Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Men er det kjærlighet? Neppe!

Hva vet du om hva kjærlighet er, lille venn?

 

Er det sunt? Neppe - igjen.

Du mener det ikke er "sunt" (hva nå det skal være) for en mann å finne seg en livsledsager, og for en kvinne å komme til trygge Norge?

7097677[/snapback]

 

Jepp, vet hva kjærlighet er. Og jeg tviler på at jeg er en "liten venn" i forhold til deg. Tipper du er rundt 16 år. :)

 

Nei, det kan ikke være sunt å importere ei thai-bærte som ikke kan 1 ord norsk. Hun reiser fra familie, venner, alt det kjente, for å være med en mann som har plukket henne ut blant mange. Det eneste som er positivt for noen i dette forholdet, er mannen, som får seg no. Sex. Men om han ikke klarer å kapre norske jenter, får han heller være singel resten av livet..... Ikke kjøpe seg en prostituert fra Asia, og ta med seg henne hjem. Som de aller fleste "menn-gifta-med-thaibærter" i realiteten gjør.

 

Hvorfor tror jeg alt dette? Observasjoner. Har sett SÅ mange thaijenter i Norge, sammen med eldre menn, som er stille hele tida.. Og når de så åpner munn, snakker de enten engelsk, eller et par ord norsk. Og jeg tror heller jeg aldri har sett disse jentene SMILE. Ikke bra.

 

Dette er meningen min, forventer ikke at du - "pricks" - er enig med meg. Og jeg gidder heller ikke kverrulere med deg, når du tydeligvis har en annen mening enn meg.

 

Fjellgeit - tilhenger av kjærlighetsforhold.

7097822[/snapback]

 

Fjellgeiter knuller hva da? Kanskje en villfaren Kongeørn eller ... :whistle:

 

Hvorfor tror du alt det du skriver? Ja gudene vet, men en ting som er sikkert er at troen din henger dårlig på uannsett greip. Marrygoround er nettopp det. Hvis du virkelig tror at "søte små" med adresse "utviklingsland" virkelig er underutviklet når det gjelder følelser, så sier min erfaring at du har et tinsybitsy potensial for horisonutvidelse. De er kanskje ikke så hjelpeløse som du, med dine uerfarne øyne har bestemt. Hvis du virkelig ble kjent med dem, så hadde du kanskje heller foretrukket en norsk jente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg verken bodd i Asia eller vært sammen med ei thai dame. Jeg har imidlertid et søskenbarn som er gift med ei dame fra filippinene og jeg har selv vært i både Kina, Philippinene og Thailand.

 

En ting kan jeg med en gang si og det er at det er noe helt spesielt sjarmerende med asiatiske damer. Dem har en holdning og væremåte som bare er herlig. Noe av det første jeg reagerte på var holdningen. I Asia så er damer DAMER. Dem liker å være feminime og dem kler seg alltid skikkelig. I Norge så prøver damene stort sett å være så tøffe og kule som mulig og vandrer mest rundt i joggebukse eller lignende uansett om dem er på trening eller på byen. Jeg sier ikke at det er alle, men desverre for mange. Jeg har ikke noe imot likestilling og alt det der og kvinnfolka må gå i det dem føler for, men jeg har lov til å mene det jeg vil og til nå så mener jeg at asiatiske kvinner langt mer feminime enn norske kvinner.

 

En annen ting er at dem har en tankegang og moral som unektelig er like sjarmerende. Stort sett så er det Buddhismen som ruler og da er det stort sett greit alt så lenge man er snill og grei.

 

Selfølgelig så er det mange som reiser ned til asia for å finne seg ei stakkars dame der nede som dem kan (mis)bruke som dem vil, og dette er jo helt horribelt. På samme måte så finnes det Thai damer som svindler filla av godtroende forelskede norske menn. Drittsekker finnes det overalt. Men det finnes også mange virkelig gode ekteskap der man virkelig har funnet kjemien og trives i sammen. Ekteskapet til søskenbarnet mitt virker bedre enn noen av de ekteskapene jeg har sett i mitt liv og kona hans er kjempehyggelig og utadvendt som få og det samme er de tre ungene dems.

