Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (4 minutter siden):

Så at jeg ser produktet av meg selv i mine barn er ikke selvrealisering. Ok.

Ja det er riktig. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (5 minutter siden):

Hva mener du går tapt ved at jeg ser på dette som det viktigste i livet mitt?

Hun mener vel Maslows pyramide med selvrealisering.

Mange ser på denne som materielt.

Jeg er uenig i dette, Norge har en av verdens mest deprimerte og pillespisende land selvom vi er rikest.

I Afrika som ofte har mange fattige land så smiler og ler de, Thailand blir også kalt Smilets land.

Åndelig sier en pyramide feks.. mange ser på dette som materialisme og karriere. Særlig i vesten.

Tror den er på nr2 Selvaktelse og Status.

img_maslows_nb.thumb.jpg.6aa3801922f7697c00bcaabc838cdc52.jpg

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får jeg understreke at jeg skjønner hva du mener, men du virker til å legge veldig mye vekt på dette med en jobb. Det jeg ikke forstår er hvorfor det må være en arbeidsgiver med i bildet for å kunne realisere seg selv. Har man ikke fritidsinteresser hvis man er hjemme? Har man ikke venner? Mener du man gjør absolutt ingenting annet enn å skifte bleier, lage mat og stille seg til rådighet for mannen i huset?

Det høres unektelig mer enn bare litt snevert ut i så fall, selv om det ville forklart den bombastiske holdningen til å ikke gå på jobb.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Hun mener vel Maslows pyramide med selvrealisering.

Mange ser på denne som materielt.

Jeg er uenig i dette, Norge har en av verdens mest deprimerte og pillespisende land selvom vi er rikest.

I Afrika som ofte har mange fattige land så smiler og ler de, Thailand blir også kalt Smilets land.

Åndelig sier en pyramide feks.. mange ser på dette som materialisme og karriere. Særlig i vesten.

Tror den er på nr2 Selvaktelse og Status.

img_maslows_nb.thumb.jpg.6aa3801922f7697c00bcaabc838cdc52.jpg

Jo, den der har blitt bastardisert i dag. Det er blitt et egotrippjag som nok er grobunnen for den ekstreme økningen av enslige og bruk av antidepressiva. Var det en økning på 19%  nå nylig av slik medisin? Det er ikke fordi vi får flere og flere hjemmeværende hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle har egentlig selvrealisert seg i Norge, selv jeg som er ufør.

Jeg går i kirken også, så da har jeg vel det åndelige aspektet også.

Men jeg tror ikke noe på teorien til Maslow, fordi statistikken er mer troverdig.

Rikdom og ambisjon fører ikke til selvrealisering, og du bør heller søke hjelp om du søker dette, en psykolog, prest osv...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (16 minutter siden):

Hva mener du går tapt ved at jeg ser på dette som det viktigste i livet mitt?

Ingenting som går tapt. Men du snakker om selvrealisering her, altså hva du gjør for deg selv. Ikke hva du gjør for andre (barna dine).

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (Akkurat nå):

Ingenting som går tapt. Men du snakker om selvrealisering her, altså hva du gjør for deg selv. Ikke hva du gjør for andre (barna dine).

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det er for meg selv. At det kommer dem til gode er et pluss, selvfølgelig. Men at du kan si at det ikke er for meg selv at jeg klarer oppdra fungerende barn finner jeg merkelig.

Hvertfall, så fort barna er drittsekker skylder vi på foreldrene og deres kvalifikasjoner. Det går vel begge veier får vi tro.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (9 minutter siden):

Ingenting som går tapt. Men du snakker om selvrealisering her, altså hva du gjør for deg selv. Ikke hva du gjør for andre (barna dine).

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Barna er ikke andre, det er familien vår...

Å realisere seg er faktisk ofte en del av -Hva du gjør for andre..

Nå er jeg inne på mannen og barna feks.

Det at du har et bra forhold til de er faktisk å hjelpe deg selv.

Jeg tror derimot ikke at du har noe problem med dette eller lignende prioriteringer.

Det er mulig som du sier å kombinere både karriere og familieliv, men det er ikke enkelt.

Det kommer helt an på, jeg tror vi er enige i at mange både menn og kvinner sliter med å få dette ihop. Ellers er jeg påvirket av masse politi serier på tv der dette går skeis.....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (4 timer siden):

Nei, jeg tenker ikke feil. Og det bekreftes jo fra flere menn her i tråden at de ønsker seg en medgjørlig kvinne, ikke en norsk selvstendig en som faktisk (uff uff uff) har krav til en mann...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Siter gjerne kilder til dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden):

Ingenting som går tapt. Men du snakker om selvrealisering her, altså hva du gjør for deg selv. Ikke hva du gjør for andre (barna dine).

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Her er et sitat fra The Big Bang Theory som du nå minnet meg på:

(De snakker om Beverlys barn)

Beverly Hofstadter: Why else would you grow a pancreas in a teenaged gibbon?
Howard: Wow, you must be very proud.
Beverly Hofstadter: Why? They're not my accomplishments.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

På butikken igår var det en fyr som gikk rundt i helrosa pysjamas og headsett eller ørevarmere på hodet (fikk ikke helt med meg). Jeg trodde det var en teletubbie som kom gående mot meg, litt samme kroppsfasong som en teletubbie også. 

Så jeg begynte å fundere, har vi noen grunn til å se ned på philippinere eller thaier? (Slik en del i tråden gjør) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Det er for meg selv. At det kommer dem til gode er et pluss, selvfølgelig. Men at du kan si at det ikke er for meg selv at jeg klarer oppdra fungerende barn finner jeg merkelig.

