Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Jeg ber administrator i dette forumet om å slette denne tråden da den er i mine øyne ingenting annet enn ren rasehets, som flere ganger har stoppet men hentet opp igjen av spesielt intereserte.

 

Blir ikke denne tråden slettet vil jeg invitere alle hetsere til persnlige samtaler med meg via telefon.

Så får vi se hva hetsen deres duger til.

Det er vel ikke om rasen men heller hva slags kår disse damene kommer fra.

Jasså? Mener du det altså? Du er kanskje ikke klar over din egen fremmedfrykt?

Hvis dette handler om hvilke kår disse damene kommer fra, hvorfor diskuterer vi ikke damer fra russland og andre østblokkland også?

 

Jeg skal gi deg svaret: De har rett hudfarge og du føler ikke at de er fremmede! Ergo, dette er rasehets!

 

Det er nytteløst å diskutere dette, for folk tenker hva de vil uansett.

 

Det mest latterlige hittil må kanskje ha vært Creowks kom med, han skulle passe på at den Asiatiske jenta likte ham!! Nei men jøss så smart! Da er han jo untatt alle fordommer og er helt spesiell i forhold til alle andre. Det er sikkert ingen asiatiske jenter som liker den de er sammen med liksom.. det er nemlig ikke ALLTID sånn at det bare er gamle menn eller store alderforsjeller ute og går, og uansett da synes jeg denne diskusjonen er invadering av andres privatliv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ber administrator i dette forumet om å slette denne tråden da den er i mine øyne ingenting annet enn ren rasehets, som flere ganger har stoppet men hentet opp igjen av spesielt intereserte.

 

Blir ikke denne tråden slettet vil jeg invitere alle hetsere til persnlige samtaler med meg via telefon.

Så får vi se hva hetsen deres duger til.

Det er vel ikke om rasen men heller hva slags kår disse damene kommer fra.

Jasså? Mener du det altså? Du er kanskje ikke klar over din egen fremmedfrykt?

Hvis dette handler om hvilke kår disse damene kommer fra, hvorfor diskuterer vi ikke damer fra russland og andre østblokkland også?

 

Jeg skal gi deg svaret: De har rett hudfarge og du føler ikke at de er fremmede! Ergo, dette er rasehets!

 

Det er nytteløst å diskutere dette, for folk tenker hva de vil uansett.

 

Det mest latterlige hittil må kanskje ha vært Creowks kom med, han skulle passe på at den Asiatiske jenta likte ham!! Nei men jøss så smart! Da er han jo untatt alle fordommer og er helt spesiell i forhold til alle andre. Det er sikkert ingen asiatiske jenter som liker den de er sammen med liksom.. det er nemlig ikke ALLTID sånn at det bare er gamle menn eller store alderforsjeller ute og går, og uansett da synes jeg denne diskusjonen er invadering av andres privatliv.

Dette var det første inlegget mitt i tråden. Hvor har du det fra at jeg har fremmedfrykt?

Diskusjonen foregår rundt Thai-kvinner fordi det er det vanligste og det som har blitt satt mest fokus på i media.

 

Russere er av en annen rase enn oss. Anbefaler deg å vite hva raser er før du roper rasist.

Lenke til kommentar
Jeg ber administrator i dette forumet om å slette denne tråden da den er i mine øyne ingenting annet enn ren rasehets, som flere ganger har stoppet men hentet opp igjen av spesielt intereserte.

 

Blir ikke denne tråden slettet vil jeg invitere alle hetsere til persnlige samtaler med meg via telefon.

Så får vi se hva hetsen deres duger til.

Nå synes jeg du overreagerer sterkt. Jeg forstår at du kan finne denne tråden og enkelte av svarene sårende, men det er ikke noe argument for at det er snakk om rasisme. Jeg kan kanskje strekke meg til å si at mange i denne tråden er fordomsfulle og at det er mange som har ganske mye fremmedfrykt, men rasisme har jeg ikke sett noen eksempler på.

 

Selv om du ikke nødvendigvis liker debatten kan du ikke bare kneble den som det passer deg. Vi må også kunne ha ubehagelige diskusjoner på et åpent debattforum. Hvis man hadde skullet stenge alle tråder folk hadde tatt seg nær av hadde vi sannsynligvis ikke hatt tråder om noen minoriteter lenger.

 

Russere er av en annen rase enn oss. Anbefaler deg å vite hva raser er før du roper rasist.

Man har da gått bort fra å bruke begrepet rase. Både fordi dette har uheldige konnotasjoner og fordi det ikke er biologisk holdbart.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hele greia er at det er så mange menn her som er for stygge til å få seg noe i det hele tatt, og derfor må dra ned og hente seg ei som kun vil ha ham fordi hun får oppholdstillatelse her. Men, fint at noen vil la seg utnytte slik også da (for damas del). :)

Jeg vil nødig gjøre denne diskusjonen om til en av personlig karakter, men siden du allikevel allerede har kommet med særdeles nedsettende personkarakteristikker på de mennene som gjør det gjør jeg et unntak.