 

 

Men men.....det vil alltid være noe spennende med det ukjente. Norske damer digger tyrkere og norske menn digger asiatere

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hva syns du om han playboy grisen som vasser i de unge dumme blondinner. Det vises på TV 3 hver uke og virker som om alle forguder den gamle grisen. Makan til griseri har jeg ikke sett på lenge. Jeg hadde en venn som var halv filipiner og halv norsk, jeg pleide å besøke ham og faren hans var veldig snill mot mora. Mora var kanskje 20 år yngre men det virket som om de hadde det veldig bra. Er det ikke viktig at en mann tar seg av sin kone og sine barn, enn at han dumper henne og skiller fra sine barn. Jeg syns norske kvinner går glipp av de mennene som finner kjærlighet i utlandet. Jeg vil si at det er mange som finner kjærlighet i utlandet, jeg kjenner venner som giftet seg med damer fra Sør amerika. Og noen venner gifter seg i Pakistan, Tyrkia og India. Mange av mine norske veninner som henter sine menn fra Afrika. Vi lever i en global verden. Når vi ser på de samme filmene, hører på samme type musikk, surfer på samme type datamaskin, snakker i samme type mobil, har jeg vanskelig for å forstå at kjærlighet mellom forskjellige raser ikke kan oppstå. (Kjærlighet ser ingen raser, religion eller fysiske avgrensninger). Den kommer, men med tiden. Forelskelse er ikke kjærlighet, for det er bare en feber som går over etter en kort periode :w00t:

Endret av Anarkist
Lenke til kommentar

Jeg synes det er respektløst at noen referer utenlandske mennesker som import.

Som om en nordmann vet mer om kjærlighet og er bedre enn andre mennesker.

 

Mange nordmenn ønsker å finne seg en livsledsager. Om de har hatt problemer med det så prøver man ofte andre muligheter, som nettdating. Man kan absolutt finne sitt livs kjærlighet over internett. Og det er det mange som gjør idag.

Ja det er mange som reiser til thailand for å kjøpe seg noe. Mens andre reiser ned dit for å treffe en spesiell som de har hatt kontakt med over internett. Noen ganger så fungerer det ikke. Men av og til fungerer det veldig godt. Og da synes jeg alle skal respektere det. Men Det vil alltid være de gamle grisene som setter skygge over de andre.

Lenke til kommentar

Eller kanskje voksne menn ikke er så opptatt av utseende på damer så lenge de ser normal/grei nok ut. Kanskje det er måten mange sør-øst asiatiske kvinner behandler deres menn på som gjør dem populær blandt norske menn som er ressurssterke nok til å reise ned der.

Bare en bitteliten tanke..

 

Syns det er mer sporty og tøft å reise ned til asia og finne seg en livsledsager enn å gå på ba.no/snakk eller ka for noe dritt som folk chatter på no for tiden.

Lenke til kommentar

En ting jeg syns er tilfelle ved mange thai/filippinsk-import er at de har en ufattelig overlegen holdning når de kommer til Norge. Sånn a la "nå er jeg rik liksom så kan jeg være så bitch i butikkene som jeg vil". Ser mange sånne på jobben (et spisested).

 

De går med de fake gullsmykkene og kler seg som en 15-åring mens på trynet ser de ut som oversminka troll på 50. Også skal de alltid kverullere om minste ting ved maten, som vanlige folk ikke ville ha klaget på. Det er en god del kunder gjennom en dag og 85-90% av alle "importer" har en slik "jeg er liksom så rik og kan disse deg fordi du jobber bak en disk"-holdning.

 

Det er så teit at disse kvinnfolka har mista fullstendig bakkekontakt bare de får føle litt penger på hendene og tror de kan disse alle.

 

De som har god bakkekontakt er som regel høyt utdannede kvinner som møtte sin norske mann gjennom forretningsreiser o.l. Har en kompis som jobber i Singapore og han kan fortelle at det er noen slike tilfeller.

Lenke til kommentar
En ting jeg syns er tilfelle ved mange thai/filippinsk-import er at de har en ufattelig overlegen holdning når de kommer til Norge. Sånn a la "nå er jeg rik liksom så kan jeg være så bitch i butikkene som jeg vil". Ser mange sånne på jobben (et spisested).

 

De går med de fake gullsmykkene og kler seg som en 15-åring mens på trynet ser de ut som oversminka troll på 50. Også skal de alltid kverullere om minste ting ved maten, som vanlige folk ikke ville ha klaget på. Det er en god del kunder gjennom en dag og 85-90% av alle "importer" har en slik "jeg er liksom så rik og kan disse deg fordi du jobber bak en disk"-holdning.

