Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Unnskyld meg, men når jeg ser en mann på 50 år med ei thai-dame på 20 tenker jeg: TAPER!

 

 

Funny, når jeg ser en mann i 50 årene med ei norsk dame på 20 tenker jeg : HORE!

 

Du har en morsom vinkling på saken.

 

Jeg vil mene at kvinner har en rekke ubevisste prosesser som starter følelsen av å være tiltrukket av en mann.

Noen av disse er:

 

* Han har selvtillit

* Han er sjarmerende / har karisma

* Han er kjekk / atletisk

* Han har sosial status

* Han har god humor og når derfor lett kontakt med folk, og øker trivsel og livskvalitet

* Han har makt

* Han har innflytelse

* Han er spennende

* Han er en god forsørger

* Han tilbyr trygghet og stabilittet

 

Jeg tror alle kvinner reagerer på disse tingene mer eller mindre. For noen kvinner er noen av disse tingene viktigere enn andre, ut fra sosiale grunner eller genetiske. Hun vil ikke forstå hvorfor hun er tiltrukket av ham, men de aspektene som gjør susen virker underbevist likevel.

 

Hvis du tenker over det, så har alle disse tingene en direkte relasjon for fremtiden av hennes fremtidige avkom. Det er stygt å si det, men biologisk er vi programmert til å overleve og spre våre gener. Det er evolusjon. Jeg kan sette opp listen en gang til med fordelene de vil ha for hennes avkom:

 

* Han har selvtillit = Du kan ikke klare utfordringene i verden uten selvtillit, dette er #1

* Han er sjarmerende / har karisma = Øker mulighet for sosiale allianser, og dermed at barna vokser opp

* Han er kjekk / atletisk = Genetiske og sosiale fordeler for avkom

* Han har sosial status = Allianse fordeler for hennes barn via mannen

* Han har god humor og når derfor lett kontakt med folk, og øker trivsel og livskvalitet = Sosiale fordeler

* Han har makt = Forsikrer barnas oppvekst og overlevelsesmuligheter

* Han har innflytelse = Samme som ovenfor

* Han er spennende = En uforutsigbar mann er en mann med uforutsette muligheter eventuelt god jeger

* Han er en god forsørger = Forsikrer avkommets fremtid

* Han tilbyr trygghet og stabilittet = Forsikrer avkommets fremtid

* Han er en sjansetager = sikrer avkommets og gruppens muligheter til å skaffe mat i ekstreme situasjoner

 

Dette er alt ut fra en huleboers tankegang, og jeg tror nok ikke underbevisstheten vår tenker så mye over at vi lever i en mer avansert verden enn for 4000 år siden. Disse punktene gjelder faktisk i store deler av verden fortsatt i dag.

Endret av choer_
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yes!!

 

Eller GOLD-DIGGER

 

Men menn på 50 kan jo være sammen med kvinner på 45 istedet for å drive å finne seg lettlurte horete 20'åringer ...

 

Jeg er for så vidt enig med deg, og det gjelder også de menn som finner seg asiatiske damer. Jeg tror de har bedre sjans på et vellyket forhold om de finner seg noen i ca samme aldersgruppe.

 

Det er helt klart at det er mange kvinner i det Thailandske samfunnet som ikke er ærlige. I alle samfunn er det uærlige og ærlige mennesker. Noen er nok mer grådige enn andre osv.

 

Men det betyr ikke at de alle er like, eller at alle sammen skal settes i bås, det betyr heller ikke at vi skal fordømme deres måte å leve og tenke på. Medgift er en vanlig sak i Thailand med mange uskrevne regler, og har vært det siden veldig gammelt av. Det er helt missforstått hvis man tror man kan komme med penger og automatisk gifte seg. Giftemålet og medgiften er noe man i tilfelle diskuterer når man er klar for det.

 

For å forstå et samfunn må man lære om det, og man kan ikke bruke våre normer til sammenlikning. Du må huske på at dette er et helt annet samfunn med andre sosiale regler. Deres verdisetting må forstås ut fra deres verden, ikke vår.

 

Det kan hende du hadde tenkt som dem om du hadde vært i deres plass, og følt det helt naturlig.