 

Jeg ser ikke hvordan du kan se på det at begge to vinner på en situasjon som noe negativt. En ensom mann får seg en å dele livet sitt med, og en fattig kvinne som trenger en forsørger finner seg en god forsørger. Hvorfor har du disse nedsettende karakteristikkene på mennene som gjør dette? Kan det være fordi du føler deg truet av disse nye konkurrentene? Ellers ser jeg ingen grunn til at man ikke skal unne noen å være lykkelige.

 

La nå folk få gjøre det som gjør dem lykkelige uten at de skal måtte bli latterliggjort og hengt ut på grunn av valgene sine. Vi er kanskje ikke enige i alt de gjør, men så lenge de ikke skader noen og det gjør dem lykkelige er det ikke annet enn moralisme å se ned på dem for å gjøre dette.

 

Kalinken skriver som vanlig godt og reflektert. 

 

 

Har selv unngått å engasjere meg i denne tråden, fordi det kommer litt for mange utspill som er i overkant fordomsfulle. Selv har jeg campert de siste 26 årene med en thailands jente så jeg vet kanskje litt om kulturen og lynnet deres. 

 

Men det jeg heller ville si er at de som nettopp er så fordomsfulle kan henspeile på en dokumentert psykologisk tilstand hvor den fordomsfulle angriper svakheter som han selv innehar.

 

Ellers så elsker jeg blondiner av alle kulører.

 

:cool:

Lenke til kommentar
Dette var det første inlegget mitt i tråden. Hvor har du det fra at jeg har fremmedfrykt?

Diskusjonen foregår rundt Thai-kvinner fordi det er det vanligste og det som har blitt satt mest fokus på i media.

 

Russere er av en annen rase enn oss. Anbefaler deg å vite hva raser er før du roper rasist.

 

Er russere av annen rase enn oss? Hvilken rase er det om jeg tør spørre? De har sine trekk, men de er fortsatt ariske og hvite, akkurat slik som oss. Integrert i samfunnet etter å ha lært god norsk, så legger du ikke merke til dem. Jeg vet det, for jeg har sett det, og hvordan andre reagerer rundt dem.

 

Det hadde vært greit å ikke finne på ting for å unskylde deg.

 

Du fokusere på Thailendinger fordi du legger merke til Thailendinger, du legger merke til dem fordi de ikke ser ut slik som oss. Med andre ord fremmedfrykt.

 

Det er også litt tåpelig å påstå at russere er en egen rase samtidig som du sier du vet hva en rase er.

For å si det slik: folk med rødt hår er ikke av en annen rase enn de med blondt hår, de er begge ariske! Det skal litt mer til enn det.

 

Ja, jeg påstår at du i det minste har rasistiske holdninger ovenfor Thailandske kvinner, hvis du tenker så ævlig mye over deres eksistens i norge og de som er sammen med dem. La dem være i fred!

Lenke til kommentar
Nå synes jeg du overreagerer sterkt. Jeg forstår at du kan finne denne tråden og enkelte av svarene sårende, men det er ikke noe argument for at det er snakk om rasisme.

Jeg bryr meg svært lite om hvordan du oppfatter saken, å i det stadige engasjere seg i andres forhold rent og alene fordi den ene er fra den ene plassen og den andre fra en annen, men bare hvis den ene har mørk hud, ER fordomsfullhet og rasisme.

 

Når man så skal ytre seg så bør man tenke over det man sier, eller stå for det. Det er fryktelig flott at du liker å høres fornufitg ut, men jeg er motivert til å verbalt slå hardt ut mot den slags hets som kommer uansett hvor fint du uttrykker deg om den strålende ytringsfrihet.

 

Skal merke at den kommer ikke uten ansvar eller reaksjoner, og de reaksjonene andre tillater seg ovenfor ting de ikke har noe med, skal de tåle at andre reagere på like hensynsløst.

 

Jeg kan ikke se debattverdien i å hetse folk som tapere / fattige / lykkejegere, eller beskrive dem på nedverdigende måter samtidig som om man arrogant mener at man har full oversikt og selv er sentrum av verden og all rettvis livsstil.

 

Så bare glem å irettesette meg på dette området, det er like lite vits i det som å fortelle enkelte her hvordan ting faktisk henger sammen.

Lenke til kommentar
Dette var det første inlegget mitt i tråden. Hvor har du det fra at jeg har fremmedfrykt?

Diskusjonen foregår rundt Thai-kvinner fordi det er det vanligste og det som har blitt satt mest fokus på i media.

 

Russere er av en annen rase enn oss. Anbefaler deg å vite hva raser er før du roper rasist.

 

Er russere av annen rase enn oss? Hvilken rase er det om jeg tør spørre? De har sine trekk, men de er fortsatt ariske og hvite, akkurat slik som oss. Integrert i samfunnet etter å ha lært god norsk, så legger du ikke merke til dem. Jeg vet det, for jeg har sett det, og hvordan andre reagerer rundt dem.

 

Det hadde vært greit å ikke finne på ting for å unskylde deg.

 

Du fokusere på Thailendinger fordi du legger merke til Thailendinger, du legger merke til dem fordi de ikke ser ut slik som oss. Med andre ord fremmedfrykt.