 

Det er så teit at disse kvinnfolka har mista fullstendig bakkekontakt bare de får føle litt penger på hendene og tror de kan disse alle.

 

De som har god bakkekontakt er som regel høyt utdannede kvinner som møtte sin norske mann gjennom forretningsreiser o.l. Har en kompis som jobber i Singapore og han kan fortelle at det er noen slike tilfeller.

9494729[/snapback]

 

På måten du skriver virker det mer som om det er deg som har problemer.

Lenke til kommentar
En ting jeg syns er tilfelle ved mange thai/filippinsk-import er at de har en ufattelig overlegen holdning når de kommer til Norge. Sånn a la "nå er jeg rik liksom så kan jeg være så bitch i butikkene som jeg vil". Ser mange sånne på jobben (et spisested).

 

De går med de fake gullsmykkene og kler seg som en 15-åring mens på trynet ser de ut som oversminka troll på 50. Også skal de alltid kverullere om minste ting ved maten, som vanlige folk ikke ville ha klaget på. Det er en god del kunder gjennom en dag og 85-90% av alle "importer" har en slik "jeg er liksom så rik og kan disse deg fordi du jobber bak en disk"-holdning.

 

Det er så teit at disse kvinnfolka har mista fullstendig bakkekontakt bare de får føle litt penger på hendene og tror de kan disse alle.

 

De som har god bakkekontakt er som regel høyt utdannede kvinner som møtte sin norske mann gjennom forretningsreiser o.l. Har en kompis som jobber i Singapore og han kan fortelle at det er noen slike tilfeller.

9494729[/snapback]

 

På måten du skriver virker det mer som om det er deg som har problemer.

9494866[/snapback]

 

Hell yeah. Skriver bare min observasjon. Jeg disser ikke folk helt uten videre og er hyggelig mot alle så hvorfor de disser rundt er godt spørsmål. Og jeg har jobba i mange år i den bransjen så jeg observerer mange stereotyper også. Vet det er tabu å generalisere, men man ser likevel et mønster som går igjen.

 

Og kan du utdype hvilke problemer jeg har? Virker som du kjenner meg utrolig godt etter å ha bare lest dette innlegget :ph34r:

 

Og ja jeg kan skrive litt ekstremt til tider fordi jeg har sett for mye Chris Rock, Chappelle og Yo Momma, så ta utgangspunkt i at det kan komme ting satt på spiss og sarkasme. Og hvis det kommer en med hockeymaske og motorsag foran døra di så er det ikke meg. :ph34r:

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Sånn utseende messig så er det vel fordi mange ser veldig ung ut, selv i høy alder. De fleste er ganske små i størrelse og slanke. Kanskje mange menn finner dette veldig ekotisk, siden det er så forskjellig fra mange norske kvinner. Hvem vet..

9490869[/snapback]

 

Rett. Thaikvinner (eller asiatere generelt,) er som oftest slanke, lave (rundt 5'3 - 5'5 inches - husker ikke hva det er i cm/m), og de ser ofte unge, søte og glade ut.

 

Jeg har selv vært i thailand, og thaijenter stråler som oftest veldig. De har en slags naturlig sjarm i seg selv (synes jeg da). De er som oftest pliktoppfyllende, ivaretakende, ikke minst flittige osv.

 

Thailandere generelt jobber hardt for å leve livet, og det forundrer meg ikke at de ikke har imot å flytte til Norge, når de der får bo i et land med velstand. Thailandere jobber hardt for lite (penger).

 

Jeg selv elsker Thailand, og blir glad av å komme dit; alle er så hyggelige og alltids hjelpsomme og glade :) Og de thaijentene... ohoi så de smiler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
JENTER FRA UTLANDET ER FORSKJELLIGE

NOEN HAR UTDANNING VERDIER

OG EIER SINE EGNE PENGER

NOEN JENTER HAR "CLASS" OG EIER

SMAK OG IKKE ER VULGÆRE OG BILLIGE

9615779[/snapback]

Capslock er ikke cruise control for cool.

 

 

Selvsagt er alle forskjellige, men vi ser et mønster, og det er det man diskuterer her. Det kan komme av kultur og religion, og forskjellig felles påvirkning.

Noen må selge seg for at familien skal klare seg, og noen må tigge for å leve.