 

Du ka heller ikke styre hvem menn ønsker å være sammen med ved å spre negative holdninger.

Desverre hvis dette provoserer deg.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så lettprovosert :)

 

Disse kvinnene flytter fra landet sitt og familien sin for å sikre seg og sine. Det skal klaffe JÆVLIG godt dersom det oppstår ekte kjærlighet i forholdet til mannen som tar henne med seg hjem.

 

Å leve i et forhold uten ekte kjærlighet er et enormt stort offer!

 

Og hva får en mann til å dra til Thailand for å hente seg en kone som han knapt kjenner? For man kan neppe kjenne noen så veldig godt fra før når man ikke forstår samme språk.

 

Det er lett å tenke at dette er en mann som ingen norske kvinner vil ha. Det skjønner du ?

 

Jeg har snakket med noen få menn som har koner fra Thailand. Disse konene er helt fantastiske. Huset er rent og middagen er klar når han kommer hjem fra jobb. De handler matvarer, tenner opp i peisen og duller med mannen sin.

 

Kanskje menn som henter seg koner fra Thailand mest av alt trenger en ny "mor". En som duller og kjæler med en ?

Lenke til kommentar

Jeg har en norsk venninne som er sammen med en norsk mann. Hun er 22 og han er noen og førti. Er hun en HORE også? Leter hun bare etter en PAPPA som kan ta vare på henne?

 

Husk at det er kulturforskjeller. Tror det er veldig mange som glemmer det. Ekteskap i Thailand er ofte noe annet enn ekteskap i Norge. Så at en thailandsk dame gifter seg med en norsk mann er ofte ikke noe JÆVLIG for henne, som man får det til å virke som.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Choer__*
Jeg er ikke så lettprovosert :)

 

Disse kvinnene flytter fra landet sitt og familien sin for å sikre seg og sine. Det skal klaffe JÆVLIG godt dersom det oppstår ekte kjærlighet i forholdet til mannen som tar henne med seg hjem.

 

Å leve i et forhold uten ekte kjærlighet er et enormt stort offer!

 

Og hva får en mann til å dra til Thailand for å hente seg en kone som han knapt kjenner? For man kan neppe kjenne noen så veldig godt fra før når man ikke forstår samme språk.

 

Det er lett å tenke at dette er en mann som ingen norske kvinner vil ha. Det skjønner du ?

 

Jeg har snakket med noen få menn som har koner fra Thailand. Disse konene er helt fantastiske. Huset er rent og middagen er klar når han kommer hjem fra jobb. De handler matvarer, tenner opp i peisen og duller med mannen sin.

 

Kanskje menn som henter seg koner fra Thailand mest av alt trenger en ny "mor". En som duller og kjæler med en ?

 

Det finnes nok alle slags menn som har damer fra thailand.

Og du vet vel ikke om noen av de snakker engelsk?

Eller at de laerer engelsk etter hvert som de blir kjent.

De har skole i thailand ogsaa, og kunskapene oker med utdanningen.

 

Jeg selv har vaert med min kjaereste i over 1 aar naa, fra thailand.

Jeg har jobbet rotasjoner paa anlegg mye, og motte henne paa ferie for over 1 aar siden.

Jeg har da jobbet 14 dager og hatt 21 dager fri ganske lenge.

Hun laerte mye engelsk mens jeg var hjemme og jobbet og vi sendte sms mens hun slo opp i ordboka.

Hun har ogsaa gjort videregaaende i det minste, og der laerte hun litt engelsk ogsaa.

Naa prover jeg aa laere henne litt norsk noen ganger.

 

Jeg har vaert i thailand 6 ganger paa litt over ett aar.

I den tiden har hun ogsaa vaer paa besok i norge, og island og sverige. Min familie bor i alle disse tre landene.

 

Jeg har blitt kjent med hennes familie, og hun med min. Nei, de er ikke fattige, og har det bra. Det staar nok forskjelligtil med forskjellige familiemedlemmer, men de har de i snitt grei. Men jeg maa fortsatt betale medgift, det matte til og med kongen gjore naar han giftet seg.

 

Vi har brukt mye tid paa aa bli kjent, og hvis hun flytter til norge en gang saa er dette noe hun gruer seg til. Det er faktisk ikke lett. Men hun kan reise hjem i ferier osv, det er bare en flytur unna.