 

Det er også litt tåpelig å påstå at russere er en egen rase samtidig som du sier du vet hva en rase er.

For å si det slik: folk med rødt hår er ikke av en annen rase enn de med blondt hår, de er begge ariske! Det skal litt mer til enn det.

 

Ja, jeg påstår at du i det minste har rasistiske holdninger ovenfor Thailandske kvinner, hvis du tenker så ævlig mye over deres eksistens i norge og de som er sammen med dem. La dem være i fred!

 

Russere er av den slaviske (http://no.wikipedia.org/wiki/Slavere) rasen. Hitler så definitivt ikke på dem som mye ariske da han utryddet dem (http://en.wikipedia.org/wiki/Generalplan_Ost).

 

Jeg har ikke diskutert Thai-kvinner. Hvor har du det fra at jeg er redd dem? Jeg syns bare ikke det er rasistisk å diskutere "mail-order" koner.

 

Kalinken har rett i at rase egentlig er feil å bruke, men det passet i denne sammenhengen da noen skrek rasisme.

Lenke til kommentar
Russere er av den slaviske (http://no.wikipedia.org/wiki/Slavere) rasen. Hitler så definitivt ikke på dem som mye ariske da han utryddet dem (http://en.wikipedia.org/wiki/Generalplan_Ost).

 

Jeg har ikke diskutert Thai-kvinner. Hvor har du det fra at jeg er redd dem? Jeg syns bare ikke det er rasistisk å diskutere "mail-order" koner.

 

Kalinken har rett i at rase egentlig er feil å bruke, men det passet i denne sammenhengen da noen skrek rasisme.

 

1. Du drar frem Hitlers konklusjoner av raser, det finner jeg uroende i seg selv.

 

2. Den rasebetegnelsen du drar frem bortforklarer likevel ikke poenget mitt, du legger ikke merke til russiske kvinner i samfunnet fordi de er lik oss, mens du har forommer mot Thailandske kvinner fordi de ikke er lik oss.

 

3. Hvorfor du skulle være redd thailandske kvinner? Nå virkelig ror du deg langt vekk. Du har ingen grunn til å være redd dem, men det er du fordi de er annerledes enn deg! Du er redd for det som er annerledes, og det kalles fremmedfrykt, noe mange har.

 

4. Jeg understeker at jeg ikke bare skrek rasisme, jeg har fulgt denne diskusjonen lenge og har sett at det nytter ikke forklare noe, rett og slett pga fordommer rettet mot en gruppe mennesker som fanger vår oppmerksomhet pga at de er lett å se ut fra sin rase.

 

5. Jeg synes tydelig at du prøver å svartmale Thailandske kvinner, du har ingen interesse for "mail-order" kvinner fra andre plasser i verden, og du avføyer all kritikk som om din stigmatisering var naturlig.

 

6. Jeg kjenner veldig igjen denne strategien fra nazistiske miljøer i norge, fremheve seg selv som "normal" for å få aksept og skape diskusjoner i samfunnet for å spre holdninger. Det er veldig tydelig at du ikke tar motargumenter i det hele tatt, og det viser at du er sneversynt målrettet mot en ting: spre fordommer.

 

7. Hvor i dag er det man bestiller "mail-order" bruder fra Thailand? Ikke kom med noen jævla datingside, da er i tilfelle alle verdens kvinner "mail-order" bruder. Jeg vet såpas mye at det ikke bare er å skaffe visum til Norge i dag, så det er ikke bare å bestille noen hit. Dette har jeg skrevet tidligere i denne diskusjonen, men det driter du tydeligvis like fult i. For poenget ditt er ikke å forholde deg til virkeligheten og reflektere over den, du VIL spre drit og fordommer for å gagne dine egne politiske fremmedfiendlige idealer!

 

8. Jeg understreker at de av dere der ute som mener at Thailandske kvinner er billige, man kan gå til sengs med når man vil, etc, sammen likner jeg med en gjeng med krigsherjede afrikanere/bygdetullinger fra midtøsten som tror de kan voldta hvem de vil i Norge fordi ting her er annerledes.

 

Nå Mynotir, kan du svare meg fornuftig på alle punktene og ikke bare føye ting til siden med påstander!

Endret av choer_
Lenke til kommentar
Jeg bryr meg svært lite om hvordan du oppfatter saken, å i det stadige engasjere seg i andres forhold rent og alene fordi den ene er fra den ene plassen og den andre fra en annen, men bare hvis den ene har mørk hud, ER fordomsfullhet og rasisme.

Jeg kan si meg enig i at mange har uttalt seg sleivete og provoserende om både de mennene som får seg damer fra Thailand og de thailandske damene, men hva for noe godt kommer det ut av at du kaller dem rasister for det? Å kalle folk rasister er kanskje den enkleste måten å utelukke at de virkelig hører på det du sier, da kommer de automatisk til å gå i forsvar for sine uttalelser og ikke ville innse at du kanskje har et poeng. Hvis du heller saklig imøtegår argumentene deres (istedenfor å rette angrepene mot deres person) og peker på hvorfor de ikke holder vann vil du ha større sjanse til å overtale folk.

