. Gjorde vondt om morningen også, men merket ikke noe til det når jeg hadde kommet meg i siget. Herlig! :D

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle skaffe meg noe sånt, men problemet er ikke under armene, det er ryggen, hender og under ryggen (:roll:) Er det noe som funker der? Og hvordan er det med hår? må de fjernes først eller?

Lenke til kommentar
Hva er vel kjipere enn det? Har slitt med det selv, og det er rett og slett jævlig kjipt. Men løsningen for meg var veldig enkelt og utrolig effektiv.

 

Gå på apoteket og kjøp deg aluminiumklorid 25%, dette er en roll-on som står sammen med alle de andre deodorantene. Koster litt over 100-lappen. Denne skal man bruke 1-2 ganger i uka, den første uka kan det være greit å bruke den hver kveld. Den første kvelden svir og klør det ganske ille.

 

Men resultatet? Det fungerer helt vanvittig bra. Allerede dagen etter var problemet totalt ute av verden. 100% tørr. Ikke antydning til svette eller i alle fall langt ifra noen svetteringer..

Utrolig godt å slippe problemet med kjipe svetteringer, og håper dette kan hjelpe flere også. :)

 

Tusen takk for tipset Per_Jan, jeg ser flere er fornøyd! Dette har jeg slitt med lenge og skal jeg absolutt prøve! Jeg har hittil brukt Sterilan deodorantene, den grønne og den nye stick'en som har kommet nå. Dette er egentlig "jente deo'er" - men det er den eneste som har fjernet vond lukt og likevel ikke svidd under armene. Jeg kommer til å prøve å kombinere disse nå, tenker jeg drar innom apoteket allerede idag og kjøper den. Takk for tipset

Lenke til kommentar
Takk for tipset, dette skal jeg prøve. Jeg svetter konstant, til og med når jeg fryser. Ikke noe morsomt i det hele tatt, og jeg er relativt lei av det :( Blir jo helt hysterisk med tanke på hva jeg tør å bruke av klær osv.

 

Jeg har seriøst nøyaktig samme problem! Jeg svetter ikke så mye når temperaturen ligger sånn midt på treet (tidlig høst og sen vår). Men når jeg fryser eller er varm så svetter jeg mye. Jeg har bare brukt svarte og hvite t skjorter siden jeg var 12 år (er 24 nå) fordi jeg er så flau over det. Jeg er ikke feit, dårlig form eller noen slags "ekling", jeg bare svetter mye. Mange fisefine folk som synes det er disgusting. Jeg personlig bryr meg ikke om andre svetter, og har forståelse for at svette er en naturlig funksjon i kroppen.

Lenke til kommentar
Gjest tørremannen

Hei! Vile gjerne takke alle som har skrevet i tråden her, og trådstarter. Leste dette i forrige uke og dro på apoteket på fredag. Funker som fjell! Så godt å slippe å bry seg om dette problemet mer... Vil som de andre anbefale å prøve dette på det sterkeste. Kløinga var ikke så ikke som jeg trodde, og det var ingenting i forhold til resultatet ;)

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Kløinga er ikke noe! Jeg tok det på om kvelden, og etter 30 minutter begynte det å klø litt, så sovnet jeg. Når jeg voknet dagen etterpå klødde det ikke noe, ikke noe rød eller øm hud eller noe... Og jeg har FØLSOMME armhuler, jeg kan ikke bruke deo med alkohol. Jeg bruker jente-deo lissom... Jeg gikk i dusjen og vasket meg som vanlig, tok på deodorant og dro på jobb.

 

Nå er jeg snart ferdig på jobb. Jeg svetter en del, selv ved stillesittende arbeid. Og idag har jeg "gjørs på" å ta på meg en genser der svetteringene tidligere har vist seg tydelige. Hver eneste dag jeg har vært på jobb har jeg svettet en del, nok til å skape synlige og sjenerende svetteringer. Ofte illeluktende.

 

Idag er det seriøst ikke én dråpe under armen min. Hvis jeg kjenner etter så er det HELT 100% tørt! Det er helt sykt. Det finnes mange forskjellige produkter som lover å utføre mirakler, og som selvsagt bare er tull. Dette er det første "mirakel produktet" jeg har vært borti. Det fungerer over alle forventninger! Jeg er helt i ekstase :-)

 

Jeg tror likevel at jeg kommer til å begrense bruken til f.eks kvelden før planlagte sosiale aktiviteter og lignende. Jeg har tidligere hørt at det er bra å svette, ellers danner det seg gift stoffer i svetteporene hvis man går for lenge uten å svette. Det er liksom en av kroppens veier å kvitte seg med gift stoffer på. Derfor mistenker jeg at dette også kan ha sine negative sider også. Det er jo liksom for godt til å være sant da. Men det har gjort meg til en lykkelig mann! :D hehe - så jeg anbefaler Aliminium Klorid 25% til alle og en hver!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til deg Newbie:

 

 

Jeg tror jeg har funnet en konsekvens for produktet, siden disse giftstoffene ikke kommer ut. I det siste har jeg begynt å få en del røde prikker mellom hodet og livet. Da jeg oppdaget dette ble jeg litt satt ut, og håpte ikke det var kviser som hadde kommet for å bli. Jeg kjenner en del som har kviser utover store deler av dette kroppsområdet, ikke barei fjeset.

 

Jeg ser etter i høyre armhule, og der er det mer prikker enn ellers på kroppen. Selvfølgelig mistenker jeg aluminium klorid 25% for synderen, men når jeg ser i venstre armhule var det mindre prikker enn ellers rundt der. Kan det være aluminium klorid som er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_HMK_*

Ser dere sliter med eksem og liknende plager ved bruk av dette produktet som stopper svette. Har det noen gang falt dere inn at kroppen kvitter seg med avfallsstoffer ved å svette, og at dette er helt naturlig?

Lenke til kommentar

Har det falt deg inn at alle som poster i denne tråden sliter med kraftig svette, og det er svært problem i hverdagen. Det er sikkert vanskelig å se for deg, men det er starten på et nytt liv med dette produktet.

 

Mener forresten det var en som hevdet før i tråden at denne svetten egentlig ikke hadde noen grunn for å komme ut eller noe.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_MG_*

Jeg bor litt grisegrendt og har et stykke til nærmeste apotek, noen som vet om noen apoteker som sender hjem? (som apotekhjem.no for eksempel, men de hadde den ikke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...