 

Jeg tror ogsaa folk har vandret kloden mange ganger tidligere, saa dette er ikke nytt.

 

Saa hvorfor er du saa automatiske fordommer? Jeg tror ikke de fleste thailandske kvinner vil gifte seg med noen de ikke kjenner. Det er mange skrekk historier om oss ogsaa her, og hun var mye engstelig for hun kom paa besok.

 

Fikk en gang vite om en thailandsk kvinne som ble invitert til england av et gammelt engelsk venne par. Hun ble jo kjempe glad! Inntil hun fikk vite at betingelsen var at hun maattee gifte seg med en ukjen kamerat av de paret. Hun fikk jo sjokk og kuttet kontakt.

 

Visste du at pro forma ekteskap ikke er akseptert av ambassaden og UDI?

Hva vet du egentlig om dette?

 

 

Du bor revurdere dine kunskaper litt ogsaa. De kommer fra et stort samfunn med mye klasse variasjon. Det finnes business, fabrikker, produksjon, utdanning osv her ogsaa, saa ikke dra alle under en kam.

 

Nei, jeg er ikke en gammel gris.

 

Jeg er 26 aar, og videre sporsmaal om den saken saa sier jeg at jeg bestemmer selv hvem jeg er sammen med.

Lenke til kommentar

Ingen regel uten unntak, såppass skjønner jo jeg også.

 

Jeg har desverre til overs å se en ung kjekk mann som har hentet seg kone i Thailand.

 

Du beviser jo at hun kan svært lite engelsk fra før. At du lærer henne engelsk og norsk er jo en ting, men dersom hun skulle flyttet til deg etter å kun ha møttes 2 ganger så hadde kommunikasjonen blitt svært begrenset.

 

Jeg har sett programmet fra "Thaifjord". Kan ikke akkurat si at programmet mitt motbeviste "fordommene mine" .

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Choer__*
Ingen regel uten unntak, såppass skjønner jo jeg også.

 

Jeg har desverre til overs å se en ung kjekk mann som har hentet seg kone i Thailand.

 

Du beviser jo at hun kan svært lite engelsk fra før. At du lærer henne engelsk og norsk er jo en ting, men dersom hun skulle flyttet til deg etter å kun ha møttes 2 ganger så hadde kommunikasjonen blitt svært begrenset.

 

Jeg har sett programmet fra "Thaifjord". Kan ikke akkurat si at programmet mitt motbeviste "fordommene mine" .

 

Ang Thaifjord.

Det spors hva du ser etter, du kan jo fokusere bare paa en ting gjennom hele programmet.

Jeg oppfattet det annerledes

 

Den eldste mannen hadde vaert sammen med sin Thailandske dame i herrens mange aar og de var begge gamle.

Den t ullete jegern var sammen med en Thailandsk kvinne som hadde eid eget reisefirma i Thailand. Hun snakket meget bra engelsk. De var ogsaa begg e paa samme alder ca.

 

Den yngste mannen giftet seg med en thailndsk kvinne som han hadde hatt kontaktmed i over ett aarr. Det heler virket litt arrangert men jeg fikk inntrykk av at de hadde det bra sammen. At hun snakker daarlig engelsk betyr ikke at dfe ikke kan uttrykke seg. Jeg tror ogsaa Thaier er mer folsomme for kroppspraak og ikke verbal kommunikasjon.

 

Du sierjeg beviser at dama

ikke kunne engelsk. Altsaa du tolker deg selv deg selv dithen.

Hun kunne engelsk, men ikke straalende. Hun hadde hatt det paa skolen, men jeg maatte tolke meg til det som ble sagt. Det betyr ikke at vi ikke hadde det moro, baade av utfordringene og kontakten, og jeg mener bestemt at man behover ikke snakke som en foss for aa ha det hyggeligmed noen.

 

Jeg gikkikke inn foraa laere henne engelsk. Jeg sendte bare sms og hunkjope ordbok. Etter hvert gikk resten av seg selv.