 

Når man så skal ytre seg så bør man tenke over det man sier, eller stå for det. Det er fryktelig flott at du liker å høres fornufitg ut, men jeg er motivert til å verbalt slå hardt ut mot den slags hets som kommer uansett hvor fint du uttrykker deg om den strålende ytringsfrihet.

 

Skal merke at den kommer ikke uten ansvar eller reaksjoner, og de reaksjonene andre tillater seg ovenfor ting de ikke har noe med, skal de tåle at andre reagere på like hensynsløst.

Som sagt mange sleivete uttalelser i denne tråden, men hvorfor synke til deres nivå?

 

Jeg kan ikke se debattverdien i å hetse folk som tapere / fattige / lykkejegere, eller beskrive dem på nedverdigende måter samtidig som om man arrogant mener at man har full oversikt og selv er sentrum av verden og all rettvis livsstil.

Nei, det er ikke stor verdi i den debatten. Nettopp derfor burde du bidra til å heve nivået på debatten ved å komme med mer reflekterte synspunkter, istedenfor å harmdirrende skjelle ut folk som uttaler seg uvitende og fordomsfullt. Ved å gjøre sistnevnte forringer du bare nivået på debatten ytterligere.

 

Så bare glem å irettesette meg på dette området, det er like lite vits i det som å fortelle enkelte her hvordan ting faktisk henger sammen.

Hvis du har denne holdningen er debatten dømt til å gå i vasken.

 

Og du kan forresten spare deg for å slenge inn bemerkninger som "jeg bryr meg fint lite om hva du oppfatter det som" og "det er fryktelig flott at du liker å høres fornuftig ut". De fleste som er eldre enn 9 år ser utsagn som dette for det de er. De hverken provoserer eller påvirker meg, så det er kun å sløse med energi å pønske ut måter å prøve å vippe meg av pinnen på.

Lenke til kommentar
Og du kan forresten spare deg for å slenge inn bemerkninger som "jeg bryr meg fint lite om hva du oppfatter det som" og "det er fryktelig flott at du liker å høres fornuftig ut". De fleste som er eldre enn 9 år ser utsagn som dette for det de er. De hverken provoserer eller påvirker meg, så det er kun å sløse med energi å pønske ut måter å prøve å vippe meg av pinnen på.

Virker på meg som om du ble ganske påvirket av deg jeg skrev.

 

Det er forsåvidt rett det du skriver, men det er tydelig at ikke alle er like fornuftige slik som du og merker seg forklaringer eller reflekterer over dem. Jeg har nemlig deltatt lenge i denne diskusjonen og forklart både ett og annet, med den instilling at folk trengte bare å opplyses.

 

Det var helt klart feil, da de forklaringene jeg ga ble annerkjent av de få og ignorert av de fleste.

 

Når folk har fordommer og styrer sneversynt og trangsynt mot et punkt, så søker de ikke etter å reflektere over noe som helst, eller forstå noe som helst. Da nytter det ikke å forklare dem noe heller, og du kan jo bare søke opp i tråden her og se, at det ikke nytter.

 

Det virker som om mange mennesker ikke hører etter før du slår dem med en kjepp, og de fortsetter å slå med sin egen kjepp inntil noen slår dem hardere. Slik er det bare, og slik vil det alltid være, de fleste av oss i samfunnet har en hjerne å tenke med vi ike bruker da vi helst stresser minst mulig med å tenke.

 

Derfor kommer jeg ikke til å nøle med kjeppen, hvis det er det eneste som får visse huleboere til å tenke, å få dem til å føle seg nedverdiget. Det er egentlig ganske tragisk at det ofte er slik. Jeg ser for meg at du er den typen som ikke annerkjenner dette fakta, og lever i en verden ut fra akkurat den mangelen på annerkjennelse av dette. Men så er vel du heller ikke de typen som ender i situasjoner der du møter folk med så sneversynte holdninger og manglende evne til å reflektere som dette.

Endret av choer_
Lenke til kommentar
Og du kan forresten spare deg for å slenge inn bemerkninger som "jeg bryr meg fint lite om hva du oppfatter det som" og "det er fryktelig flott at du liker å høres fornuftig ut". De fleste som er eldre enn 9 år ser utsagn som dette for det de er. De hverken provoserer eller påvirker meg, så det er kun å sløse med energi å pønske ut måter å prøve å vippe meg av pinnen på.

Virker på meg som om du ble ganske påvirket av deg jeg skrev.

Jaja. Deg om det.

 

Det er forsåvidt rett det du skriver, men det er tydelig at ikke alle er like fornuftige slik som du og merker seg forklaringer eller reflekterer over dem. Jeg har nemlig deltatt lenge i denne diskusjonen og forklart både ett og annet, med den instilling at folk trengte bare å opplyses.

 

Det var helt klart feil, da de forklaringene jeg ga ble annerkjent av de få og ignorert av de fleste.

