Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvertfall ikke noe bedre. Ta det på om natten så slipper du problemet.

 

Men om man tar på før natten. Hvor lenge skal det være på? Er det noe anbefalt virkningstid? skal vel bare trekke nn i huden?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ivar_*
Bør være på et par timer.

 

Anbefales å gjøre på natten, da det kan etse gjennom t-skjorter og topper.

 

WHAT!? :ohmy:

Høres ut som et stoff med dødningshode på :p

Men 2-3timer er nok?

Trenger bare å trekke inn i huden for å fungere?

Lenke til kommentar
Kjøpte meg Aluminiumklorid 25% før idag, skal prøve den om noen timer.

Håper virkelig at denne funker, selvtilliten min har definitivt fått en knekk etter at jeg begynte å svette over små ting :/

 

Skal si ifra hvordan det går senere, og til dere som startet denne tråden : TAKK!!

 

Hey, jeg ser det er lenge siden du sendte inn dette "inlegge", jeg har det samme probleme som deg, og jeg lurte på om du har funnet ut noe som har hjulpet deg med det probleme? For jeg har praktisk talt nesten sluttet og gå ute blandt folk pga at det er så Sinsykt flaut..:/

Lenke til kommentar
Hey, jeg ser det er lenge siden du sendte inn dette "inlegge", jeg har det samme probleme som deg, og jeg lurte på om du har funnet ut noe som har hjulpet deg med det probleme? For jeg har praktisk talt nesten sluttet og gå ute blandt folk pga at det er så Sinsykt flaut..:/

 

Vel, hva med å prøve AC 25%? Det funker.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Malin_*

Det er vel nå 2 år siden jeg første gang gikk til bruk av det dere kaller "vidundermiddelet"!

Jeg brukte dette middelet regelmessig i 1 år, og hver eneste kveld jeg tok det på slet jeg med intens kløe og at det sved fælt. Men shit, jeg tenkte: Selvtillitten min har sunket så mye siden jeg begynte og svette så mye i armhulen, så dette var virkelig verdt det. Men, jeg kunne fortsatt sitte og se på venninne mine som ikke hadde samme bekymringer i det hele tatt, og tenke, hva har de som ikke er bra med seg selv? Alt ser perfekt ut, for det var jo ikke slik at jeg delte dette problemet med noen. Utenom ei venninne som hadde samme problem, men som også nektet å bruke AC og foretrakk svarte gensere på skolen.

Men, tilbake til poenget, etter dette ene året begynte det å bli sommer, og jeg sluttet å bruke produktet, tenkte rett og slett ikke over problemet i det hele tatt. Problemet ligger nemlig en veldig stor del psykisk, så i og med at jeg ikke tenkte på at jeg kom til å svette så svettet jeg heller ikke. Sånn her gikk det i vel 5 mnd, hvor jeg kom til å tenke på at jeg ikke hadde brukt produktet på en god stund. Jeg begynte da å tenke på at jeg kom til og svette, og SVETTET en hel del. Alt var tilbake! Slik det brukte og være, selvtillitten min sank en hel del igjen, fordi jeg rett og slett var kjempe redd for å begynne og bruke det igjen, pga kløe og svie, for meg førte dette nemlig til søvnløse netter. Og bivirkninger som eksem i armhulen. Dum var jeg jo som fortsatte og bruke middelet med sterk eksem i armhuler. Men jeg var altså så bestemt på å bruke det, for det svekket hverdagen min til de grader.

 

Nå sitter jeg også her etter to år og velger og ikke bruke produktet, rett og slett fordi jeg ikke kan, pga. eksemen, det har ødelagt huden min under armene. Jeg kan ikke bruke vanlige deodoranter lengre, pga det er parfyme og mange andre farlige stoffer som får eksemen til og ble værre igjen..

 

Hverdagen min har blitt helt anderledes, jeg har lært meg og kjøpe passende klær til problemet, sitter nesten alltid med armene ned, for at det evt. skal synes.

Lenke til kommentar

Jeg tror også mye av det ligger i hodet ja(psykisk). Og den generelle dagsformen(psykisk).

 

Jeg har begynt å bruke produktet kun når jeg virkelig føler jeg trenger det(psykisk og fysisk). Ellers prøver jeg å holde meg unna spesielt i ferier o.l. (er som regel på skolen det er verst). Og når jeg leser at folk får eksem og sånn, er jeg ikke overasket i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Sikkert sakt før, men må bare si at denne Aliminionkloride 25% virkelig fungerer!^^ Slutt på svetteringene, JIPPI!:D

I starten påførte jeg den 2 ganger i uka, som anbefalt, men er nå har jeg gått over til 2-3 ganger i måneden, og det fungerer fett i mitt tilfelle:DD Takk gud for denne tråden!:)

Lenke til kommentar

Tror kun fåtallet som har brukt produketet har fått eksem, og det skyldes antagelig veldig sensitiv hud og/eller overbruk av deodoranten. Selv bruker jeg Stop 24 daglig, mens AC'en er bare én gang i uka. Kommer veldig an på hvor mye du svetter, men hos meg var ikke 24'en nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...