 

Saa viljeg fortelle deg littom thailandske forholdmellom thai mann og thai kvinne. Dette er det faktisk skrevet boker om,og hvorfor det er saann vet jeg ikke. Det er vel kultur.

 

Det er veldig vanlig at en thailandsk mann ikke sier mer enn han maa,og han betror seg heller til sine mannlige venner enn sin egen kone. Samtaler og diskusjoner gjormann med kamerater, mannsrollen innebaerer noehelt annet ovenfor en kvinne. Saa jeg matte nesten laere mn dame aa snakke om ting. Der i blandt ogsaa samlivet , da folk ikke snakker med det motsatte kjonn om sex nesten uansett. Gammeldagse regler. Mannen har ikke en underholdningsrolle ovenfor kvinnen slik somi norge. Han skal ikke vaere en playboy, men en god familiemann soim tilbyr trygghet og fremtid.

 

Dette virker meget merkelig for oss,men du MAA huske paa at Thailand er paa andre siden av jordkloden. Det er hoy sansynlighet for at du opplever at visse ting er merkelige. Det betyr ikke at det er galt.

 

Jeg tror at i de forholdene som varer saa er folk glad i hverandre. Det finnes mange thai norske par som er lengre sammen enn 3 aar, og det betyr at de har det bra sammen.

 

Med alt dette sagt skal jeg understreke at ja, det finnes gale thailandske desperate kvinner.

Men de aller fleste normale thai kvinner vil helst bli kjent den de gifter seg med.

 

Var paa ambassaden her om dagen. Saaen kjekk ung mann der med en thailandsk jente. Det er ikke vanlig, men som jeg prover aa si, jeg tror de gamle tendense er over, vi lever i en global verden.

 

Duhar ikke sette en kjekk man med thailandsk kvinne?

Skal sende deg pm naar jeg har internett paa laptoppen igjen, saa skal jeg sende deg et bilde.

 

Jeg foler egentlig ikke at jeg har hentet henne, jeg har faktisk kryssa klode n 12 ganger paa 6 reiser, og hun ogsaa en gang + enorme tlf utgifter. Det var ikkle slik at jeg ikke maatte gjore noefor aa oppretteholde det forholdet.

 

Tijeg si at duaa bare akseptere at menn finner seg kvinner fra utlandet mer og mer. Det eneste dukan gjore er i tilfelle aa gi dem en grunn til aa ikke gjore det. I mitt tilfelle var det ikke panlagt,men jeg tror ofte det er grunner isamfunnet soim er med paa aa gjore det slik. Det bor tross altover 8000 thailandske kvinner i norge. Det varda litt mange kvinner til taperne, er de saa mange?

 

Og hvorfor er det bare thailandske kvinner vi stusser over? Dette har jeg spurt om for. Det er kvinner fra daarlige kaar ellersi verden somogsaa kommer, som sagt tidligere er det like mange russiske kvinner i norge som thai. Sjekk dethos UDI selv.

Lenke til kommentar

Stusser ikke bare over thailandske kvinner. Stusser like mye over russere.

 

Men det høres ut som du har funnet kjærligheten, og det er kjempefint for deg . Jeg har selv opplevd å være forelsket i en utlending som knappt kunne Engelsk (med alle fordommer som hører med) .

 

Hun som hadde eid et reiseselskap på thaifjord hadde jo faktisk bodd flere år i norge før hun møtte han hun nå var gift med, så den saken er jo noe spesiell. Det var vel mest han "unge" ungkaren som henta seg ei søt jente jeg stussa mest på. Eneste han sa var "Naaaa, MI LOVE" . Hun virket ikke videre glad for å være i Norge heller.. Så som du sa, så virka det noe arrangert.

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig noen menn som bevisst leter etter kjærligheten i Øst-Asia: I land som Japan, Kina og Vietnam, så er det fortsatt relativt tradisjonelle kjønnsroller slik som Norge for ikke altfor mange år siden.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=150944

 

Det der er jo et godt eksempel, dog han er ikke særlig nyansert.

 

Ja sant, delvis.

Artikkelen sier at asiatiske damer gjør barn tryggere (flinkere å både oppdra og passe på barn tenker jeg han mener) Har ikke lest hele artikkelen.