 

Når folk har fordommer og styrer sneversynt og trangsynt mot et punkt, så søker de ikke etter å reflektere over noe som helst, eller forstå noe som helst. Da nytter det ikke å forklare dem noe heller, og du kan jo bare søke opp i tråden her og se, at det ikke nytter.

 

Det virker som om mange mennesker ikke hører etter før du slår dem med en kjepp, og de fortsetter å slå med sin egen kjepp inntil noen slår dem hardere. Slik er det bare, og slik vil det alltid være, de fleste av oss i samfunnet har en hjerne å tenke med vi ike bruker da vi helst stresser minst mulig med å tenke.

Men, hvis du går gjennom resultatene dine etter å ha brukt denne figurative kjeppen din, ser du at du har klart å overtale mange? Har du fått påvirket mange som tidligere var fordomsfulle til å kaste bort fordommene sine?

 

Jeg tror personlig at for mange kan ikke deres fordommer brytes ned på ett blunk. Dette er holdninger de har båret på lenge, og på grunn av dette vil de sannsynligvis ikke tverrvende 180 grader med det første. Derfor kommer man i mange tilfeller ikke til å se drastiske resultater og holdningsendringer etter ett innlegg eller en debatt, man må se på tendensen over en lengre periode.

 

Grunnen til at jeg tror akkurat dette er fordi jeg har merket på meg selv at holdninger som tidligere var ganske dyptgående og ekstreme hos meg selv med tiden har myket seg opp og blitt mer reflekterte. Jeg kan ikke peke på noen enkelt faktor som kan forklare denne endringen, det er nok heller summen av mange tanker jeg har gjort meg over lengre tid som står for den. Og de tankene som har fremprovosert denne forandringen har nok ikke kommet i de diskusjonene hvor folk bare har kastet dritt, heller i diskusjonene hvor jeg basert på andres argumentasjon i ettertid har innsett at jeg sannsynligvis tok feil.

 

Derfor kommer jeg ikke til å nøle med kjeppen, hvis det er det eneste som får visse huleboere til å tenke, å få dem til å føle seg nedverdiget. Det er egentlig ganske tragisk at det ofte er slik. Jeg ser for meg at du er den typen som ikke annerkjenner dette fakta, og lever i en verden ut fra akkurat den mangelen på annerkjennelse av dette. Men så er vel du heller ikke de typen som ender i situasjoner der du møter folk med så sneversynte holdninger og manglende evne til å reflektere som dette.

Mjah. Jeg er vel heller uenig i at alternativet til saklig diskusjon (dvs. å kaste dritt) er å foretrekke, og ser derved ikke på det at dette er et overlegent debattverktøy når man diskuterer med mindre reflekterte mennesker som noe faktum heller.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette blir vel litt off topic, men emnet kommunikasjon interesserer meg sterkt.

 

Tidligere har jeg vært tilhenger av å bruke "kjeppen" for å stagge "idiotene", men etter hvert lærte jeg at ved å selv holde fast ved det som kalles "betingelsesløs konstruktivitet" oppnådde ikke bare å stagge meningsmotstandere (som ofte bruker ulike "kjepper" for å "vinne" debatten) men fikk mye mere relevant informasjon ut av dem på kjøpet, og noen få klarte man å "lande" slik at fornuften fikk nødvendig spillerom, og begge beveget seg videre.

 

Det hele handler om å styre sine egne følelser/ego og ha tålmodighet som en hest.

Lenke til kommentar
Dette blir vel litt off topic, men emnet kommunikasjon interesserer meg sterkt.

 

Tidligere har jeg vært tilhenger av å bruke "kjeppen" for å stagge "idiotene", men etter hvert lærte jeg at ved å selv holde fast ved det som kalles "betingelsesløs konstruktivitet" oppnådde ikke bare å stagge meningsmotstandere (som ofte bruker ulike "kjepper" for å "vinne" debatten) men fikk mye mere relevant informasjon ut av dem på kjøpet, og noen få klarte man å "lande" slik at fornuften fikk nødvendig spillerom, og begge beveget seg videre.

 

Det hele handler om å styre sine egne følelser/ego og ha tålmodighet som en hest.

Dette sammenfaller med mine egne erfaringer fra diverse diskusjoner. "Kjeppen" fører etter min erfaring kun til at debattmotstandere polariseres.

 

Det blir til slutt til en kamp hvor man drar inn egoet sitt og ingen av motstanderne føler at de kan slakke en meter på tauet, fordi de tidligere har gått ut med så drastiske utspill om både hverandres person og argumentasjon. Å innrømme at den andre nå kan være inne på noe vil derfor også framstå som en måte å miste ansikt på. Debatten vil på dette stadiet også fortone seg mer som gjensidig utdriting av hverandre enn noe annet, derfor er det i tillegg heller langt mellom relevante argumenter som kunne ha forandret ens eget perspektiv.

 

Men dette blir nok det siste Off-Topic-innlegget fra min side.

Lenke til kommentar
1. Du drar frem Hitlers konklusjoner av raser, det finner jeg uroende i seg selv.

 

2. Den rasebetegnelsen du drar frem bortforklarer likevel ikke poenget mitt, du legger ikke merke til russiske kvinner i samfunnet fordi de er lik oss, mens du har forommer mot Thailandske kvinner fordi de ikke er lik oss.