 

Gudfaren min er gift med en jente fra Singapore. Jeg har ikke sett henne selv, men jeg hører fra foreldrene mine og andre at det ikke ser ut til at det er han som er mest hypp på ekteskap. Kanskje han kjørte henne på tjukka utenfor ekteskapet og dermed måtte gifte seg, ikke vet jeg.

 

Jeg antar vi liksom aldri kan vite grunnene til alle, siden det er få av oss her i tråden som faktisk har en asiaterkone :)

Lenke til kommentar

Leste på forumet til den baren, morsomt å se hvordan alle de feite damene med joggebukser og hamburgerflekker driver stakkars mannfolk til å dra til thailand å skaffe seg dame :roll:

 

Aner jeg mindreverdighetskomplekser, og dårlig kvinnesyn. Ville ikke tatt i en slik mann med illtang engang, så på en måte har de jo rett også :hm:

Lenke til kommentar

Leste et i enten VG eller Dagbladet at kvinner forlanger at menn skal være mandige (mannfolk med stor M), men allikevell være kjærlige, kosete, omsorgsfulle og flinke til å hjelpe til med arbeidsoppgavene hjemme! Ikke minst må de akseptere at damen har en karriere osv. Videre skal de selvfølgelig ha et minimumskrav av jobb, se bra ut, kunne pleie det sosiale nettverket etc. Problemet var at damene sjelden klarte å finne denne "perfekte" mannen, derfor ender 2 av 3 samlivsbrudd med at det er kvinnen som gjør det slutt. Kanskje det er på tide å senke kravene litt?

 

Og hva med damene? Etter å ha gjort varpet sitt og fått en unge, legger de på seg 20kg, klipper håret sitt kort og setter karriere og barn fremfor forholdet. En garantert killer for alt som heter sexliv, og ballen begynner å rulle. Drar det litt langt nå, men det er skremmende hvor mange eksempler jeg har sett på dette.

 

En trenger ikke ha mye innsikt i psykologi for å skjønne at slikt sjelden går bra. 50% av de som gifter seg (i Oslo) blir skilt. Faktisk overraskende at det ikke er fler.

 

Jeg forstår veldig godt at norske (unge som gamle) menn lar seg friste av skjønnheter fra Asia/Brasil/Russland etc som fortsatt tror på gamle verdier. Etter hvert blir det mer akseptert i samfunnet, og vi kommer til å se flere norske menn med jenter fra det store utland. Kanskje norske jenter har godt av litt "konkurranse"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/kultur/2007/10/11/514753.html og påfølgende kommentarer.

 

 

 

Ekte feministiske jenter som går på sex ferie i karibien eller på sex safari i afrika.

MmmmM

 

Ja som det står i artikkelen dette er god feminisme i praksis. Norske kvinner "beriker" og deler "norsk velferd" med fattige deler av verden.

Jeg har ingenting imot at kvinner får seg ett ligg nedi gokk gokk land, men ikke kom her og syt eller med fordommene deres når vi menn finner damer i asia.

Hyklere er noe av det værste som fins.

 

Ifølge statistikken er det omtrent 4 ganger mer sannsynlig at norske kvinner som er gift med afrikanske menn skiller seg i løpet av de første 5 årene enn at en norsk mann med asiatisk kone skiller seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Den statistikken var en oppmuntring! :)

 

Selv har jeg nylig blitt sammen med en nydelig filipinsk jente som jeg traff i den menigheten jeg går i. Og jeg føler meg heldig - ikke som en taper ;)

 

Kan forøvrig skrive under på at det ikke nødvendigvis er enkelt å være sammen med en fra såpass forskjellig kultur. Jeg merker det best i at hun er hypersosial, kollektivisme-tankegang og "jo flere vi er sammen"-mentalitet. Det er rett og slett et slit å få alenetid med henne!

 

Heldigvis har vi felles venner, og jeg har etterhvert blitt godt kjent med flere av hennes veninner også.

 

Det er jo litt trist å tenke på hva vi kan bli møtt med av fordommer i fremtiden hvis vi gifter oss - men som PencilCase så treffsikkert sa - når man modnes litt så skiter man i hva andre mener og lar ikke det komme i veien for egen lykke. :w00t:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg ser det der mye spekulasjoner rundt Thai damer her.

Jeg orket ikke lese alt, men jeg tenkte jeg skulle legge til et innlegg her for informasjonens skyld.