Men jeg vil ikke si at asiatiske damer har på en måte et gen som gjør at de er flinkere enn norske damer. Nope!

 

I Asia kryr det også av farlige og onde folk. Fordi i Asia er det fremdeles er fattigdom på mange kanter. Også en av grunnene hvorfor de vil til Europa. Folk som er fattige kan finne på all slags drit. Bortføring og utpressing av penger, barnehandel, barnearbeid, selge sine barn osv. Barn og voksne som opplever/har opplevd slikt vil være ekstra redde og passe ekstra godt på barna.

 

I Norge er ikke sånne slemme folk så mye å se av, fordi nordmenn er så få og lett å fange om det skulle dukke opp en. F.eks. "Lommenmannen er tatt", jammen da er ungen min trygg! Ut og lek med deg.

Mens i Asia slutter aldri lommemenn å dukke opp. Selv om en er tatt, dukker det opp 2 nye. Litt overdrevet, men dere tar poenget. Noe som gjør at folk aldri slutter å bekymre for barna. Blir en del av naturen deres, de som opplever dette.

 

Mens i Norge føler de fleste seg trygge, derfor gir de barna stor frihet. Men når jeg leser i diverse anonyme poster fra barn som sier at de ble voldtatt, slått ned eller utsatt for et eller annet fordi de var ute til langt på natt og full, men tør ikke å si til foreldrene...så lurer jeg på om nordmenn bør stramme inn friheten deres litt og behandle dem strengere.

 

En ting er også hvordan den asiatiske damen selv ble oppdratt som barn. Var hun behandlet strengt, kan det hende at hun behandler sine barn strengt. Eller at hun ønsker ikke at sine barn skal behandles like strengt som hun ble og gir dem mer frihet.

 

Eller at hun var behandlet sløvt. Hennes egne barn blir behandlet sløvt. Eller at hun mener at hennes foreldre aldri gjorde en god jobb, og derfor skal hun være litt strengere.

 

Asiatiske damer må ikke nødvendigvis være mye flinkere, men bare at noen har opplevd mer enn andre har.

Lenke til kommentar

Eller kan det rett og slett være fordi de Asiatiske damene har mer tid til å være sammen med barna sine?

 

Mange av de kan være hjemme med barna sine mye lengre enn Norske kvinner "kan". For Thaikvinner som snakker dårlig Norsk og har lite utdannelse er det vanskelig å få seg "skikkelig" fulltidsjobb. Dersom de er hjemme hele dagene har de mye mer å stille med i forhold til barneoppdragelse enn for eksempel jeg vil ha når jeg får barn. Min familie vil ikke ha råd til å miste min inntekt på 300.000 i året og dermed vil jeg være i full jobb igjen så snart fødselspermisjonen er over.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Choer__*

Det er helt 100% klart at vi lever i et bedre samfunn enn mange av de store asiatiske samfunnene, eller store samfunn noen plas i verden. Det er sikkert mange aarsaker til at det er slik, blandt annet at det er brukt mindre ressurser paa administrasjon av samfunnet paa lavt nivaa, og at det krever mye storre resurser aa administrere saa store samfunn noye.

 

Jeg tror mennesker er litt dobbelmoralske paa en maate.

Alle er vi i stand til aa gjore hva som helst, selv om vi ikke tror det.

Mange lystrer bare overmakten, og tenker ikke lenger enn det.

 

Jegtror at om det hadde brutt ut krig i norge, med folgende kaos og fallende oversikt og kontroll fra et statsorgan som er styrt av utdannede intelligente mennesker. Saa vil det etter hvert dukke opp flere og flere episoder der tilsynelatende moralske mennesker tar seg stygge friheter. Jeg tror det ligger i oss alle.

 

Jeg er enig i at Thai kvinner har mye tid hjemme, og det kan ha mye med saken aa gjore. Mange europeiske menn onsker aa finne slike kvinner, for de onsker aa leve i et forhold der de er forsorger og kommer hjem til kone og barn. Jeg mener Thaier er veldig klar over dette og skrur opp familievolumet veldig hvis de tror de tjener paa det.