 

3. Hvorfor du skulle være redd thailandske kvinner? Nå virkelig ror du deg langt vekk. Du har ingen grunn til å være redd dem, men det er du fordi de er annerledes enn deg! Du er redd for det som er annerledes, og det kalles fremmedfrykt, noe mange har.

 

4. Jeg understeker at jeg ikke bare skrek rasisme, jeg har fulgt denne diskusjonen lenge og har sett at det nytter ikke forklare noe, rett og slett pga fordommer rettet mot en gruppe mennesker som fanger vår oppmerksomhet pga at de er lett å se ut fra sin rase.

 

5. Jeg synes tydelig at du prøver å svartmale Thailandske kvinner, du har ingen interesse for "mail-order" kvinner fra andre plasser i verden, og du avføyer all kritikk som om din stigmatisering var naturlig.

 

6. Jeg kjenner veldig igjen denne strategien fra nazistiske miljøer i norge, fremheve seg selv som "normal" for å få aksept og skape diskusjoner i samfunnet for å spre holdninger. Det er veldig tydelig at du ikke tar motargumenter i det hele tatt, og det viser at du er sneversynt målrettet mot en ting: spre fordommer.

 

7. Hvor i dag er det man bestiller "mail-order" bruder fra Thailand? Ikke kom med noen jævla datingside, da er i tilfelle alle verdens kvinner "mail-order" bruder. Jeg vet såpas mye at det ikke bare er å skaffe visum til Norge i dag, så det er ikke bare å bestille noen hit. Dette har jeg skrevet tidligere i denne diskusjonen, men det driter du tydeligvis like fult i. For poenget ditt er ikke å forholde deg til virkeligheten og reflektere over den, du VIL spre drit og fordommer for å gagne dine egne politiske fremmedfiendlige idealer!

 

8. Jeg understreker at de av dere der ute som mener at Thailandske kvinner er billige, man kan gå til sengs med når man vil, etc, sammen likner jeg med en gjeng med krigsherjede afrikanere/bygdetullinger fra midtøsten som tror de kan voldta hvem de vil i Norge fordi ting her er annerledes.

 

Nå Mynotir, kan du svare meg fornuftig på alle punktene og ikke bare føye ting til siden med påstander!

 

1) Hvorfor er det feil å trekke inn hva Hitler mente om det? Russere er ikke ariske.

2) Jeg ser godt forskjell på russere og nordmenn. Har du noen gang sett en russer?

3) Hva snakker du om? Jeg har bare kommentert dine påstander, ikke tråden.

4) Det er din mening.

5) Du fulgte tråden men la ikke merke til at noe av bakgrunnen til at folk ser ned på de som får kone fra Thailand er at det ofte er "mail-order brides"?

6) Jeg kjenner igjen det fra mer enn bare nazi-miljøer.

7) Jeg er ikke fremmedfiendtlig. Det har jeg heller aldri gitt uttrykk for.

 

http://www.google.no/search?hl=no&q=th...3%B8k&meta=

 

8) Det mener jeg ikke. Jeg er faktisk enig med deg på det punktet, har dog aldri nevnt noen ting om det så nå setter du ord i min munn.

Lenke til kommentar
Mjah. Jeg er vel heller uenig i at alternativet til saklig diskusjon (dvs. å kaste dritt) er å foretrekke, og ser derved ikke på det at dette er et overlegent debattverktøy når man diskuterer med mindre reflekterte mennesker som noe faktum heller.

 

Velger å bare quote en del av innlegget. Jeg legger bare til at jeg er for så vidt enig i det du skriver.

Men jeg må påpeke at noen av disse fordommene er ikke bare noe folk har erfart over tid, men noen ganger bare hørt over tid. Drithistorier går lett rundt og er populære å snakke om, solskinnshistorier blir bare akseptert og glemt ofte.

 

Det hele handler om å styre sine egne følelser/ego og ha tålmodighet som en hest.

 

Du har vel litt rett i det.

Lenke til kommentar
1) Hvorfor er det feil å trekke inn hva Hitler mente om det? Russere er ikke ariske.

2) Jeg ser godt forskjell på russere og nordmenn. Har du noen gang sett en russer?

3) Hva snakker du om? Jeg har bare kommentert dine påstander, ikke tråden.

4) Det er din mening.

5) Du fulgte tråden men la ikke merke til at noe av bakgrunnen til at folk ser ned på de som får kone fra Thailand er at det ofte er "mail-order brides"?

6) Jeg kjenner igjen det fra mer enn bare nazi-miljøer.

7) Jeg er ikke fremmedfiendtlig. Det har jeg heller aldri gitt uttrykk for.

 

http://www.google.no/search?hl=no&q=th...3%B8k&meta=

 

8) Det mener jeg ikke. Jeg er faktisk enig med deg på det punktet, har dog aldri nevnt noen ting om det så nå setter du ord i min munn.