Jeg er 25 år, og har vært sammen med en thai jente i 6 måneder. Hun er 23.

Jeg er slank, ung, i god form, med grei inntekt. Jeg kan å snakke for meg, og jeg har aldri hatt problemer med å treffe folk eller kvinnfolk.

 

Jeg møtte min dame ved en tilfeldighet, og pga litt eventyrlyst og sjansetagning, noen tilfeldigheter og god kjemi har det utviklet seg og kontakten har holdt. Det trenger ikke alltid være slik at folk "henter seg," eller "kjøper" en thai dame.

 

Jeg dro til Thailand for å se verden, og da jeg ikke så noen grunn til å ikke gjøre det jeg følte for endte det med at jeg var i thailand 4 ganger i løpe av de siste 6 månedene for å besøke henne, lengste gangen i 26 dager. Snart kommer hun som turist til dette landet, og jeg håper mitt folk tar like godt i mot henne som turist som det hennes folk gjorde med meg.

 

Hvorfor en dame fra Thailand? Jeg vet ikke. Det kunne like gjerne vært en fra Canada eller Norge, men hun kom de andre i forkjøpet, og som et uhell har jeg blitt ganske knyttet til henne.

 

Ang. utseende: Det kom en kommentar her oppe på at thai damer ikke har store bryster. Det blir vel litt umodent å basere kjærlighet og forhold på det alene? Det er absolutt ikke slik at de med størst bryster er best i senga heller. Stote bryster kan være pene å se på, hvis de ikke henger, men eller ellers upraktiske eller betydningsløse.

 

En ting bekymrer meg, og det er om ukjente mennesker behandler henne med respekt når hun kommer på besøk. Jeg får anta at vi ikke er en skokk med forutinntatte troll oppe i fjellene og at vi klarer å oppføre oss.

 

Jeg har vært med flere norske damer før, jeg ser det ikke som en ulempe at hun er fra andre siden av verden, heller som en spennende glede. Jeg nøler ikke med å si at jeg har en dame fra Thailand til folk, for det er ingenting å bry seg om. Folk får akseptere det livet jeg vil leve. Slik er det bare.

 

Så da har vi kjent hverandre i 6 måneder ja, hun er ikke gira på noe gifteprat. Hun har det greit med storfamilien sin, som har egen plett med land og to hus. De er ikke rike, men de lever minst like greit som vi. Jeg tviler sterkt på at det bare er pengene hun tenker på, (selvom mannens rolle som forsørger i Thailand er viktig), og jeg har ikke inntrykk av at hun vil binde seg til meg formelt for raskt. Det har hun sagt rett ut, og uttrykt litt angst rundt. Det er naturlig.

 

Hun er bevisst på sin kjønnsroll som kvinne, uten at hun trenger å være diskrimenert av den grunn. Dette er noe som er blitt litt ødelagt av feminismen i norge. Ellers er hun som person, veldig i harmoni med den jeg er og vi har for det meste samme ståsted i livsstil og tankegang når det kommer til forhold og livet. Riktignok er det kulturforskjeller, men ingenting alvorlig. Det kan læres og er ikke persinlighetsbetinget.

 

Jeg har ikke tenkt å ta en snarvei og finne meg en dame i norge, fordi den damen som venter på å komme på besøk som turist til norge synes jeg er verdt å vente på og ta sjansen med.

 

Sånn er det bare.

Det er ikke mer magisk enn det.

 

Hva alle 55 åringene gjør, det bryr jeg meg lite om. Det kan godt hende er en annen sak.

Og jeg tror ikke at folk som bikker 30 er for gamle for å finne seg noen.

Verden er stor, og å være 30 er ikke god grunn tl å "hente seg noen."

 

Det var det.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Min mors søskenbarn dro på ferie til thailand og kom hjem igjen senere med ei 39 år gammel thailandsk dame. Han er forøvrig 44. Det ble jo selvfølgelig litt snakk i familien angående dette men på en middag så reiste hun seg og forklarte hvorfor hun bestemte seg for å flytte.

A: Hun likte han veldig godt og var forelsket.

B: Hun har 40000 millioner flere muligheter i norge.

C: Se svar A.

 

Ingen av oss har noen baktanker. Hun har lært seg norsk utrolig fort, skaffet seg en jobb i en barnehage og er ellers en veldig hyggelig og sympatisk dame. Det er ikke snakk om å komme hit å leve av mannen bare.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...