 

Men saa tror jeg ogsaa at normale mennesker i thailand er som folk flest, med et hjerte og et onske om glede og lykke. Jeg tror de fokuserer mer paa familie faar aa oppnaa disse tinene, og mindre paa penger(for de har ikke saa mye avdet), mens vi i vaart samfunn har det omvendt. Kanskje blandingen blir en harmonisk symbiose?

 

Den typiske pikedrommen hos Thailandske jenter som kommer fra middelklassen og den lavere klassen er aa finne en rik mann som de kan ta godt vare paa, og som kan ta godt vare paa dem. For dem klinger det trygghet og ogsaa lykke om mannen er god, samt god familie med alt den trenger, ergo lykke.

 

Det blir litt stygt aa si at det er galt av dem aa onske dette. Alle mennesker onsker det samme, lykke og glede i livet. Og dette er deres drom om glede og lykke, en stabil familie med en god mann.

 

Men ikke alle er saa aerlige, slik som det ble nevnt her tidligere i traaden. Det er mange som bare vil lure folk for penger, og folk som befinner seg i subkulturer i Thailand. Slik har mange vestlige menn blitt lurt, da de ikke vet hva som er subkultur i Thailand og ikke kjenner de sosiale kodene. Kort kan jeg si at en skikkelig Thai gaar aldri paa bar, med mindre han er utro med kona si eller er litt skitten. Du finner heller ikke bra kvinner paa saanne plasser, og skikkelige Thailandske kvinner er ikke frempaa rent seksuelt(de kan vaere pratsomme, men ikke mer), og de kler seg ikke utfordrende(90%).

 

Saa jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg forstaar at folk har fordommer, det hadde jeg ogsaa for, men de endret seg da jeg skjonte at vi ikke kan forstaa andre siden av jordklloden ved aa sammenlikne den med Norge.

Lenke til kommentar

En arbeidskamerat av meg i 50-årene har opplevd den negative siden som mange fordommer bygger på.

Han fant seg "kjæreste" på en thailand-tur, og de holdt kontakten ett års tid før hun flytta til Norge. De giftet seg ikke.

Hun var i 20-årene og ville vel bare se etter familien sin med penger. Hun fikk seg jobb her og lærte helt grei norsk, og gubben var sjeleglad helt til det hadde gått 5 år. Da fikk hun oppholdstillatelse automatisk, tok ut masse penger av kontoen deres, og flyttet inn med en thai-type hu hadde møtt via jobben på hennes egen alder. Så der satt karen alene igjen, uten sparepenger.

 

Nå er ikke akkurat han karen noe glansbilde å se på, og veier godt over 150kg..så han hadde vel ikke stort å gi ei dame på noenogtjue fysisk sett, annet enn trygghet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har for all del ikke fordommer mot kvinner fra Thailand. For all del, de har da aldri gjort meg noe galt.

 

Jeg forstår de godt jeg. Thaikvinner er også svært glade for forholdet mann/kvinne i Norge. Der mannen viser kona oppmerksomhet og er god mot henne på en måte hun neppe ville opplevd hos en mann fra Thailand. Gjensidig respekt osv.osv.

 

Det er vel heller mennene jeg "dømmer". Man ruller jo litt med øya når man hører at nabon har fått seg ny kone sånn helt plutselig.

 

Jeg gleder meg til å se bilde av den kjekke norske mannen som har giftet seg med en kvinne fra Thailand. )hvis han finnes)

Lenke til kommentar
Jeg har for all del ikke fordommer mot kvinner fra Thailand. For all del, de har da aldri gjort meg noe galt.

 

Jeg forstår de godt jeg. Thaikvinner er også svært glade for forholdet mann/kvinne i Norge. Der mannen viser kona oppmerksomhet og er god mot henne på en måte hun neppe ville opplevd hos en mann fra Thailand. Gjensidig respekt osv.osv.

 

Det er vel heller mennene jeg "dømmer". Man ruller jo litt med øya når man hører at nabon har fått seg ny kone sånn helt plutselig.

 

Jeg gleder meg til å se bilde av den kjekke norske mannen som har giftet seg med en kvinne fra Thailand. )hvis han finnes)

Kjekk mann? Okok, skal sende bilde :p :p neida, er ingen Brad Pit, men jeg klarer meg hvertfall mer enn bra nok...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...