1) Fordi Hitler's definisjoner er feil å bruke i den verden vi lever i dag, og å fokusere på dem er å fokusere på en tankebane jeg ikke mener er bra. Det er greit nok å nevne det i historisk perspektiv, men hans synspunkter synes jeg ikke skal vektlegges som noe mer enn noe som en gang ble ment/ sagt. Det kan godt hende at Russere er av Slavisk rase, men hva Hitler mente om det får Hitler holde for seg selv i graven.

 

2) Kjære deg, jeg har hatt rotasjonsarbeid i Finnmark. Ser Russere lang vei. Har til og med vært i Moskva. Det er tydelig at de har andre ansiktstrekk enn vi, men de er fortsatt ofte blonde og ofte med blå øyne. Jeg har en kamerat som er gift med en Ukrainer også, og nei han er ikke en taper. En ung mann. Selvom det er klart at de har sine trekk, som jeg har nevnt tidligere, så holder jeg fast på at tar du en russer og setter ha i det norske samfunnet i 5 år så vil han lett blande seg inn, og miste gamle russerfakter. Ser du ham på gata vil du aldri tenke over eller vurdere om han er russisk, fordi han er hvit. Skal du vurdere dette må du stoppe opp og prate med ham, eller sammenlikne ham med andre rundt seg, og det gjør du aldri i en vanlig situasjon. Skal du legge merke til ham må han skille seg mer ut enn han gjør, og det er derfor jeg mener folk legger mer merke til Thaier enn de legger merke til russere, fori de er lette å se. De skiller seg ut øyeblikkelig, og graden av forskjell legger til grunn for fremmedfrykt. Å legge merke til folk som er annerledes enn deg selv og fokusere på dem i stor grad kan ikke være motivert av annet enn fremmedfrykt. Greit nok om man kikker nysgjerrig, men når det vekkes følelser i deg av negativ karakter bare fordi de er "de andre," da er det fremmedfrykt. Som jeg har sagt tidligere, det er nesten like mye russiske kvinner og kvinner fra østblokkland her i norge som thai kvinner, men vi ser ikke til å ha like mye interesse for disse.

 

3) Det er greit. Jeg kan aldri vite med sikkerhet akkurat hva du føler, men fremmedfrykt er ofte basert på lite grunnlag, man trenger ikke ha noen spesiell grunn til å være redd de fremmede for å ha fremmedfrykt.

 

4) Det er greit, men jeg mener fortsatt enkelte bør være mer bevisste på det de tenker, om det er basert på fornuft eller tanker som lett fester seg pga frykt for det ukjente.

 

5) Jeg snakket en gang med min mor som hadde liknende fordommer. Hun innrømmet at hun tok feil til slutt, etter å ha møtt dama, og begrunnet det med at det var en gang i tiden at det kom bestilte damer til skandinavia. Jeg er nå ganske sikker på at den tiden er over i dag. At det er mange thaier i skandinavia er ikke fordi de er bestilt, men pga grunner jeg har beskrevet tidligere i dette forumet. I thailand er kjønnsrollene sterkere, og de som mange plasser i verden har ikke et sikkerhetssystem som vi har i norge. Derfor er det populært å finne en mann som kan tilby en god fremtid for barn og familie. Den ekstreme andre enden av spekteret er at de fleste kvinner ikke har interesse for menn som bor i containere, samme om de er populære på fest og kjekke å se på. Det vekker et instikt i de fleste kvinner, noe de ofte ikke selv er bevisst over, de kaller det bare turn off. Samtidig skal jeg påpeke at ikke alle thai kvinner er ærlige, men med de sagt så er det de som er det. Selvom de søker en forsørgerdyktig mann, så er det fortsatt viktig å bli kjent og ting må stemme for at det skal fungere. Du må huske på at det reiser 14 000 nordmenn til thailand i året, og 14 millioner turister i året. Man trenger ikke bestille en thailandsk kvinne for å møte en.

 

6) Jo, det er greit. Men jeg synes ikke noe særlig om å skape heksejakt etter folk, og jeg håper virkelig ikke det er det som er poenget her.

 

7) Det håper jeg virkelig.

Lenke til kommentar

for å svare på spørsmålet til trådstarter :

 

1: Thaikvinner er gode koner. De er flinke å lage mat, kjenner "sin plass" i hjemmet og har respekt for mannen sin. Ikke slik likestillingstull som Norske kvinner driver med. De er vel også gjerne mer "underdanige" enn dagens kranglekjerringer som skal ha like rettigheter som mannen

 

2: Det er ikke alle Norske menn som klarer å få seg norsk kjæreste av ulike grunner. Derfor drar de til Thailand der det kryr av gifteklare kvinner som drømmer om å komme til rike norge. Kvinnene er mer enn glade for å få lov til å gifte seg til Norge. Foreldrene til kvinnen får en pen sum penger ved inngått giftemål, og gjerne også tilsendt i en jevn strøm senere . På denne måten sikrer kvinnen seg og sine barn, og også sine foreldre.