Hvertfall, så fort barna er drittsekker skylder vi på foreldrene og deres kvalifikasjoner. Det går vel begge veier får vi tro.

At du gjør dette for egen del  handler ikke om selvrealisering men om selvfølelse.

Etter hva jeg har forstått ut fra dine tidligere innlegg så er dette uansett ikke noe du gjør,  men som du overlater til kona. Så er det hun som oppnår denne selvrespekten, mens du jobber? utenfor hjemme for å selvrealisere deg?

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Er ikke mindre ille at 9, noe % av norske kvinner er utsatt for grov vold av partner, dvs banket opp.

Det er ille helt klart, men ikke la disse taperne ødelegge for alle normale par som har det bra.

Ellers kan du gå inn for at Stortinget dømme alle nordmenn til Sølibat pga de 9,x% med grov vold.

Blir ikke barn av det da.

Det er nødvendigvis ikke vold. Kona til kameraten min i Norge dro på krisesenter pga hun ble kastet ut. Han kastet henne ut fordi hun knuste mobiler og inventar i huset. Ingen vold altså.

de 9,x % norske damer derimot var grov vold banket opp.

Krisesenteret var eneste mulighet for å få beholde oppholdstillatelsen?

Hun har nok hatt problemer med å tilpasse seg. Det ble for vanskelig med kulturforskjeller, klimaforskjeller, følte seg ensom og savnet familie og venner i hjemlandet. Kanskje hun aldri hadde vært i utlandet før pga fattigdom.

 

En prøveperiode hadde vært det beste, men hvordan får man til det hvis årsaken til ekteskapet er å få bedre levestandard?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

På butikken igår var det en fyr som gikk rundt i helrosa pysjamas og headsett eller ørevarmere på hodet (fikk ikke helt med meg). Jeg trodde det var en teletubbie som kom gående mot meg, litt samme kroppsfasong som en teletubbie også. 

Så jeg begynte å fundere, har vi noen grunn til å se ned på philippinere eller thaier? (Slik en del i tråden gjør) 

Nei det har vi ingen grunn til å gjøre,  og det gjøres heller ikke. Men ser ned på de menn som utnytter kvinner som kommer fra fattige kår slik at de blir økonomisk avhengige av mannen. Helt uavhengig av hvilken nasjonalitet damene måtte ha.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Subara skrev (18 minutter siden):

Krisesenteret var eneste mulighet for å få beholde oppholdstillatelsen?

Hun har nok hatt problemer med å tilpasse seg. Det ble for vanskelig med kulturforskjeller, klimaforskjeller, følte seg ensom og savnet familie og venner i hjemlandet. Kanskje hun aldri hadde vært i utlandet før pga fattigdom.

 

En prøveperiode hadde vært det beste, men hvordan får man til det hvis årsaken til ekteskapet er å få bedre levestandard?

Nei det var ikke det, tror ikke hun hadde noen andre å være hos. De flyttet sammen igjen etterpå, det var bare en krangel der hun klikket og kastet og knuste ting.

En grei dame, men hun har temperament.

Det igjen viser at det ikke bare er voldsofre som kommer dit. Men det er bra at krisesenteret finnes helt klart. Hun har masse venner. Hadde vel bare ingen å dra til akkurat da.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (11 minutter siden):

Nei det har vi ingen grunn til å gjøre,  og det gjøres heller ikke. Men ser ned på de menn som utnytter kvinner som kommer fra fattige kår slik at de blir økonomisk avhengige av mannen. Helt uavhengig av hvilken nasjonalitet damene måtte ha.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Norske menn blir utnyttet av norske damer dagen lang. Slutt å stigmatisere. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (26 minutter siden):

Nei det har vi ingen grunn til å gjøre,  og det gjøres heller ikke. Men ser ned på de menn som utnytter kvinner som kommer fra fattige kår slik at de blir økonomisk avhengige av mannen. Helt uavhengig av hvilken nasjonalitet damene måtte ha.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

De er ikke økonomisk avhengige, damene fra Filippinene og Thailand er de folkegrupper som jobber mest av alle innvandrere. De er karriere kvinner som bare det og tar utdanning, førerkort osv.

De du tenker på er enkelte muslimske familier og enkelte grupper fra Afrikanske land, der er det mye kona skal holdes hjemme osv.

Den asiatiske kulturen er absolutt ikke at kona skal holdes hjemme for enhver pris.

Men de er mer opptatt av familien. Det er sant.

Det eneste de ikke er best på av og til er skatteoppgjør, dokumenter og tekniske ferdigheter på data. Men det kan de hjelpes og læres til.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

De er ikke avhengige, damene fra Filippinene og Thailand er de folkegrupper som jobber mest av innvandrere. De er karriere kvinner som bare det og tar utdanning, førerkort osv.

De du tenker på er enkelte muslimske familier og enkelte grupper fra Afrikanske land, der er det mye kona skal holdes hjemme osv.

Den asiatiske kulturen er absolutt ikke at kona skal holdes hjemme for enhver pris.

Men de er mer opptatt av familien. Det er sant.

Det eneste de ikke er best på av og til er skatteoppgjør, dokumenter og tekniske ferdigheter på data. Men det kan de hjelpes og læres til.

De jeg tenker på er alle kvinner, også norske, som gjør seg avhengig av en manns inntekt.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...