Lenke til kommentar
for å svare på spørsmålet til trådstarter :

 

1: Thaikvinner er gode koner. De er flinke å lage mat, kjenner "sin plass" i hjemmet og har respekt for mannen sin. Ikke slik likestillingstull som Norske kvinner driver med. De er vel også gjerne mer "underdanige" enn dagens kranglekjerringer som skal ha like rettigheter som mannen

 

2: Det er ikke alle Norske menn som klarer å få seg norsk kjæreste av ulike grunner. Derfor drar de til Thailand der det kryr av gifteklare kvinner som drømmer om å komme til rike norge. Kvinnene er mer enn glade for å få lov til å gifte seg til Norge. Foreldrene til kvinnen får en pen sum penger ved inngått giftemål, og gjerne også tilsendt i en jevn strøm senere . På denne måten sikrer kvinnen seg og sine barn, og også sine foreldre.

 

Jeg ønsker å kommentere dette litt, med litt ekstra informasjon.

1. Thai kvinner(de ærlige) er gode koner, og dette med likestilling kan ses på på en litt annen måte også. Lik respekt for hverandre og like muligheter for begge parter er likestilling, ikke hvordan arbeidsoppgavene fordeles, så lenge det skjer frivillig. Jeg kan ikke si at man må tvinge de fleste Thailandske kvinner til å være familiekjære.

 

2. Det er ikke alle norske menn som klarer å få seg norske kjærester, det er sant, men det er ikke alle norske menn som vil ha norske kjærester / har hatt mye dårlige erfaringer eller rett og slett bare møter noen de bare blir glad i. Vi lever i en mer global verden i dag enn for 10 år siden, og den trenden vil fortsette.

 

Jeg er ikke enig i at kvinnene har interesse for norge spesielt. Det er noe vi tror fordi det kommer mye innvandring til norge. Kvinnene har som jeg har nevnt før, interesse for en sterk forsørger og det livet han kan tilby. Han kan gjerne være fra hvilken som plass i verden, så lenge han tilbyr stabilitet. Det betyr likevel ikke at hun ikke kan bli glad i vedkommende, og jeg tror ikke forhold blir gode uansett grunnlag om det ikke er noe mellom menneskelig å bygge på.

 

Foreldrene får en pen sum ved giftemål, ja det er sant, men det skal understrekes at dette ikke er et kjøp av kvinnen. Dette er medgift som thailandske menn også må betale når de gifter seg. Annet er en skam og tegn på manglende status og forsørgerevne. Pengene brukes også som en del av ekteskapsritualet, hvor en større sum utgjør mer status. Rike Thaier gifter seg med meget høye summer.

 

 

Med andre ord er det du sier rett, men den informasjonen jeg legger ved er viktig med tanke på fordommer etc.

Lenke til kommentar
for å svare på spørsmålet til trådstarter :

 

1: Thaikvinner er gode koner. De er flinke å lage mat, kjenner "sin plass" i hjemmet og har respekt for mannen sin. Ikke slik likestillingstull som Norske kvinner driver med. De er vel også gjerne mer "underdanige" enn dagens kranglekjerringer som skal ha like rettigheter som mannen

 

2: Det er ikke alle Norske menn som klarer å få seg norsk kjæreste av ulike grunner. Derfor drar de til Thailand der det kryr av gifteklare kvinner som drømmer om å komme til rike norge. Kvinnene er mer enn glade for å få lov til å gifte seg til Norge. Foreldrene til kvinnen får en pen sum penger ved inngått giftemål, og gjerne også tilsendt i en jevn strøm senere . På denne måten sikrer kvinnen seg og sine barn, og også sine foreldre.

 

Jeg ønsker å legge til litt info.

 

1. Thailandske (ærlige) koner er gode koner ja, men man kan også se likestilling litt annerledes. Likestilling er også å ha gjensidig respekt for hverandre og ha like muligheter. Fordeling av arbeidsoppgaver har dermed ikke noe med likestilling å gjøre så lenge det skjer frivillig. De flest Thailandske kvinner trenger man ikke tvinge til å være familie kjære.

 

2. Det er ikke alle norske menn som klarer å få seg en norsk kvinne, men det er heller ikke alle norske menn som vil ha en norsk kvinne / eller har dårlige erfaringer i stor grad, eller bare møter noen de er glad i. Det blir feil å sette noen i bås.

 

At kvinnene vil akkurat til norge mener jeg er feil. Det er mannens forsørger evne og mulighet til et stabilt liv som er viktig, og hvor han er fra er dermed ikke like viktig. Jeg tror faktisk en rik Thailandsk mann står høyere i kurs enn en nordmann.

 

Foreldrene får en pen sum ja, men det skal understrekes at kvinnen kjøpes ikke, dette er medgift. Alle Thailandske menn uansett bakgrunn må også betale medgift, og gjør de ikke de kan familien nekte å anerkjenne ekteskapet. Det vil være en stor skam og senke deres sosiale status, samt ødelegge familierelasjoner. Medgiften vises fram under bryllupet og inngår i seremonien. Stor medgift betyr mye status. Rike Thaier betaler også meget kraftige summer medgift selv regnet i vår kjøpekraft.

 

Det er altså rett det som er sagt, men det jeg nå legger til er like viktig i henhold til fordommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...